Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Låst
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Joseph Porta

Inlägg av snorre70 » 13 maj 2007, 11:00

Jag vet inte om jag posta mina senaste små ändringar på Joseph Porta.
Jag ändra lite på den än hur den såg ut när jag hade den med i den första tävlingen.
Jag har nu allt som jag behöver för att oxå tillverka Lille bror, men tyvärr har jag inte än funnit någon figur, som passar till detta. :(
Bild
Bild
Den första Ver,
Bild
fler gammla bilder.
viewtopic.php?t=26338

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 13 maj 2007, 13:34

Det är ett av glädjeämnena med den här hobbyn, Snorre, att uppdatera äldre figurer!

Ok, fígurtorkan är över från min sida, & jag har fjärmat mig lite från vadmal & läder, (tyskar/finnar), & styrt över till khaki & canvas, nämligen britter:

Först ut, en menig från "Green Howards", västfronten ca 44-45.
Han är PIAT-skytt & vid den här tiden fanns Sten Gun i tillräckliga mängder för att även meniga (med specialuppgifter) kunde få ut dessa.
Hans uniform är även den av den senare modellen med synliga knappar & på huvudet bär han den senare MK III-hjälmen, även känd som "Turtle"-modellen.

Ang. PIATen, jag köpte både BBI:s & Dragons, & gissa om BBI:s var mycket mer välgjord! Ned i minsta detalj & med funktionella sikten & laddgrepp & allt, jag fattar varför de som samlar allierat saknar BBI så mycket...
Bilagor
Piat2.jpg
Piat2.jpg (111.83 KiB) Visad 860 gånger
Piat1.jpg
Piat1.jpg (111.96 KiB) Visad 860 gånger

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 13 maj 2007, 13:57

Här något rätt sällsynt i skala 1/6, nämligen en brittisk officer.

En Captain ur de berömda "Red Devils", 6:th Airborne Division.

Han har en "Denison" camosmock, officersvarianten med blixtlås hela vägen framtill, kartfodral, kikare & den berömda röda baskern.

Som beväpning har han fått en Browning Hi-Power, annars var det vanligt att officerare hade k-pist av något slag, & då gärna en MP-40!
Ïnsignia består av Airbornevingar & kaptens gradbeteckning i cambridge-blått, vilket var bl.a. Airbornes färg.

Han är mestadels gjord av Dragons grejor, smocken är Cyber Hobby "Roys", vilken är ordentligt battleworn så jag har givit honom en matchande blekt basker.

Som jämförelse postar jag också en figur mestadels gjord av BBI:s grejor, lite mer färg där!
Bilagor
ParaNCO.jpg
ParaNCO.jpg (109.14 KiB) Visad 857 gånger
Paraof.jpg
Paraof.jpg (109.31 KiB) Visad 857 gånger

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

Inlägg av Alwyn » 13 maj 2007, 14:57

Wow,riktigt fina figurer Valitälo,specielt captenen,du har just inspererat mig att göra en britt,kul att någon talar gott om BBI ja har aldrig fattat vad alla ogilar med dem men så har jag inte sett deras tyska grejer....

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 13 maj 2007, 18:26

Alltid kul att se britter! Gillar den första figuren mest, har tänkt göra en liknande bash, men tyvärr inte hittat hjälmen! Vart fick du tag på din?

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 13 maj 2007, 19:52

Tack "chaps"!

Jo, britterna har inte mycket gemensamt med tyskarna, vare sig utrustningsmässigt eller uniformsmässigt.... så det är både kul & lärorikt att basha sådana.

Magnus, hjälmen är knepig att hitta, så vitt jag vet är det bara BBI:s Harry Sinclair som haft den, jag köpte honom komplett, så fick jag även den suveräna PIAT:en, + en otroligt välgjord Enfield + webbingen som min först postade figur har.

Han är ofta oförskämt billig på eBay & liknande...

Det kommer (minst) ett par britter till från mig, behöver bara tid & dra ihop dem!

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 13 maj 2007, 20:52

Ok, var inne och kollade på Volat men de hade honom tyvärr inte.

CJ, hade inte du någon polare som säljer BBi figurer? :)

Användarvisningsbild
USMC
Medlem

Inlägg av USMC » 13 maj 2007, 21:38

Snygga britter, Välitalo! Det är alltid kul att variera sig lite. Jag börjar också bli trött på tyskarna, fast jag inte ens har byggt så många...

Användarvisningsbild
USMC
Medlem

Inlägg av USMC » 13 maj 2007, 21:44

Har inte postat bilder på vet inte hur länge, så här kommer några.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 14 maj 2007, 17:43

Snyggt Jakob!

En fråga till alla: Är det någon som har några LW-marksoldater? Dvs. FLAK, felddivisionen osv. Hade tänkt göra en liten grupp och behöver alla inspiration jag kan få! Så, om ni har, visa dem här! :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

HJ

Inlägg av snorre70 » 14 maj 2007, 17:47

Lägger in lite bilder på 2 av mina nya som jag fått tid för, eller skaffat mig tid för.
HJ Blir tagen av en amis.
ps. Snyggt jobbat med Hjälmen USMC
Bilagor
hju1.JPG
hju1.JPG (43.79 KiB) Visad 765 gånger
amerhju.JPG
amerhju.JPG (64.8 KiB) Visad 765 gånger
Senast redigerad av 2 snorre70, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 14 maj 2007, 17:59

Bra bilder på DiD:s lille HJ, Snorre!

Där syns skillnaden i storlek tydligt....

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

LW-marksoldat

Inlägg av Alwyn » 14 maj 2007, 20:43

panzerIV skrev:Snyggt Jakob!

En fråga till alla: Är det någon som har några LW-marksoldater? Dvs. FLAK, felddivisionen osv. Hade tänkt göra en liten grupp och behöver alla inspiration jag kan få! Så, om ni har, visa dem här! :D
Här är en LW marksoldat som en medlem av the sixth division gjorde http://p197.ezboard.com/fonesixthnetfrm73.show mesage?topicID=140.topic

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

Inlägg av Alwyn » 14 maj 2007, 20:46

Det funka vist inte,men gå in på hemsidan och sen Diorama/Figure/Photoshoot project Archive II så hittar du nog

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 16 maj 2007, 01:53

Med så många snygga figurer på sistone (särskilt Välitalos britter!), så måste jag posta mina senaste alster.

Bild

Lille Hermann har fått ny halsduk och lädersölja.

Bild

Det triangulära distriktsmärket är av egen tillverkning, och stämmer överens med axelklaffarnas nummer (de som följer med figuren hör till Baden och Elsass, och sorterade under "Süd Baden"). Den röd-vita tränsen bars av HJ-Kameradschaftsführer. HJ-kniven byttes mot en från DML.

Bild

Jag tyckte högerarmen såg lite sparsmakad ut, så jag fixade till ett fanbärarmärke.

Bild

Tut!

Bild

En bash jag fixade ihop, föreställande en NKVD-kapten 1943-45. DML:s fule Alexi blev halshuggen, och Lev Pavlovs huvud transplanterades. Kartfodral och bälte från DiD, pistol och glasögon från DML, annars är det Alexis prylar rakt av. Inte helt olikt Joseph Fiennes i "Enemy At the Gates" (även om han inte var en NKVD-mupp).

Så avslutar vi med Sgt Tom Grieger. En schysst jänkare, och den nya Neo 3-kroppen innebär en del subtila förbättringar. Jag hängde på honom några granater, samt petade dit tryckknappar från CVI på 1:a hjälpen-väskan och fältflaskfodralet. Då de flesta av mina amerikanska figurer hör till 29:e infanteridivisionen, så försåg jag honom med ett egentillverkat divisionsmärke.

Bild Bild

Bild Bild
Senast redigerad av 1 B Hellqvist, redigerad totalt 17 gånger.

Låst