Med så många snygga figurer på sistone (särskilt Välitalos britter!), så måste jag posta mina senaste alster.
Lille Hermann har fått ny halsduk och lädersölja.
Det triangulära distriktsmärket är av egen tillverkning, och stämmer överens med axelklaffarnas nummer (de som följer med figuren hör till Baden och Elsass, och sorterade under "Süd Baden"). Den röd-vita tränsen bars av HJ-Kameradschaftsführer. HJ-kniven byttes mot en från DML.
Jag tyckte högerarmen såg lite sparsmakad ut, så jag fixade till ett fanbärarmärke.
Tut!
En bash jag fixade ihop, föreställande en NKVD-kapten 1943-45. DML:s fule Alexi blev halshuggen, och Lev Pavlovs huvud transplanterades. Kartfodral och bälte från DiD, pistol och glasögon från DML, annars är det Alexis prylar rakt av. Inte helt olikt Joseph Fiennes i "Enemy At the Gates" (även om han inte var en NKVD-mupp).
Så avslutar vi med Sgt Tom Grieger. En schysst jänkare, och den nya Neo 3-kroppen innebär en del subtila förbättringar. Jag hängde på honom några granater, samt petade dit tryckknappar från CVI på 1:a hjälpen-väskan och fältflaskfodralet. Då de flesta av mina amerikanska figurer hör till 29:e infanteridivisionen, så försåg jag honom med ett egentillverkat divisionsmärke.