Hej KENT,.. får jag hoppa med här?Kent skrev: Talar ofta med Andres faktiskt, så vad vill du veta?
Jag har en specifik fråga till Jallai som jag tror att vi på forumet funderat på en del.
2010 skrev Jallai en artikel där han berättade att det var hans uppfattning att Marinen skadat eller sänkt en Ubåt. Han refererad till fd. ÖB Bengt Gustafsson o till att det var en Sovjetisk Ubåt om jag minns rätt.
Efter den första artikeln och över tiden så upplevde jag att Jallais artiklar och uppfattning om Ubåtarna förändrade o försköts i riktning mot att det var US Ubåtar istället. Jag uppfattar att Jallais uppfattning blev likare o likare Tunanders.
Jag har ofta undrat vad det var Jallai läste eller hörde som gjorde att hans uppfattning förändrades,.. Jag undrar oxo vad hans uppfattning är idag om Ubåtsfrågan. Jag har efterlyst att han skulle skriva ihop ett sammandrag över den "resa" han gjort,.. vem han pratat med,.. vad hans läst o hur han ser på problemet idag.
Om du kan fråga honom om ovanstående o kanske uppmuntra honom till att skriva en sammanfattande förklarande text så skulle det vara mycket uppskattat.
Tack på förhand.
B.