C & C Generals...

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mr S
Medlem

C & C Generals...

Inlägg av Mr S » 1 april 2003, 14:29

Jo jo jag vet att det inte är ett historiskt spel men med lite fantasi så kan man ju alltid se det som nutidshistoria, eller..
Varför jag skriver dettaär bara för att jag undrar hur många av er som spelar detta (enl. mig ballaste spelet på lääänge) och vad ni har för nicknames på nätet...
Mr S/ ultimacow[COW]

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 1 april 2003, 15:03

Har alltid köpt westwoods alla C&C spel och tillbehör till dessa, men jag är osäker om jag ska köpa denna, är den bra eller? Finns det filmer?(en story) kan man bygga härliga baser?

Själv längtar jag till dom släpper Tiberium Twillight som verkar vara något hemligt projekt och sätter punkt för NOD och GDI maktkamp, kanske Kane äntligen dör(Cabal, kanes dator använder genteknik för att få fram Kane igen), eller så invaderas jorden av dom utomjordingar som har sätt till så att tiberiumet hamnat på jorden?

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 1 april 2003, 16:01

Anno skrev:Har alltid köpt westwoods alla C&C spel och tillbehör till dessa, men jag är osäker om jag ska köpa denna, är den bra eller? Finns det filmer?(en story) kan man bygga härliga baser?

Själv längtar jag till dom släpper Tiberium Twillight som verkar vara något hemligt projekt och sätter punkt för NOD och GDI maktkamp, kanske Kane äntligen dör(Cabal, kanes dator använder genteknik för att få fram Kane igen), eller så invaderas jorden av dom utomjordingar som har sätt till så att tiberiumet hamnat på jorden?
Gillar du C&C-Serien? I så fall kan jag rekommendera Frontline Attack: War over Europe

Eidos, vilket är utgivaren, har inte marknadsfört spelet ett dugg, därför har jag inte ens sett en recension om spelet i PC-gamer.

Tänkt dig C&C Generals, lägg därmed till 1000% mer realism, 1000% större känsla, 1000% roligare. Vad du får är Frontline Attack.

Till skillnad från Ggenerals måste du fylla på ammo till dina enheter i striderna. Kom ihåg att ha många soldater närvarande vid fältet så att dessa kan ersätta dem som stupar, bl.a. i enheterna (stridsfordon, byggnader och för att kunna ta över fiendens byggnader).
Det balla är det realistiska, allt är som ett riktigt WW2-krig.
Man kan lira Tyskland, Sovjet och Allierade. Över 50 realistiska fordon totalt (te.x. hela Panzer-serien).

Mitt förslag är att du prövar på demot och kollar på lite bilder.
Bilder:
http://www.frontline-hq.de/fahq/game/screenshots.asp

Trailers:
http://www.frontline-hq.de/fahq/downloa ... category=3

Demot:
ftp://ftp.eidos.co.uk/pub/uk/frontline/ ... ish_UK.exe
eller
http://www.3dgamers.com/dl/games/frontl ... k.exe.html

Användarvisningsbild
Mr S
Medlem

Inlägg av Mr S » 1 april 2003, 17:20

bra länkar Panzerclaw...funkar inte..

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 1 april 2003, 17:21

Mr S skrev:bra länkar Panzerclaw...funkar inte..
Alla utom den sista funkar för mig.

/Johan

Användarvisningsbild
Mr S
Medlem

Inlägg av Mr S » 1 april 2003, 17:25

jo... Anno, det är faktiskt skitbra! Men man får ta det med en nypa salt, det är fortfarande ett C&C spel, härlig 3-D grafik, spela hitech USA, stora-stridsvagnar-med-gatlingcannons-CHINA eller terroristgänget GLA(Global Liberatin Army), vid uppnådd erfarenhet får man tillgångar till falskärmsjägare, fuel-air-bombs, mm. KÖP-SPELA-NJUT....

Mr S

Användarvisningsbild
Mr S
Medlem

Inlägg av Mr S » 1 april 2003, 17:28

Sädär ja.. nu funkar det..myyysigt, liknar Blitzkreig lite , någon som vet något om det spelet?? Mr S

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 1 april 2003, 19:07

Mr S skrev:Sädär ja.. nu funkar det..myyysigt, liknar Blitzkreig lite , någon som vet något om det spelet?? Mr S
Om du menar Fronline Attack så, jo, jag vet något om det spelet. Jag har ju det. :D

Hmm, sidorna med bilderna funkar för mig.
Testa denna: http://images.fragzone.se/frontline_attack

Användarvisningsbild
Sjano
Ny medlem

Inlägg av Sjano » 3 april 2003, 13:17

C & C Generals är det tråkigaste spelet jag någonsin har spelat.
Det går inte att jämföra med Empire earth tex. :D

EnSvenskTiger
Medlem

Inlägg av EnSvenskTiger » 4 april 2003, 00:11

Själv tycker jag att Generals är ett segt skitspel med alldeles för höga förväntningar. Det enda häftiga är är kinesernas monstertank och GLA's jeepar. Och politisk korrekthet är ju inte westwoods starka sida precis :)

Grafik är ju inget å jubla över. Jag gillar grafiken i reda lert 1 och 2 bättre.

Empire Earth kommer väl på en andra plats, först kommer ju självklart warcraft 3

anfanglir
Medlem

Inlägg av anfanglir » 4 april 2003, 07:42

Tycker att Generals lätt blir tjatigt och tråkigt eftersom man bara kan välja på tre olika "länder" det gör att man tröttnar ganska snabbt enligt mig. Gillade 2an bättre då det fanns lite fler valmöjligheter och möjlighet till sjö krig.

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 4 april 2003, 08:33

modarna vaknar snart..
du blir det snart sjöstrid

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 4 april 2003, 12:07

Enligt en kompis till mig är Generals "jävligt grymt" och "det bästa jag någonsin spelat". JAg vet inte det jag...
Frontline Attack verkar vara asabra.

Användarvisningsbild
Culpepper
Medlem

Inlägg av Culpepper » 20 april 2003, 09:42

Jag tycker ccg är väldigt bra!! tycker grafiken är imponerande och spelkänslan är suverän. Mapeditorn är dock obegriplig för min del... har ju iofs inte lagt ned någon större del energi på att försöka lära mig.
på en skala mellan 1-10 skulle ccg få 7 av mig.

Skriv svar