Just det, Selukos välde, en av Alexander den stores generaler.
Varjags fråga!
Just det, Selukos välde, en av Alexander den stores generaler.
Korrekt observation - Mycket religiöst.....! Men fel -eller kanske kung David, det är något väldigt religiöst över mannen uppe på kullen?.......
Aha! Amund kan sin Bibel.......och jovisst är det Joshua - som gör etniskt rent hus i Kaanans Land och med Jahveh's hjälp!Amund skrev:Aha! Det är nog Josua som besegrar fem konungar vid Gibeon, under förföljelsefasen fick han god hjälp av herren som störtbombar de flyende med stora stenar..?
Är det archimedes som var i farten?Amund skrev:Tack Varjag! Ingen dum allierad, (gud alltså) när fienden ska förföljas och krossas. Kanske Göring tänkte sig nåt liknande vid Dunquirke 1940 där de flyende skulle ha tillintetgjorts genom att krossas uppifrån himlen?![]()
Nästa fråga - Vad ska detta föreställa....?
Och frågan går välförtjänt vidare till Gunship!gunship skrev:Är det archimedes som var i farten?Amund skrev:Tack Varjag! Ingen dum allierad, (gud alltså) när fienden ska förföljas och krossas. Kanske Göring tänkte sig nåt liknande vid Dunquirke 1940 där de flyende skulle ha tillintetgjorts genom att krossas uppifrån himlen?![]()
Nästa fråga - Vad ska detta föreställa....?
Hursomhelst är jag ganska säker på att prylen användes av romarna, när de placerade ut milstenar (vilket motsäger att det skulle varit archimedes, då han dödades av dem). Urverket släppte ner en kula i skålen efter en romersk mil. Och jag har för mig att de har en differentialväxel som gör att det går smidigt i kurvor, samt att man tills nyligen inte trodde maskinen någonsin fungerade, förrän man insåg att man hade använt fel sorts kugghjul när man försökte rekonstruera den?
Det gör du rätt i! En strikt kontrollerad ekonomi, med standardiserade priser på många varor, och statligt kontrollerad produktion.koroshiya skrev:Jag säger Egypten.