Till exempel på dessa tre ställen:Thule2 skrev:Var har jag skrivit att någon utredning varit förfalskad ?
Thule2 skrev:Och alla utredningar som gjordes efter SOU 1983 har varit till för att vrida slutresultatet till vad det sedan slutade i. Vi kan inte peka ut vem som kränkte oss. det var dit man ville komma, av politiska skäl eller av både feghet gentemot Sovjet och politiska skäl.
Thule2 skrev:Därför tillsatte man utredning efter utredning så man till slut kunde visa upp det resultat man ville ha.
Du har alltså upprepade gånger påstått att utredningarna 1995 och 2001:s resultat att någon nationalitet inte kunde beläggas vridits dit av politiska skäl.Thule2 skrev:Det fortsatta utredningarna från SOU 1983 och framåt var en politiks abrovink för att slippa peka ut Sovjet,
Dina påståenden betyder i klartext att till exempel de oberoende svenska forskare och vetenskapsmän i 1995-utredningen satte sina namn på ett resultat vars grundresultat är medvetet falskt.
Thule2 skrev:Jag hade inte läst innehållet för två veckor sedan.
Det tycker jag har framgått redan tidigare. Likväl har du alltså utan att ens ha läst innehållet fört fram ett antal tvärsäkra och kontroversiella påståenden kring just detta, vilket ger en indikation om tyngden i analysen.
Thule2 skrev:Försvaret gjorde vad det skulle med det resurser det hade , och fick fram det material som först blev SOU:1983. Man pekade då ut Sovjet.
Jag upprepar från min ovanstående post:
Visst vet du att 1983-utredningens utpekande var baserat på överdriven, vantolkad och falsk information från Försvarsstaben?
Thule2 skrev:Från politiskt håll valde man att avstå från att peka ut någon . Med motiveringen att innehållet i allt insamlat material var för svagt för det. Men det tror inte jag på. Jag tror det var en eftergift gentemot Sovjet , av politiska skäl.
Jag upprepar från min ovanstående post:
Finns det något specifikt skäl att du inte kan acceptera att både ÖB och statsminister är eniga om att det inte fanns några hållbara belägg för sovjetiska kränkningar?
Thule2 skrev:Och Rickard, tror du verkligen själv på teorin att det var Natoubåtar ?
Nu har jag dels varit tydlig tidigare och skrivit att jag inte tror att organisationen NATO var inblandad.
Thule2 skrev:Och i så fall, vad finns det som tyder på det?
Kanske det tydligaste är kring allt som inte är dokumenterat. Det är fullständigt klarlagt att mer än tio års massiv ubåtsjakt inte ledde till ett enda användbart bevis på sovjetiska miniubåtar, och de argument som fortfarande förs fram, t.ex. på forum eller i vissa böcker, är av mycket låg kvalitet.
Samtidigt har vi ett större antal uppgifter på att det faktiskt vid många tillfällen har gjorts god dokumentation på främmande ubåtar i svenska vatten, som till exempel du själv hjälpt till att visa. Det gemensamma för allt detta är förstås att dessa bevis sedan försvunnit och aldrig hörts av igen.
Vilka mängder skadad material är detta och var läser du det?Thule2 skrev:Men 1995 år redovisning visar ju på mängder av skadad material.
Jag vill åter upprepa mina fråga från ovanstående post:Thule2 skrev:Underökningarna är så grundligt gjorda, och med expertis på många områden. Dessa har visat på att så gott som samtliga indicier som varit, plus konstaterade kränkningar pekar på Sovjet.
Vilka utredningar visar detta?