Skolarbete - Vapen
Går också i åttan. Jag föreslår att du skriver om något annat lite mer intressant(jag skrev om Djingis Khan tex). Lärare(speciellt kvinnliga) har en tedens att inte gilla arbeten om militära saker, men man kan ju förstå de när man skriver om vapen och det brukar bli att man skriver lite om ammuntionen var vapnet användes osv. Inte så intressant alltså.
- Johan Elisson
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Jag håller också med om att du borde begränsa ditt område. Välj något som du tycker är särskilt intressant och berätta om dess utveckling under krigets lopp och beskriv olika händelser där vapnet var inblandat.
Du kan t.ex. jämföra de olika ländernas maskingevär med varandra, och ta med berättelser om hur vanliga soldater upplevde dem. Eller skriv om jetplanens utveckling under kriget. Eller varför inte om något mer udda ämne, som bepansrade tåg. Om du skriver om något din lärare inte alls känner till har du genast bättre möjligheter till ett bättre vitsord.
Du kan t.ex. jämföra de olika ländernas maskingevär med varandra, och ta med berättelser om hur vanliga soldater upplevde dem. Eller skriv om jetplanens utveckling under kriget. Eller varför inte om något mer udda ämne, som bepansrade tåg. Om du skriver om något din lärare inte alls känner till har du genast bättre möjligheter till ett bättre vitsord.
- Johan Elisson
- Medlem
- Jesusmoma
- Medlem
- Kontakt:
-
Ebbe_lille
- Medlem
Detta är ju annars ett ämne som definitivt inte brukar gå hem hos grundskolelärare - i synnerhet då hos kvinnliga sådana (utan att läsa in någon annan betydelse i det påståendet).
Att du faktiskt får skriva detta arbete tycker jag tyder på lite större vidsynthet hos din lärare än vad som är normalt. Annars brukar det gå utmärkt att skriva om något som t.ex. bilens utveckling, flygplanet, TV-apparatens historia etc. Men när det kommer till vapen verkar det slå till någon spärr hos de flesta SO-lärare (det heter väl fortfarande så?)
Att du faktiskt får skriva detta arbete tycker jag tyder på lite större vidsynthet hos din lärare än vad som är normalt. Annars brukar det gå utmärkt att skriva om något som t.ex. bilens utveckling, flygplanet, TV-apparatens historia etc. Men när det kommer till vapen verkar det slå till någon spärr hos de flesta SO-lärare (det heter väl fortfarande så?)