så alla som har en propagandabild; lägg upp den hära!!
Propaganda bilder!!!
Propaganda bilder!!!
skulle önska att några ville lägga upp propaganda bilder/postrar hära då jag hyser ett starkt intresse för propaganda från 2:a vk...
så alla som har en propagandabild; lägg upp den hära!!
så alla som har en propagandabild; lägg upp den hära!!
- Johan Elisson
- Medlem
- Inlägg: 3530
- Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
- Ort: Rikets värn i väst.
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Om jag efter bästa förmåga - men mitt kyrilliska alfabet är väldigt rostigt och jag är dessutom dålig på hur man "stavar" ljuden på svenska - transkriberar Pulses första flygaffisch så står det något i den här stilen:
NAZNATJILI NARODY-BRAT"JA
NAD VRAZH"IM GORODOM SVIDANIE.
PRI KAZHDOM ICH RUKOPOZHAT"I
TRESJTJIT FASJISTSKAJA GERMANIJA.
Översätt hemskt gärna, den som kan! Och gärna de andra ryska affischerna också. Jag har tyvärr inga egna affischer att bidra med, men jag tycker att alla de här är fascinerande. Fler, tack! Och vad som vore ännu bättre vore om det kunde framgå, där sådan information finnes och det inte redan är uppenbart, vilken nationalitet det är på dem. Den här killen som hänger över taggtråden till exempel, och visste vad uppoffring betyder: Är han britt eller amerikan?
NAZNATJILI NARODY-BRAT"JA
NAD VRAZH"IM GORODOM SVIDANIE.
PRI KAZHDOM ICH RUKOPOZHAT"I
TRESJTJIT FASJISTSKAJA GERMANIJA.
Översätt hemskt gärna, den som kan! Och gärna de andra ryska affischerna också. Jag har tyvärr inga egna affischer att bidra med, men jag tycker att alla de här är fascinerande. Fler, tack! Och vad som vore ännu bättre vore om det kunde framgå, där sådan information finnes och det inte redan är uppenbart, vilken nationalitet det är på dem. Den här killen som hänger över taggtråden till exempel, och visste vad uppoffring betyder: Är han britt eller amerikan?





