Propaganda bilder!!!

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
Culpepper
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: 26 juni 2002, 15:41
Ort: Stockholm

Propaganda bilder!!!

Inlägg av Culpepper » 23 februari 2003, 20:42

skulle önska att några ville lägga upp propaganda bilder/postrar hära då jag hyser ett starkt intresse för propaganda från 2:a vk...
så alla som har en propagandabild; lägg upp den hära!! :D

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 23 februari 2003, 21:45

Lite granna:
Bilagor
shadow.jpg
shadow.jpg (53.38 KiB) Visad 6739 gånger
ridewith.jpg
ridewith.jpg (46.39 KiB) Visad 6739 gånger

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 23 februari 2003, 21:58

Bild

Bild

Bild

/Johan

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 23 februari 2003, 22:03

Flygplanspropaganda:
Bilagor
airsoc.jpg
airsoc.jpg (83.89 KiB) Visad 6725 gånger
victoryusaa.jpg
victoryusaa.jpg (42.57 KiB) Visad 6725 gånger
blastem.jpg
blastem.jpg (55.23 KiB) Visad 6725 gånger

Plankt
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 9 augusti 2002, 23:46
Kontakt:

Inlägg av Plankt » 23 februari 2003, 22:17

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 23 februari 2003, 23:24

Pulse skrev:Flygplanspropaganda:
En liten stilla undran, bara: är den första av dina bilder under denna rubrik (den som heter blastem.jpg) inskannad från någon källa där texten syns bättre? Det vore intressant om det ginge att läsa vad där står ...

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 24 februari 2003, 01:55

Har bara den versionen, tyvärr. Men det är fullt läsligt tycker jag. Det enda problemet är att jag itne kan ryska men...

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 24 februari 2003, 02:00

Lite mera...
Bilagor
infan.jpg
infan.jpg (29.3 KiB) Visad 6683 gånger
sacrific.jpg
sacrific.jpg (65.2 KiB) Visad 6684 gånger
next.jpg
next.jpg (46.49 KiB) Visad 6684 gånger

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 24 februari 2003, 02:38

Pulse skrev:Men det är fullt läsligt tycker jag. Det enda problemet är att jag itne kan ryska men...
Jaså, ja, jag kanske har sämre bildskärm ...

Själv ser jag bara vad det står på högra knappt hälften av delen under strecket. Och att det står "Berlin" där bomberna slår ner ...

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 24 februari 2003, 02:39

Intressanta bilder, dock! Och stort tack till alla som bidrar - fortsätt gärna!

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 24 februari 2003, 03:25

Testa hos någon annan då Lindir :)
Bilagor
waste.jpg
Specialare för Lindir:
waste.jpg (40.3 KiB) Visad 6674 gånger

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 24 februari 2003, 05:54

Om jag efter bästa förmåga - men mitt kyrilliska alfabet är väldigt rostigt och jag är dessutom dålig på hur man "stavar" ljuden på svenska - transkriberar Pulses första flygaffisch så står det något i den här stilen:

NAZNATJILI NARODY-BRAT"JA
NAD VRAZH"IM GORODOM SVIDANIE.
PRI KAZHDOM ICH RUKOPOZHAT"I
TRESJTJIT FASJISTSKAJA GERMANIJA.

Översätt hemskt gärna, den som kan! Och gärna de andra ryska affischerna också. Jag har tyvärr inga egna affischer att bidra med, men jag tycker att alla de här är fascinerande. Fler, tack! Och vad som vore ännu bättre vore om det kunde framgå, där sådan information finnes och det inte redan är uppenbart, vilken nationalitet det är på dem. Den här killen som hänger över taggtråden till exempel, och visste vad uppoffring betyder: Är han britt eller amerikan?

Användarvisningsbild
Mr S
Medlem
Inlägg: 293
Blev medlem: 24 mars 2002, 18:48
Ort: GBG

Inlägg av Mr S » 24 februari 2003, 08:11

någon som vet något bra ställe att köpa liknande afficher?

Mr S

Finarvas
Medlem
Inlägg: 161
Blev medlem: 15 januari 2003, 13:02
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Finarvas » 24 februari 2003, 10:18

Lite sovjetiska...
Bilagor
3.jpg
framåt?
3.jpg (68.55 KiB) Visad 6636 gånger
5.jpg
en favorit..
5.jpg (82.61 KiB) Visad 6636 gånger

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem
Inlägg: 1425
Blev medlem: 4 april 2002, 12:38
Ort: Södertälje

Inlägg av hangatyr » 24 februari 2003, 10:55


Skriv svar