Vad får dig att tro att det är Gandalf som knackar första gången också? Jag tror bara att det är någon jobbig släkting då.Det enda jag irriterade mig på var tidshoppet i början, när Gandalf knackar på Bilbos dörr och handlingen sedan hoppar tillbaka till när frodo möter densamme.
Jag måste säga att jag förstår varför PJ klippte bort de flesta av scenerna, men man börjar också undra över varför han sparade vissa andra scener till bio-verisionen och vad han kunde ha gjort bättre nu.
Först och främst fattar jag inte alls hur han kunde klippa bort Lothlorien-scenerna, han kommer få massor att förklara i de kommande filmerna nu känns det som. Jag förstår att han skippade Bilbos inledning i bio-verisionen tycker att den känns rätt onödig för handlingens skull, och att det bara är något för oss fantaster. Ja stör mig ännu mer på Arwens stora roll nu sen jag sett filmen... Någon mer som tyckte att färden över myggaträsk fick resan mellan Bri och Vattnadal att kännas mycket längre?
Jag tycker verkligen att alvproccesionen och bilden över Caras Galadhorn (eller vad centrum i Lothlorien heter) var jätte-vackra!
(Sen var det kul att det hade fått in ett stycke ren och obesudlad humor på ett ställe...
(Usch. vad osammanhängande det här blev... Jag är sjuk...)