Combat Mission 2 är släppt!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
M4A3 Sherman 76mm
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 3 oktober 2002, 19:08
Ort: Sverige

Inlägg av M4A3 Sherman 76mm » 3 november 2002, 00:33

Version 1.01 släpps snart! Patchen är på ca 25 MB.

Mycket fel i spelet som nu rättas till.

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 4 november 2002, 23:27

Hej.

Jag mailar för att jag vill kolla intresset av att försöka skapa en svensk Combat Mission community med regelbunda matcher och turneringar och kampanjer. Det som skulle behövas är.

* Intresserade människor :)

* En chat kanal
(IRC: http://www.combatmission.com finns redan i kanalen #lobby där skulle man kunna skapa en #cmbb.se eller något)

* En hemsida

* Kreativa Tänkare

Skulle vilja veta vilka som är intresserade. Posta gärna under.

Angående grafikmotorn om någon klagar så ska den skrivas om till CM3.
Spelet skall tydligen likna något som WW2: RTS om någon sett scrshots på det.

Ha det
Har bråttom till en Multiplayer game med okänd motståndare :)

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

självklart

Inlägg av -vils- » 5 november 2002, 14:13

Är jag åtminstonde det!

Jag tror problemet är att ingen riktigt orkar ta tag i det, jag har inte tid att starta en egen kampanj ensam utan behöver åtminstonde en till att utbyta ideer med.

Vi kan ju chatta lite mer om det.

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 5 november 2002, 14:29

Jag tycker vi börjar med att starta en egen hemsida och börjar hänga på IRC det är så enkelt om man får upp 10 personer som hänger där ständigt.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 5 november 2002, 14:58

Jag är helt klart på. Kan kanske inte investera så vansinnigt mycket tid i projektet, men drar gärna mitt strå till stacken. :)



~Henric Edwards

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

4 då..

Inlägg av -vils- » 5 november 2002, 17:24

Det är ju tillräckligt!

Ska vi bestämma nån tid för IRC chat? var?

Jag kan ordna upp en website. Är det okej med unix-baserad?

Kan ni skicka era aktiva epostadresser till min privata låda här så kastar jag upp en mailing-lista.

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 5 november 2002, 18:57

I alla fall
IRC SERVER:

http://www.combatmission.com:6667

http://www.combatmission.com's officiella kanal är
#lobby den kommer du till om du joinar via javachatten

Sedan kan man även skapa egna kanaler. Mitt namn på chatten är haido och jag är inne så ofta som möjligt.

En linuxbaserad hemsida funkar väl jättebra

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

Hemsida

Inlägg av -vils- » 6 november 2002, 09:15

1. Vem vill koda? Jag är direkt usel på det, så kan någon detta skickar jag inlog-info.

2. Domän-namn?

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 6 november 2002, 12:37

Man behöver väl inte ha en så jävla snygg hemsida egentligen till att börja med men ett forum och lite mera. Ett bra namn så man kan sprida ordet. Om man söker på Google.com på Combat Mission under de svenska sidorna så vill man att sidan ska vara den första som dyker upp.

Användarvisningsbild
Anders Widén
Medlem
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:09
Ort: Skövde

Inlägg av Anders Widén » 6 november 2002, 13:14

Detta låter ju riktigt kul. Klart att man är på. Men sedan är den stora frågan hur mycket tid jag kan lägga ned på det hela. Men jag hjälper gärna till så mycket jag bara kan och hinner.

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 6 november 2002, 19:42

Reggade en irc-kanal idag

Den heter #cmbb.sca (Scandinavia)
istället för SE eftersom communityn inte är den största.


Jag kommer hänga där så ofta som möjligt under namnet haido.

IRC SERVER
http://www.combatmission.com:6667

Kanaler
#lobby
#cmbb.sca

M4A3 Sherman 76mm
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 3 oktober 2002, 19:08
Ort: Sverige

Inlägg av M4A3 Sherman 76mm » 6 november 2002, 21:26

Angående grafikmotorn om någon klagar så ska den skrivas om till CM3.
Spelet skall tydligen likna något som WW2: RTS om någon sett scrshots på det.

Ha det
Har bråttom till en Multiplayer game med okänd motståndare :)
[/quote]


Jag är intresserad.

Ska grafikmotorn bli likadan som WWII RTS? Hu! Nu blir det riktigt roligt.

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 7 november 2002, 17:13

Sherman det är vad de själva säger i alla fall men man vet ju inte.
Jag misstänker att eftersom de byter grafikmotor kommer det bli struligt med deras regelsystem. Vilket gör att CM3 kanske blir buggigt. CM4 kommer bli det CM vi vill ha. :)

Som ni kanske såg har Vils startat en mailing lista anmäla er gärna där.
Jag vill hemskt gärna att ni hänger på IRC-kanalen. Ni behöver inte vara aktiva på den idla bara där

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

jo

Inlägg av -vils- » 7 november 2002, 22:39

haido skrev:Sherman det är vad de själva säger i alla fall men man vet ju inte.
Jag misstänker att eftersom de byter grafikmotor kommer det bli struligt med deras regelsystem. Vilket gör att CM3 kanske blir buggigt. CM4 kommer bli det CM vi vill ha. :)

Som ni kanske såg har Vils startat en mailing lista anmäla er gärna där.
Jag vill hemskt gärna att ni hänger på IRC-kanalen. Ni behöver inte vara aktiva på den idla bara där
Jag var inne där idag på dagen och ikväll, men kanalen är faktiskt inte där. Jag ser bara #lobby..

..och mailinglistan kan man joina genom att skicka epostadress till cmbbswe@dataphone.se

Mr. Edwards, jag såg din sida -> http://www.finnishwar.cjb.net/ nyss, otroligt välgjord. Du skulle inte kunna dela med dig av ramarna för den? ;)
Senast redigerad av 1 -vils-, redigerad totalt 7 gånger.

M4A3 Sherman 76mm
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 3 oktober 2002, 19:08
Ort: Sverige

Inlägg av M4A3 Sherman 76mm » 7 november 2002, 22:47

Jag har skickat min adress.

Skriv svar