Combat Mission 2 är släppt!
-
M4A3 Sherman 76mm
- Medlem
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 3 oktober 2002, 19:08
- Ort: Sverige
Hej.
Jag mailar för att jag vill kolla intresset av att försöka skapa en svensk Combat Mission community med regelbunda matcher och turneringar och kampanjer. Det som skulle behövas är.
* Intresserade människor
* En chat kanal
(IRC: http://www.combatmission.com finns redan i kanalen #lobby där skulle man kunna skapa en #cmbb.se eller något)
* En hemsida
* Kreativa Tänkare
Skulle vilja veta vilka som är intresserade. Posta gärna under.
Angående grafikmotorn om någon klagar så ska den skrivas om till CM3.
Spelet skall tydligen likna något som WW2: RTS om någon sett scrshots på det.
Ha det
Har bråttom till en Multiplayer game med okänd motståndare
Jag mailar för att jag vill kolla intresset av att försöka skapa en svensk Combat Mission community med regelbunda matcher och turneringar och kampanjer. Det som skulle behövas är.
* Intresserade människor
* En chat kanal
(IRC: http://www.combatmission.com finns redan i kanalen #lobby där skulle man kunna skapa en #cmbb.se eller något)
* En hemsida
* Kreativa Tänkare
Skulle vilja veta vilka som är intresserade. Posta gärna under.
Angående grafikmotorn om någon klagar så ska den skrivas om till CM3.
Spelet skall tydligen likna något som WW2: RTS om någon sett scrshots på det.
Ha det
Har bråttom till en Multiplayer game med okänd motståndare
självklart
Är jag åtminstonde det!
Jag tror problemet är att ingen riktigt orkar ta tag i det, jag har inte tid att starta en egen kampanj ensam utan behöver åtminstonde en till att utbyta ideer med.
Vi kan ju chatta lite mer om det.
Jag tror problemet är att ingen riktigt orkar ta tag i det, jag har inte tid att starta en egen kampanj ensam utan behöver åtminstonde en till att utbyta ideer med.
Vi kan ju chatta lite mer om det.
- subskipper
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
- Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)
4 då..
Det är ju tillräckligt!
Ska vi bestämma nån tid för IRC chat? var?
Jag kan ordna upp en website. Är det okej med unix-baserad?
Kan ni skicka era aktiva epostadresser till min privata låda här så kastar jag upp en mailing-lista.
Ska vi bestämma nån tid för IRC chat? var?
Jag kan ordna upp en website. Är det okej med unix-baserad?
Kan ni skicka era aktiva epostadresser till min privata låda här så kastar jag upp en mailing-lista.
I alla fall
IRC SERVER:
http://www.combatmission.com:6667
http://www.combatmission.com's officiella kanal är
#lobby den kommer du till om du joinar via javachatten
Sedan kan man även skapa egna kanaler. Mitt namn på chatten är haido och jag är inne så ofta som möjligt.
En linuxbaserad hemsida funkar väl jättebra
IRC SERVER:
http://www.combatmission.com:6667
http://www.combatmission.com's officiella kanal är
#lobby den kommer du till om du joinar via javachatten
Sedan kan man även skapa egna kanaler. Mitt namn på chatten är haido och jag är inne så ofta som möjligt.
En linuxbaserad hemsida funkar väl jättebra
Hemsida
1. Vem vill koda? Jag är direkt usel på det, så kan någon detta skickar jag inlog-info.
2. Domän-namn?
2. Domän-namn?
- Anders Widén
- Medlem
- Inlägg: 145
- Blev medlem: 23 mars 2002, 16:09
- Ort: Skövde
Reggade en irc-kanal idag
Den heter #cmbb.sca (Scandinavia)
istället för SE eftersom communityn inte är den största.
Jag kommer hänga där så ofta som möjligt under namnet haido.
IRC SERVER
http://www.combatmission.com:6667
Kanaler
#lobby
#cmbb.sca
Den heter #cmbb.sca (Scandinavia)
istället för SE eftersom communityn inte är den största.
Jag kommer hänga där så ofta som möjligt under namnet haido.
IRC SERVER
http://www.combatmission.com:6667
Kanaler
#lobby
#cmbb.sca
-
M4A3 Sherman 76mm
- Medlem
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 3 oktober 2002, 19:08
- Ort: Sverige
[/quote]Angående grafikmotorn om någon klagar så ska den skrivas om till CM3.
Spelet skall tydligen likna något som WW2: RTS om någon sett scrshots på det.
Ha det
Har bråttom till en Multiplayer game med okänd motståndare
Jag är intresserad.
Ska grafikmotorn bli likadan som WWII RTS? Hu! Nu blir det riktigt roligt.
Sherman det är vad de själva säger i alla fall men man vet ju inte.
Jag misstänker att eftersom de byter grafikmotor kommer det bli struligt med deras regelsystem. Vilket gör att CM3 kanske blir buggigt. CM4 kommer bli det CM vi vill ha.
Som ni kanske såg har Vils startat en mailing lista anmäla er gärna där.
Jag vill hemskt gärna att ni hänger på IRC-kanalen. Ni behöver inte vara aktiva på den idla bara där
Jag misstänker att eftersom de byter grafikmotor kommer det bli struligt med deras regelsystem. Vilket gör att CM3 kanske blir buggigt. CM4 kommer bli det CM vi vill ha.
Som ni kanske såg har Vils startat en mailing lista anmäla er gärna där.
Jag vill hemskt gärna att ni hänger på IRC-kanalen. Ni behöver inte vara aktiva på den idla bara där
jo
Jag var inne där idag på dagen och ikväll, men kanalen är faktiskt inte där. Jag ser bara #lobby..haido skrev:Sherman det är vad de själva säger i alla fall men man vet ju inte.
Jag misstänker att eftersom de byter grafikmotor kommer det bli struligt med deras regelsystem. Vilket gör att CM3 kanske blir buggigt. CM4 kommer bli det CM vi vill ha.
Som ni kanske såg har Vils startat en mailing lista anmäla er gärna där.
Jag vill hemskt gärna att ni hänger på IRC-kanalen. Ni behöver inte vara aktiva på den idla bara där
..och mailinglistan kan man joina genom att skicka epostadress till cmbbswe@dataphone.se
Mr. Edwards, jag såg din sida -> http://www.finnishwar.cjb.net/ nyss, otroligt välgjord. Du skulle inte kunna dela med dig av ramarna för den?
Senast redigerad av 1 -vils-, redigerad totalt 7 gånger.
-
M4A3 Sherman 76mm
- Medlem
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 3 oktober 2002, 19:08
- Ort: Sverige