Sveriges äldsta amiralssvärd, trefligt
Borde ställas ut på Sjöhistoriska.
Hur kan man överhuvudtaget överväga (eller kanske inte bry sig) lämna det på platsen när myndigheter tjafsar???
Svärd från 1500-talet upphittat
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Kan ju ta den i text, för sökningars underlättande.Rally skrev:Samtidigt vill jag gratulera till en underbart genomförd intervju i Metro Gbg.
Som Martin skriver i annat forum:Hallå där...
... Martin Rundkvist, 35, arkeologen som funnit ett unikt 1500-talssvärd i skogen.
Hur gjorde du det här fyndet - var det knivigt?
- Jag satte mig i lotusställning och kände på vibrationerna med mina astralantennet.
Astralantenner?
- Man måste ha långt hår för att få in vibbarna. Alla frisörer är anställda av staten för att klippa av astralantennerna. De har en dold agenda, frisörerna.
Jaså? Hur många liv tror du att svärdet har släckt då?
- Oj. Det beror helt på vilken level man är på och hur många bonusar man tagit. Men vi får väl se, killen som hade det innan kanske har ristat skåror i det för varje offer.
Kommer du att använda det för privat bruk?
- Ja. Jag ser det som ett självförsvarsredskap. Jag kommer att använda det för att träna orientaliska kampsporter. Jag har ett väldigt spännande yrke.
Den som inte är bekant med spaltens inriktning och nivå kan ju begrunda den sista frågan...Hallå där-spalten bygger på att Metro ställer tillkämpat vitsiga frågor till folk utan att bry sig om vad de svarar. Den som svarar allvarligt framstår som dum i huvudet. Så när de ringde och förklarade vad intervjun skulle vara till var det självklart för mig att försöka outweirda dem.
(Ytterligare förtydligande: Martin är styrelsemedlem i något som heter VoF. Där kan man allt om astralkroppar etc.)