Dagenz Bild
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Manga är så hysteriskt fult....och inte ett dugg förankrat i verkligheten. En manga bild av Aragorn skulle väl se ut på följande sett: Aragorn har snea ögon (förutom då han ser Arwen då dom ploppar ut ur skallen på honom), Narsil är så stort och löjligt brett att det kan användas som hängmatta och dessutom har den en parerstång som liknar mer en bit taggtråd än en parerstång, Aragorns hår ser ut att bestå av 99% hårgele eftersom det är indelat i fyra spikes...Många snygga bilder!
På tal om Manga förresten, är det någon som vet om det finns några bra Tolkien-manga-bilder? Jag har sökt men inte funnit särskilt mycket...
Posta ingen manga här tack...
Har ni sett alla bilder på rolozo så finns några till här: http://elfwood.lysator.liu.se/lothlorien.html
Inte bara Tolkien dock...
-
Beleg Strongbow
- Medlem
hahaha.. och jag som trodde att detta var en Tolkiensida och inte en mötesplats för trångsynta...
hahaha.. Gothmog man kan göra narr av allt. Det är det enklaste som finns.
Manga är inte det du verkar ha sett. Inte det Gilithil (Den allvetande och visaste verkar han tro) heller har sett
Jag är inte inne i Manga själv eftersom jag inte ser tjusningen men det är kul att prova på att rita det mesta ur så många vinklar och stilar som det är möjligt för att uppskatta det man själv håller på med.
Okunnighet bildar rädlsa, rädsla bildar hat och hat leder till lidande.. (Underligt att du valt Yoda som din Avatar, Gilithil, om du inte förstår hans budskap)
hahaha.. Gothmog man kan göra narr av allt. Det är det enklaste som finns.
Manga är inte det du verkar ha sett. Inte det Gilithil (Den allvetande och visaste verkar han tro) heller har sett
Jag är inte inne i Manga själv eftersom jag inte ser tjusningen men det är kul att prova på att rita det mesta ur så många vinklar och stilar som det är möjligt för att uppskatta det man själv håller på med.
Okunnighet bildar rädlsa, rädsla bildar hat och hat leder till lidande.. (Underligt att du valt Yoda som din Avatar, Gilithil, om du inte förstår hans budskap)
faktum att beskrivning blev så bra att jag för tillfället (23.40) sitter och gör en sådan...jag var bara tvungen.
Tyckte det var dags för en ny bild, och här kommer en jag ritade i kväll...hitills bara själva huvudmotivet och inga bakgrunder men det är så jag arbetar tydligen...åh, glömde jag berätta vad motivet är? Det är Smaug som ligger och ruvar på "sin" skatt
Tyckte det var dags för en ny bild, och här kommer en jag ritade i kväll...hitills bara själva huvudmotivet och inga bakgrunder men det är så jag arbetar tydligen...åh, glömde jag berätta vad motivet är? Det är Smaug som ligger och ruvar på "sin" skatt
- Bilagor
-
- Smaugen sover, Smaugen sover i sitt lugna bo..
- smaug.jpg (37.04 KiB) Visad 420 gånger
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Eh... jag har faktiskt gjort en ny bild.. och jag har fixat så jag har min Smaug-bild på datorn nu.. men nu får det bli den nya bilden...
Det är Glaurung, DÖD förstås, efter att Turin sprungit iväg för att klubba ihjäl Brandir. (den händelsen är mitt nästa projekt som jag inte ens börjat måla på)
Ska fixa ett gallery på Rolozo också!
jaja.. nu kommer Glaurung iaf. Färgerna e piss som vanligt..håll till godo. Smaug-bilden kommer sen.
Det är Glaurung, DÖD förstås, efter att Turin sprungit iväg för att klubba ihjäl Brandir. (den händelsen är mitt nästa projekt som jag inte ens börjat måla på)
Ska fixa ett gallery på Rolozo också!
jaja.. nu kommer Glaurung iaf. Färgerna e piss som vanligt..håll till godo. Smaug-bilden kommer sen.
- Bilagor
-
- glaurung.jpg (231.2 KiB) Visad 419 gånger
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Beleg,
vattnet såg väldigt bra ut men Glaurung såg ut som en fjällig Yorkshireterrier. Men jag kan nog tänka mig vilken bild du har fått influenser av...en drake enligt mig ser dock inte ut som din tyvärr...
Tack för berömmet (jag kan knappt lägga upp fler bilder pga av allt beröm, det är generande)
vattnet såg väldigt bra ut men Glaurung såg ut som en fjällig Yorkshireterrier. Men jag kan nog tänka mig vilken bild du har fått influenser av...en drake enligt mig ser dock inte ut som din tyvärr...
Tack för berömmet (jag kan knappt lägga upp fler bilder pga av allt beröm, det är generande)