Dagenz Bild

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 22 oktober 2002, 15:39

Har du inga bilder på gång, Gothmog?

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 22 oktober 2002, 22:37

jag kommer in med min smaugbild snart men jag måste plugga nu...har prov snart såå...den kommer nästa vecka eller såå...

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 22 oktober 2002, 22:49

Det ska bli kul att se :D
Själv så har jag börjat teckna lite mer och det blir faktiskt bättre och bättre, till slut kanske det blir så bra att jag visar de här.. Får väl se.

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 23 oktober 2002, 12:32

:D Många snygga bilder!

På tal om Manga förresten, är det någon som vet om det finns några bra Tolkien-manga-bilder? Jag har sökt men inte funnit särskilt mycket...

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 23 oktober 2002, 13:01

hmmm...det har jag inte sett några...finns det någon annan som har en bild att lägga in??

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 23 oktober 2002, 15:31

Många snygga bilder!

På tal om Manga förresten, är det någon som vet om det finns några bra Tolkien-manga-bilder? Jag har sökt men inte funnit särskilt mycket...
Manga är så hysteriskt fult....och inte ett dugg förankrat i verkligheten. En manga bild av Aragorn skulle väl se ut på följande sett: Aragorn har snea ögon (förutom då han ser Arwen då dom ploppar ut ur skallen på honom), Narsil är så stort och löjligt brett att det kan användas som hängmatta och dessutom har den en parerstång som liknar mer en bit taggtråd än en parerstång, Aragorns hår ser ut att bestå av 99% hårgele eftersom det är indelat i fyra spikes...

Posta ingen manga här tack...

Har ni sett alla bilder på rolozo så finns några till här: http://elfwood.lysator.liu.se/lothlorien.html

Inte bara Tolkien dock...

Gurthang
Medlem

Inlägg av Gurthang » 23 oktober 2002, 15:34

Det finns massor av bilder på Elfwwod.com, men det är väldigt svårt att hitta i mångfalden... 8O

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 23 oktober 2002, 19:38

Aragorn har snea ögon, Narsil är så stort och löjligt brett att det kan användas som hängmatta och dessutom har den en parerstång som liknar mer en bit taggtråd än en parerstång, Aragorns hår ser ut att bestå av 99% hårgele eftersom det är indelat i fyra spikes...
Haha! :D Perfekt beskrivning :lol:

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 23 oktober 2002, 20:10

hahaha.. och jag som trodde att detta var en Tolkiensida och inte en mötesplats för trångsynta...

hahaha.. Gothmog man kan göra narr av allt. Det är det enklaste som finns.

Manga är inte det du verkar ha sett. Inte det Gilithil (Den allvetande och visaste verkar han tro) heller har sett :P

Jag är inte inne i Manga själv eftersom jag inte ser tjusningen men det är kul att prova på att rita det mesta ur så många vinklar och stilar som det är möjligt för att uppskatta det man själv håller på med.

Okunnighet bildar rädlsa, rädsla bildar hat och hat leder till lidande.. (Underligt att du valt Yoda som din Avatar, Gilithil, om du inte förstår hans budskap)

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 23 oktober 2002, 20:52

Har inte du några mer bilder på G, Beleg? Kanske är lite för tjatig men det är så roligt att se :D

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 23 oktober 2002, 20:58

väldigt fin beskrivning av aragorn... :D

håller med flikkan beleg!!! har du inga bilder??? vill ju se flev av dig!!!

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 23 oktober 2002, 23:44

faktum att beskrivning blev så bra att jag för tillfället (23.40) sitter och gör en sådan...jag var bara tvungen.

Tyckte det var dags för en ny bild, och här kommer en jag ritade i kväll...hitills bara själva huvudmotivet och inga bakgrunder men det är så jag arbetar tydligen...åh, glömde jag berätta vad motivet är? Det är Smaug som ligger och ruvar på "sin" skatt
Bilagor
smaug.jpg
Smaugen sover, Smaugen sover i sitt lugna bo..
smaug.jpg (37.04 KiB) Visad 424 gånger

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 24 oktober 2002, 00:49

Eh... jag har faktiskt gjort en ny bild.. och jag har fixat så jag har min Smaug-bild på datorn nu.. men nu får det bli den nya bilden...
Det är Glaurung, DÖD förstås, efter att Turin sprungit iväg för att klubba ihjäl Brandir. (den händelsen är mitt nästa projekt som jag inte ens börjat måla på)

Ska fixa ett gallery på Rolozo också! :)
jaja.. nu kommer Glaurung iaf. Färgerna e piss som vanligt..håll till godo. Smaug-bilden kommer sen.
Bilagor
glaurung.jpg
glaurung.jpg (231.2 KiB) Visad 423 gånger

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 24 oktober 2002, 00:53

Fräck skiss Gothmog!! Såg den precis efter att jag lagt in min bild!! Cool!! Ballare än min Smaug-bild *gulp* :cry:

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 24 oktober 2002, 00:53

Beleg,

vattnet såg väldigt bra ut men Glaurung såg ut som en fjällig Yorkshireterrier. Men jag kan nog tänka mig vilken bild du har fått influenser av...en drake enligt mig ser dock inte ut som din tyvärr...

Tack för berömmet (jag kan knappt lägga upp fler bilder pga av allt beröm, det är generande)

Skriv svar