Passa på innan den tar slut, tror inte de AH gör några fler det gick visst ihop ekonomisk precis. MG hållarna kan du väl göra själv, de är inga komplicerade saker. Jag gjorde hjulmuttrar, körriktningsvisare, verktygslåda, bakre NOTEK och fästen till spade o.dyl. själv. Köpa färdigt i resin tilltalar inte mig.snorre70 skrev:Stämmer mycket bra! det var i min skrotlåda som jag hitta Hasse med uniformCyber Joker skrev:Ser att du använt Hans Ebners hemska uniform till din POW, snorre. De var gjorda i något hemskt syntettyg så jag förpassade båda mina till skrotlådan.
USH Har så svårt att bestämma mig om jag ska köpa Sd.Kfz.250 Halftracken eller inte?? Det som ja tycker är lite trist med den är att alla extra saker som fanns att köpa till den tex hållare för MG bak ofram tycks vara slut på alla ställen m.m. Man vill ju inte ha den kal?? Någon som vet om dessa saker finns att köpa någonstanns??
Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
http://www.panzerwerk.com har alla grejer du efterfrågar snorre. Var precis där och kollade, bl.a. främre splitterskyddsplåten och fästet till MG34:an. Ratt, transmission, delar till framhjulen m.m.snorre70 skrev: USH Har så svårt att bestämma mig om jag ska köpa Sd.Kfz.250 Halftracken eller inte?? Det som ja tycker är lite trist med den är att alla extra saker som fanns att köpa till den tex hållare för MG bak ofram tycks vara slut på alla ställen m.m. Man vill ju inte ha den kal?? Någon som vet om dessa saker finns att köpa någonstanns??
hum då måste jag ta mig en snabb funderare..........tackarCyber Joker skrev:http://www.panzerwerk.com har alla grejer du efterfrågar snorre. Var precis där och kollade, bl.a. främre splitterskyddsplåten och fästet till MG34:an. Ratt, transmission, delar till framhjulen m.m.snorre70 skrev: USH Har så svårt att bestämma mig om jag ska köpa Sd.Kfz.250 Halftracken eller inte?? Det som ja tycker är lite trist med den är att alla extra saker som fanns att köpa till den tex hållare för MG bak ofram tycks vara slut på alla ställen m.m. Man vill ju inte ha den kal?? Någon som vet om dessa saker finns att köpa någonstanns??
En bra början, Reinhard!
Bara att leta vidare för att få figuren komplett...
Bara att leta vidare för att få figuren komplett...
Senast redigerad av 1 Välitalo, redigerad totalt 10 gånger.
Easten front
Så här kommer min Radio soldat att bli i min lilla grupp. Inte helt klar än. Ska bli skitig m.m. Nu ska jag oxå få till min MG soldat oxå

EASTEN FRON
Tar o lägger in en bild på mitt lilla projekt som jag har arbets namnet Easten front på.
Nu har jag nått fram till mål kan man säga med detta projekt, ja i alla fall med antalet figurer i detta, Nu blir det inga flera i detta projekt. Fick lite ider in i det sista, men jag sa nej nu är det slut. Så nu har jag bara jobbet kvar att måla o smutsa ned dessa figurer, och sedan ska jag göra en DIO bakrund till detta, det är det jag funderar på just nu. Men tyvärr så finns det inte så mycket tid för dessa härliga figurer just nu. Så jag kommer att ligga lågt tills Augusti skulle jag tro.
Men min lilla special grupp består i alla fall av
MG Schütze,Radio Operator Schütze, Schütze, Gefreiter, Schütze, NCO Hauptfeldwebel, Obergefreiter,NCO Panzerjäger Unterfeldwebel, Schütze.

Nu har jag nått fram till mål kan man säga med detta projekt, ja i alla fall med antalet figurer i detta, Nu blir det inga flera i detta projekt. Fick lite ider in i det sista, men jag sa nej nu är det slut. Så nu har jag bara jobbet kvar att måla o smutsa ned dessa figurer, och sedan ska jag göra en DIO bakrund till detta, det är det jag funderar på just nu. Men tyvärr så finns det inte så mycket tid för dessa härliga figurer just nu. Så jag kommer att ligga lågt tills Augusti skulle jag tro.
MG Schütze,Radio Operator Schütze, Schütze, Gefreiter, Schütze, NCO Hauptfeldwebel, Obergefreiter,NCO Panzerjäger Unterfeldwebel, Schütze.

Re: EASTEN FRON
Riktigt snygg grupp Snorre!!!snorre70 skrev:Tar o lägger in en bild på mitt lilla projekt som jag har arbets namnet Easten front på.
Vad blir nästa projekt?
Mvh
Glim
Re: EASTEN FRON
Just nu kommer det inte att bli något men jag har en vinter soldat ur Waffen SS som jag jobbar på. Huvudet och hjämen har jag visat, det är det lång dragna projectet jag har just nu. Och i Augusti ska jag ta tag i min lilla grupp 3.7cm PAK så jag får det klart oxå, dom är ju en så där en 5 till 7st soldater oxå vilka jag bara byggt klart ca 4 st. så det finns mera saker att bygga än tid. Å så skulle jag vilja bygga någon liten SS grupp oxå!!glimturen skrev:Riktigt snygg grupp Snorre!!!snorre70 skrev: Men min lilla special grupp består i alla fall av![]()
Vad blir nästa projekt?
Mvh
Glim
Snygg liten Ardennes gruppen. du själv gjort, snyggt med massa olika camon.