Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Låst
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 5 mars 2007, 19:02

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Ser att du använt Hans Ebners hemska uniform till din POW, snorre. De var gjorda i något hemskt syntettyg så jag förpassade båda mina till skrotlådan. :P
Stämmer mycket bra! det var i min skrotlåda som jag hitta Hasse med uniform :lol:

USH Har så svårt att bestämma mig om jag ska köpa Sd.Kfz.250 Halftracken eller inte?? Det som ja tycker är lite trist med den är att alla extra saker som fanns att köpa till den tex hållare för MG bak ofram tycks vara slut på alla ställen m.m. Man vill ju inte ha den kal?? Någon som vet om dessa saker finns att köpa någonstanns??
Passa på innan den tar slut, tror inte de AH gör några fler det gick visst ihop ekonomisk precis. MG hållarna kan du väl göra själv, de är inga komplicerade saker. Jag gjorde hjulmuttrar, körriktningsvisare, verktygslåda, bakre NOTEK och fästen till spade o.dyl. själv. Köpa färdigt i resin tilltalar inte mig.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 5 mars 2007, 22:08

Idag kom paketet med Paul Haussers uniform. Jag är väldigt nöjd med uniformen och hoppas att resten av de beställda grejerna kommer snart! :D

//Alexander

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 6 mars 2007, 18:36

snorre70 skrev: USH Har så svårt att bestämma mig om jag ska köpa Sd.Kfz.250 Halftracken eller inte?? Det som ja tycker är lite trist med den är att alla extra saker som fanns att köpa till den tex hållare för MG bak ofram tycks vara slut på alla ställen m.m. Man vill ju inte ha den kal?? Någon som vet om dessa saker finns att köpa någonstanns??
http://www.panzerwerk.com har alla grejer du efterfrågar snorre. Var precis där och kollade, bl.a. främre splitterskyddsplåten och fästet till MG34:an. Ratt, transmission, delar till framhjulen m.m. 8-)

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 6 mars 2007, 19:23

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev: USH Har så svårt att bestämma mig om jag ska köpa Sd.Kfz.250 Halftracken eller inte?? Det som ja tycker är lite trist med den är att alla extra saker som fanns att köpa till den tex hållare för MG bak ofram tycks vara slut på alla ställen m.m. Man vill ju inte ha den kal?? Någon som vet om dessa saker finns att köpa någonstanns??
http://www.panzerwerk.com har alla grejer du efterfrågar snorre. Var precis där och kollade, bl.a. främre splitterskyddsplåten och fästet till MG34:an. Ratt, transmission, delar till framhjulen m.m. 8-)
hum då måste jag ta mig en snabb funderare..........tackar

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 9 mars 2007, 20:14

Här kommer lite bilder på officeren jag har "gjort". Jag vet att det inte är några axelklaffar på den men jag glömde att beställa det. :oops: Figuren blev ju inte lika bra som era, men det är min första som jag "gör" själv. :)

Bild

Bild

Bild

Bild

//Alexander :D

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 9 mars 2007, 20:34

En bra början, Reinhard!

Bara att leta vidare för att få figuren komplett...
Senast redigerad av 1 Välitalo, redigerad totalt 10 gånger.

Användarvisningsbild
USMC
Medlem

Inlägg av USMC » 9 mars 2007, 20:46

Helt klart en bra början! Några förslag: Försök få honom att stå lite rakare, du kan också posera fötterna lite utåt. Flytta ner bältet ett snäpp, precis över de undre fickorna är lagom. Om du vågar skulle du kunna patinera honom lite.

Ser bra ut annars.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 9 mars 2007, 21:30

Inte är något fel på den figuren heller, men vist, kan jag hålla med om att den kunde ha varit lite rakare i ryggen. p.s. det kommer.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Easten front

Inlägg av snorre70 » 9 mars 2007, 21:32

Så här kommer min Radio soldat att bli i min lilla grupp. Inte helt klar än. Ska bli skitig m.m. Nu ska jag oxå få till min MG soldat oxå
Bild

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 10 mars 2007, 13:06

Tack för alla komplimanger och råd. :)

//Alexander :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

EASTEN FRON

Inlägg av snorre70 » 10 mars 2007, 14:34

Tar o lägger in en bild på mitt lilla projekt som jag har arbets namnet Easten front på.
Nu har jag nått fram till mål kan man säga med detta projekt, ja i alla fall med antalet figurer i detta, Nu blir det inga flera i detta projekt. Fick lite ider in i det sista, men jag sa nej nu är det slut. Så nu har jag bara jobbet kvar att måla o smutsa ned dessa figurer, och sedan ska jag göra en DIO bakrund till detta, det är det jag funderar på just nu. Men tyvärr så finns det inte så mycket tid för dessa härliga figurer just nu. Så jag kommer att ligga lågt tills Augusti skulle jag tro.

Men min lilla special grupp består i alla fall av
MG Schütze,Radio Operator Schütze, Schütze, Gefreiter, Schütze, NCO Hauptfeldwebel, Obergefreiter,NCO Panzerjäger Unterfeldwebel, Schütze.
Bild

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem

Re: EASTEN FRON

Inlägg av glimturen » 10 mars 2007, 15:12

snorre70 skrev:Tar o lägger in en bild på mitt lilla projekt som jag har arbets namnet Easten front på.
Nu har jag nått fram till mål kan man säga med detta projekt, ja i alla fall med antalet figurer i detta, Nu blir det inga flera i detta projekt. Fick lite ider in i det sista, men jag sa nej nu är det slut. Så nu har jag bara jobbet kvar att måla o smutsa ned dessa figurer, och sedan ska jag göra en DIO bakrund till detta, det är det jag funderar på just nu. Men tyvärr så finns det inte så mycket tid för dessa härliga figurer just nu. Så jag kommer att ligga lågt tills Augusti skulle jag tro.

Men min lilla special grupp består i alla fall av
MG Schütze,Radio Operator Schütze, Schütze, Gefreiter, Schütze, NCO Hauptfeldwebel, Obergefreiter,NCO Panzerjäger Unterfeldwebel, Schütze.
Riktigt snygg grupp Snorre!!! :D

Vad blir nästa projekt?

Mvh
Glim

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem

Inlägg av glimturen » 10 mars 2007, 15:42

Har äntligen lyckats plocka ihop Ardennes gruppen.
Återstår lite gradbeteckningar mm.

Mvh
Glim
Bilagor
DasReich_Ardennes_2.JPG
DasReich_Ardennes_2.JPG (39.13 KiB) Visad 520 gånger
DasReich_Ardennes_1.JPG
DasReich_Ardennes_1.JPG (38.53 KiB) Visad 520 gånger
Das_reich_1.JPG
Förlagan
Das_reich_1.JPG (36.43 KiB) Visad 520 gånger

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem

Inlägg av glimturen » 10 mars 2007, 15:43

Lite fler bilder.

Glim
Bilagor
DasReich_Ardennes_5.JPG
DasReich_Ardennes_5.JPG (40.89 KiB) Visad 518 gånger
DasReich_Ardennes_4.JPG
DasReich_Ardennes_4.JPG (45.36 KiB) Visad 518 gånger
DasReich_Ardennes_3.JPG
DasReich_Ardennes_3.JPG (36.91 KiB) Visad 518 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Re: EASTEN FRON

Inlägg av snorre70 » 10 mars 2007, 16:40

glimturen skrev:
snorre70 skrev: Men min lilla special grupp består i alla fall av
Riktigt snygg grupp Snorre!!! :D

Vad blir nästa projekt?

Mvh
Glim
Just nu kommer det inte att bli något men jag har en vinter soldat ur Waffen SS som jag jobbar på. Huvudet och hjämen har jag visat, det är det lång dragna projectet jag har just nu. Och i Augusti ska jag ta tag i min lilla grupp 3.7cm PAK så jag får det klart oxå, dom är ju en så där en 5 till 7st soldater oxå vilka jag bara byggt klart ca 4 st. så det finns mera saker att bygga än tid. Å så skulle jag vilja bygga någon liten SS grupp oxå!!
Snygg liten Ardennes gruppen. du själv gjort, snyggt med massa olika camon.

Låst