Hej !
Jag kom igår från mitt hemland Bosnien och självklart besökte jag Visoko . Så fort jag steg ur bilen kom en gammal lokal boende man och erbjude direkt sin tjänst som guid för 50 kr. Hela visningen skulle ta 2-3 h. med min bil och promenad. Jag fick även garanti från gubben om jag blir besviken på stenarna

så får jag money tillbacka.
Gubben förklarade att "mån-piramyden" har finaste stenblock och bästa bevis , men det skulle vi besöka sist som dessert på hela uppvisningen.
Eftersom jag älskar desserter så ville jag se det först

..
När vi kom fram till första och bästa sonden så började han babla och förklara om stenarna exakt som Osmanagich (kan tänka mig hur många gånger han lyssnat på Osmanagich och lärt sig som en papegoja utan att veta vad han berättar)
Medan han pratade i bakgrunden stod jag stilla som en staty och stirade i stenarna och tänkte NATURLIGT. Efter en stund så flytade jag mig några meter åt sidan för att bytta vinkel och samma tanke igen NATURLIGT. Jag gick upp på den branta sida och stirade igen och samma j*vla tanke NATURLIGT. Jag gick långsamt runt flera gånger ,var jag än stod och hur jag än försökte så lyckades jag inte se det som jag förväntade mig utan bara vanliga NATURLIGA stenar.
När jag kom på att jag är riktig förbannad och besviken så bad jag gubben visa mig vägen tillbacka til staden, eftersom jag var inte nöjd så ville han inte ta emot pengar men jag var nästan tvungen att brottas med han och till sist så gav han vika och tog pengarna (Det är ändå inte hans fel att jag är besvikenl).
Nu är jag ingen expert på pyramider eller arkeologin men ville bara påpeka att ghosts bilder inte alls ser ut så i verkligheten.