Vad tycker ni om de nya PS2 och X-box LOTR spelen?
- Jocke The Beast
- Medlem
Ja
Gör det! Mycket underhållande om man gillar rollspel (och helst AD&D "världen"). Spelet är ganska stort (5 cd skivor) men går nog att köpa till s.k "low-price" inom kort. Underbart spel!
Re: Ja
Finns dessutom en expansion..Jocke The Beast skrev:Gör det! Mycket underhållande om man gillar rollspel (och helst AD&D "världen"). Spelet är ganska stort (5 cd skivor) men går nog att köpa till s.k "low-price" inom kort. Underbart spel!
mvh
Rpg
Jag har svårt att tänka mig att det kan vara någott bra "ROLLSPEL".
För med tanke på att det måste bli relativt styrt, så blir ju karakräterna väldigt begrensade i sina "roller och kvaliter".
Jag har själv inte begagnat spelet/spelen, men jag tvivlar ändå inte på att det är ett gudomligt äventyrsspel med ganska bred spel-yta.
För med tanke på att det måste bli relativt styrt, så blir ju karakräterna väldigt begrensade i sina "roller och kvaliter".
Jag har själv inte begagnat spelet/spelen, men jag tvivlar ändå inte på att det är ett gudomligt äventyrsspel med ganska bred spel-yta.
- Jocke The Beast
- Medlem
hmmm
Gandalf: Jag tror jag förstår vad du menar. Att jämföra ett rpg på dator (crpg) med ett äkta rpg (tärningar och tabeller) är mycket svårt. Det som kan komma i närheten av "äkta" rpg är väl kanske Ultima Online och andra liknande multiplayer-crpgs. För att frambringa samma känsla av närvaro och stämning som ett "äkta" rollspel utgör krävs det mer än en schyst dator med utsustning. Men för att vara ett crpg tycker jag att Baldurs Gate m.fl ger ett ganska trevligt rpg-inslag. Visst,handlingen utgör ju själva spelandet även om Baldurs Gate innehåller över 100? mini-äventyr man kan sticka iväg på.
Neverwinter Nights (tror att det heter så) kommer snart ut på PC (kanske redan ute nu?) och det kommer nog att bli så nära "äkta" rpg som det kan bli på dator. Spelet ger en möjlighet att agera spelledare (dungeon master) och göra äventyr,händelser osv för andra spelare på nätet. Man kan även skapa världar,kartor,monster,varelser,raser som man vill. Ett Tolkien baserat "community" finns redan där man skall skapa äventyr och berättelser i Midgård.
Neverwinter Nights (tror att det heter så) kommer snart ut på PC (kanske redan ute nu?) och det kommer nog att bli så nära "äkta" rpg som det kan bli på dator. Spelet ger en möjlighet att agera spelledare (dungeon master) och göra äventyr,händelser osv för andra spelare på nätet. Man kan även skapa världar,kartor,monster,varelser,raser som man vill. Ett Tolkien baserat "community" finns redan där man skall skapa äventyr och berättelser i Midgård.
- Never Spirit
- Medlem
- Jocke The Beast
- Medlem
grrrr...
don't make me take of my shades... 8)
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Gamecube suger
Hahahaha.. Gamecube.. snackade med en kille som varit regionschef i stockholm för GAME och han sa att man ska vara från 5 och upp till 13 år för att uppskatta Gamecube.. jag menar Luigis Mansion.. kom igen.. alla dessa små gulliga djur. kom igen..
Men nog om det. Jag skulle mycket hellre se att LOTR-spelen blev som Neverwinternights eller Baldurs Gate... FF vore inte helt fel heller men det blir inte samma dimension i fighterna som med BG eller NWN.
Säg bara inte att det här är Balrogen.. då köper jag det aldrig
Men nog om det. Jag skulle mycket hellre se att LOTR-spelen blev som Neverwinternights eller Baldurs Gate... FF vore inte helt fel heller men det blir inte samma dimension i fighterna som med BG eller NWN.
Säg bara inte att det här är Balrogen.. då köper jag det aldrig
- Bilagor
-
- inte balrogen plz.jpg (42.51 KiB) Visad 1143 gånger
-
Beleg Strongbow
- Medlem
-
Beleg Strongbow
- Medlem
- Jocke The Beast
- Medlem
Helt min mening! Tyvärr så kommer nog det aldrig att ske. Speltillverkarna måste mätta "pöblen" (om utrycket ursäktas) med lätt använda och allsidiga spel. Så vi "hardcore crpg fans" får tyvärr stå ut med LOTR'rpg's som mest liknar en Supe Mario-kopia. Tur att det finns ett stort urval av "gamla" crpg's med stil.Jag tycker inte att grafiken är det viktigaste, så därför håller jag med om att ett 2-d spel skulle vara fräckt, men vem skulle köpa det (förutom vi fanatiker)?