Vad tycker ni om de nya PS2 och X-box LOTR spelen?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Jocke The Beast
Medlem

Ja

Inlägg av Jocke The Beast » 22 juni 2002, 23:44

Gör det! Mycket underhållande om man gillar rollspel (och helst AD&D "världen"). Spelet är ganska stort (5 cd skivor) men går nog att köpa till s.k "low-price" inom kort. Underbart spel!

Someone
Medlem

Re: Ja

Inlägg av Someone » 25 juni 2002, 18:49

Jocke The Beast skrev:Gör det! Mycket underhållande om man gillar rollspel (och helst AD&D "världen"). Spelet är ganska stort (5 cd skivor) men går nog att köpa till s.k "low-price" inom kort. Underbart spel!
Finns dessutom en expansion..

mvh

Användarvisningsbild
Gandalf
Medlem

Rpg

Inlägg av Gandalf » 25 juni 2002, 22:21

Jag har svårt att tänka mig att det kan vara någott bra "ROLLSPEL".
För med tanke på att det måste bli relativt styrt, så blir ju karakräterna väldigt begrensade i sina "roller och kvaliter".
Jag har själv inte begagnat spelet/spelen, men jag tvivlar ändå inte på att det är ett gudomligt äventyrsspel med ganska bred spel-yta.

Användarvisningsbild
Jocke The Beast
Medlem

hmmm

Inlägg av Jocke The Beast » 26 juni 2002, 00:07

Gandalf: Jag tror jag förstår vad du menar. Att jämföra ett rpg på dator (crpg) med ett äkta rpg (tärningar och tabeller) är mycket svårt. Det som kan komma i närheten av "äkta" rpg är väl kanske Ultima Online och andra liknande multiplayer-crpgs. För att frambringa samma känsla av närvaro och stämning som ett "äkta" rollspel utgör krävs det mer än en schyst dator med utsustning. Men för att vara ett crpg tycker jag att Baldurs Gate m.fl ger ett ganska trevligt rpg-inslag. Visst,handlingen utgör ju själva spelandet även om Baldurs Gate innehåller över 100? mini-äventyr man kan sticka iväg på.

Neverwinter Nights (tror att det heter så) kommer snart ut på PC (kanske redan ute nu?) och det kommer nog att bli så nära "äkta" rpg som det kan bli på dator. Spelet ger en möjlighet att agera spelledare (dungeon master) och göra äventyr,händelser osv för andra spelare på nätet. Man kan även skapa världar,kartor,monster,varelser,raser som man vill. Ett Tolkien baserat "community" finns redan där man skall skapa äventyr och berättelser i Midgård.

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 3 juli 2002, 23:30

Tackar vet jag GameCube..................

Användarvisningsbild
Jocke The Beast
Medlem

grrrr...

Inlägg av Jocke The Beast » 4 juli 2002, 02:01

don't make me take of my shades... 8)

Beleg Strongbow
Medlem

Gamecube suger

Inlägg av Beleg Strongbow » 6 augusti 2002, 20:12

Hahahaha.. Gamecube.. snackade med en kille som varit regionschef i stockholm för GAME och han sa att man ska vara från 5 och upp till 13 år för att uppskatta Gamecube.. jag menar Luigis Mansion.. kom igen.. alla dessa små gulliga djur. kom igen..

Men nog om det. Jag skulle mycket hellre se att LOTR-spelen blev som Neverwinternights eller Baldurs Gate... FF vore inte helt fel heller men det blir inte samma dimension i fighterna som med BG eller NWN.

Säg bara inte att det här är Balrogen.. då köper jag det aldrig :?
Bilagor
inte balrogen plz.jpg
inte balrogen plz.jpg (42.51 KiB) Visad 1142 gånger

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 9 augusti 2002, 21:10

usch, det där va ju inte speciellt snyggt, dessutom är ja rädd för att det där är balrog

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 10 augusti 2002, 12:32

Ja beskrivningen stämmer ju överens.. med vissa saker. Men jag trodde att det skulle vara mer likt en demon än en gris? Jag menar en maia kan ju se mer ut som något övernaturligt väsen än ett stycke boskap?
:x

Tycker att dom kunde gjort den MYCKET bättre.. grymt besviken..

Gurthang
Medlem

Inlägg av Gurthang » 11 augusti 2002, 20:53

Ibland kan en screenshot se lite dålig ut, eftersom denna trloigtvis togs när bilden rörde sig så kanske Balrogen(?) är snyggare när den är i rörelse...

...man kan ju hoppas iaf...

Användarvisningsbild
Gustav_A
Medlem

Inlägg av Gustav_A » 12 augusti 2002, 00:15

Snarare är det så att de fifflar med bilderna för att de ska se snyggare ut än vad de egentligen är.

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 21 oktober 2002, 15:53

Jag vill att The Two Towers ska komma till XBOX!! Det där fellowship of the ring verkar inte vara hälften så bra!! BUHU!! :(
Vad säger ni? Jag gillar de häftiga scenerna i PS2 spelet men jag kan inte FATTA varför dom inte ger ut det till Xbox.. (annat än för att man ska köpa PS2 just för det spelet)

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 23 oktober 2002, 14:24

Jag skulle helst sett att Ringen blivit ett hederligt gamalt 2d-RPG. Kanske något i stil FF6 fast med ännu mer handling och mindre strider. Allra bäst vore en slags suikodenliknande variant, bortsett från alla huvudpersonerna förstås.

Gurthang
Medlem

Inlägg av Gurthang » 23 oktober 2002, 15:39

Jag tycker inte att grafiken är det viktigaste, så därför håller jag med om att ett 2-d spel skulle vara fräckt, men vem skulle köpa det (förutom vi fanatiker)?

Användarvisningsbild
Jocke The Beast
Medlem

Inlägg av Jocke The Beast » 1 november 2002, 00:54

Jag tycker inte att grafiken är det viktigaste, så därför håller jag med om att ett 2-d spel skulle vara fräckt, men vem skulle köpa det (förutom vi fanatiker)?
Helt min mening! Tyvärr så kommer nog det aldrig att ske. Speltillverkarna måste mätta "pöblen" (om utrycket ursäktas) med lätt använda och allsidiga spel. Så vi "hardcore crpg fans" får tyvärr stå ut med LOTR'rpg's som mest liknar en Supe Mario-kopia. Tur att det finns ett stort urval av "gamla" crpg's med stil.

Skriv svar