Tyskt imperium, ja. Men jag tror inte att han förutspådde vad som komma skulle, från det att han tog makten. Jag tror inte han hade det klart för sig, händelserna kom allteftersom.Hitlers mål vara bygga en tysk imperium i Europa. Versaillesfördraget användes för att komma åt makten och sen bryta för att kunna starta kriget.
Men visst användes Versaillesfördraget för att komma till makten.
Var kanske lite otydlig, fredstrevaren var inte till Stalin utan till England och Frankrike, översatte fel i min hast. Det skulle varit "...was supported by Stalin but rejected by Chamberlain and Daladier."Varför skulle de acceptera ockupationen av deras allierade. Dessutom accepterade inte Stalin någon fredstrevare då han inte fick någon, du kanske har glömt bort att Hitler och Stalin gick med på en icke-angreppspakt där en hemlig uppgörelse av östra europa fanns med?
Fredstrevaren från 1939 accepterades aldrig. Västfrontsoffensiven kom inte igång förrän 10 maj 1940 och Jugoslavien 41...Jaså? Varför gjorde man inte det mot Holland, Belgien, Luxemburg, Jugoslavien osv.?
Förmodligen. Inte ens Quisling och Co var väl särkilt entusiastiska...Om de skulle ockupera Danmark det vette tusan, men jag är rätt övertygad om att Norge valt Englands och Frankrikes ockupation framför Tyskland.
28 dåliga väderdagar?? Snacka om otur...Snarare om Hitlers osäkerhet när man skulle påbörja invasionen då väder störde och att en tidigare plan för invasionen kom i de allierades händer.
Nja, var de inte i princip omringade? Är dock osäker...Fel, det handlade om att Hitler hade en ovilja att riskera sina stridsvagnar i stadsbebyggelse.
Har jag aldrig hävdat, jag skrev att jag inte trodde att hans mål var krig. Inställd på krig var han med all säkerhet.Uppenbart är de det, då du försöker slå i oss att Hitler inte var inställd på krig