Buxen skrev:Anno!
Detta borde väl knappast påtalas för en historiskt bevandrad person, men om man är General inom SS diskvalificerar man sig själv som en rättskaffens man.
Men herre gud, alla SS generaler var inte skyldiga till krigsbrott.
Att Schellenberg var smart nog att sopa igen spåren av sina dåd höjer inte denne mans livsverk, vilket du min käre Anno tycks tro.
Eller så är det så enkelt att
DU inte kan komma fram med något som bevisar att Schellenberg har varit skyldig till något krigsbrott.
Att denne man arbetade intimt med Kaltenbrunner och Heydrich kan man läsa om i nedstående tråd. Om nu Schellenberg var en sådan oskyldig och rättskaffens person borde väl både Kaltenbrunner och Heydrich vara det också.
Nej, eftersom man har bevis för att dessa gjorde sig skyldiga till diverse brott.
Att Schellenberg hört talas och därmed deltagit i någon Judejakt är väl fria fantasier enligt ditt sätt att se på saken, Anno.
Tills du inte har bevis för att han bedrev någon Judejakt så kan jag inte döma han.
Schellenberg var en svinpäls av värsta sorten och om du ger mig lite tid ska jag leta igenom de register som finns.
Men gör det då.
/Anno