tobbe skrev:Jag måste inte poängtera det, men jag gör de ändå. Det är samma sak med de som skriver om Sovjetunionens krigsförbrytelser eller de allierades terrorbombingarna. Ingen klagar på med orsaken att så gott som alla på forumet redan vet om det.
Men skillanden på dina inlägg och de som skriver om de allierades bombkrig och de sovjetiska krigsförbrytelserna, är att de skriver i en tråd ämnat för dessa. (Wiens långa och intressanta trådar) Men du ska kasta in ett kort inlägg där det står att tyskrna och japanerna var elaka.
Kanske inte personangrepp i den här tråden men du använder den vanliga otrevliga attityden.
Ja, men man blir lite irriterad när du skriver sådan inlägg så gott som varje gång (till och med Haldir reagerade på dem) krigsbrott kommer på tals. Jag ser hellre fram emot att du startar en egen tråd(elelr när tyska krigsbrott kommer på tals) packad med tyska krigsbrott.( Och för den delen japanska som jag inte vet så mycket om)
Jag antyder inte att du försöker förringa det utan att det du beskrev är inte "bara".
Jag skriver att
jag bara vet om de krigsbott som japanerna gjorde sig skyldiga till i enhet 731 och de långa marscherna, och jag skulle gärna vilja veta mer om de andra krigsbrotten de japanska soldaterna gjorde sig skyldiga till. (Och detta finns det nog ton av)
Kan du ta om det där så man förstår vad du menar?
Som jag sa i det 3 inlägget så vill nog många här på skalman slippa sådan här inlägg: (Om nu inte någon jämnför förstås

)
Går inte ens att jämföra med hur japanerna behandlade sina fångar. Där fick man vara glad om man kom därifrån med livet i behåll.
/Anno