Men hey, man får väl göra en del avkall i det roligas namn
Finns ju gott om sköna truppsorter.
Några favoriter där ute?
Ja, hehe, jag kan känna igen mig i bitterhetskänslor över saker och ting i dataspel. Och jag håller med dig att arméernas olika kontignenter springer omkring vrålande på slagfältet utan så mycket formations-möjligheter. Men det kanske kommer, det här är ju ett spel som förändras ganska mycket från utgåva till utgåva. Och då menar jag grundspelet "Total War" med dess speciella lösning på hur ett slag och hur dess trupper ska agera.He, jag var nog lite bitter i skrivande stund. "Inte medeltida" var mer en syftning på att de var illojala mot den era de porträterar, eftersom de är ohistoriska.
Det borde vara de mongoliska beridna bågskyttarna som är mina favoriter i AoE2, men eftersom de tyvärr suger fett i medieval så blir det vanliga hederliga riddare - royal knights, gothic knights etc.Vexillation skrev:Jag gillar provinsorganisationsköret i spelet, men slagfältet är ju en helt annan sak. Striderna I MTW är.... tja... inte alltid så värst medeltida eller ens historiska i sin karaktär.
Men hey, man får väl göra en del avkall i det roligas namn![]()
Finns ju gott om sköna truppsorter.
Några favoriter där ute?
Oh ja, besegrade en gång 900 peasants med 40 royal knights 8)CJBackfire skrev:Riddare VS pesants MUMS!
Jag tycker att dom är ganska frustrerande, jag jagade en gång en trupp flyende archers med mina kataphraktoi, men dom var så tröga att dom inte hann fatt dom!Byzantinernas katahpotrki (stavning?) är mina favoriter riktigt mäktigt att se(och höra) de dundra framåt i hög fart och med fällda lansar och slå igenom mot fiendetrupper.