Så att de blir goda socialdemokrater eller?CJBackfire skrev:alla extremvänsterpack(och alla andra också) borde ta och läsa animal farm av george orwell
Lite bra böcker som alla borde läsa.
- CJBackfire
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag tycker inte det är en särskilt bra bok. Jag tycker att författaren försöker pracka på sina åsikter alldeles för mycket plus att den är så "aggresivt" skriven. Även om jag inte tvivlar på att det Skott skriver är sant så blir det så jobbigt att läsa den tycker jag. Dessutom saknar han allt vad som heter källhänvisning. Jag anser också att han använder sig av ordet kommunism lite för lättvindigt. Kommunismen som ideoligi kan aldrig döda någon. Däremot kan människor dödads i kommunismens namn.wrathchild skrev:en bra bok är "Aldrig mer" av Staffan Skott.
Handlar om kommunismens terror genom tiderna
/Martin
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Språket är också rena sandlådsspråket och verkade skrivet för ett barn. Men då var det inte så konstigt att man läste ut den på 1-2 dag, eftersom den var rena skvallertidningen.Gröfaz skrev:Jag tycker inte det är en särskilt bra bok. Jag tycker att författaren försöker pracka på sina åsikter alldeles för mycket plus att den är så "aggresivt" skriven. Även om jag inte tvivlar på att det Skott skriver är sant så blir det så jobbigt att läsa den tycker jag. Dessutom saknar han allt vad som heter källhänvisning. Jag anser också att han använder sig av ordet kommunism lite för lättvindigt. Kommunismen som ideoligi kan aldrig döda någon. Däremot kan människor dödads i kommunismens namn.wrathchild skrev:en bra bok är "Aldrig mer" av Staffan Skott.
Handlar om kommunismens terror genom tiderna
/Martin
/Anno
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Det är ju aldrig någon garanti men det är ju märkligt att han är (var?) jouranlist på DN. Då tycker man att han borde kunna skriva bättre.Anno skrev: Språket är också rena sandlådsspråket och verkade skrivet för ett barn. Men då var det inte så konstigt att man läste ut den på 1-2 dag, eftersom den var rena skvallertidningen.
/Anno
/Martin
- CJBackfire
- Medlem
Anno skrev:Oj, det har du rätt i, jag menade helt klart att man borde läsa Mein Kampf för att förstå en del av Hitlers tyckande och tänkande.(något som en del statsmän borde ha läst) Självklart menade jag inte att den var bra(borde du fattat och inte skrivit inlägget), men så kommer du vill in på din häxprocess mot mig...Lindir skrev:Men vänta, stod det inte bra böcker som alla borde läsa? Mein Kampf må vara bra att ha läst, men att kalla den för en "bra bok" är väl ändå att gå litet (minst sagt) för långt ...Anno skrev:6) Mein Kampf.
---------------------------------------------------------
OBS! Detta är inte menat som ett försvar av nazismen eller dess brott, kom ihåg att Hitler dödade 12 miljoner människor och startade ett världskrig som kostade 50 miljoner människor.(För att lugna Lindir, tobbe och messenger)
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Studera först och främst när inlägget skrevs(Schwalbe skrev:Anno skrev:Oj, det har du rätt i, jag menade helt klart att man borde läsa Mein Kampf för att förstå en del av Hitlers tyckande och tänkande.(något som en del statsmän borde ha läst) Självklart menade jag inte att den var bra(borde du fattat och inte skrivit inlägget), men så kommer du vill in på din häxprocess mot mig...Lindir skrev:Men vänta, stod det inte bra böcker som alla borde läsa? Mein Kampf må vara bra att ha läst, men att kalla den för en "bra bok" är väl ändå att gå litet (minst sagt) för långt ...Anno skrev:6) Mein Kampf.
OBS! Detta är inte menat som ett försvar av nazismen eller dess brott, kom ihåg att Hitler dödade 12 miljoner människor och startade ett världskrig som kostade 50 miljoner människor.(För att lugna Lindir, tobbe och messenger)
![]()
/Anno
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Guy Sajers Frontsoldaten hamnar nog högst på min lista ivarjefall.
Guys memoarer om hans upplevelser under kriget på östfronten som väldigt ung soldat.
Jag har nog aldrig läst en bok med mer närvarokänsla än den här. Sidorna formligen suger in en i skräcken, svetten, blodet, hungern, döden och desperationen som dessa gossar fick utstå i flera år.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... s&n=507846
von Lucks memoarer går inte heller av för hackor om man vill läsa om en kille som lyckades vara på nästan alla avgörande sektorer i ETO under kriget när just den platsen var i fokus (Polen, Ardennerna, utkanterna av Moskva, El Alamain, Kasserin pass, Normandie m.m.).
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books
Guys memoarer om hans upplevelser under kriget på östfronten som väldigt ung soldat.
Jag har nog aldrig läst en bok med mer närvarokänsla än den här. Sidorna formligen suger in en i skräcken, svetten, blodet, hungern, döden och desperationen som dessa gossar fick utstå i flera år.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... s&n=507846
von Lucks memoarer går inte heller av för hackor om man vill läsa om en kille som lyckades vara på nästan alla avgörande sektorer i ETO under kriget när just den platsen var i fokus (Polen, Ardennerna, utkanterna av Moskva, El Alamain, Kasserin pass, Normandie m.m.).
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books