sämsta ww2 film

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bina
Medlem

Inlägg av Bina » 5 april 2003, 15:48

Patrik skrev:
Newt skrev:DEER HUNTER var rikigt kass...
Har du ingen smak kvinna???
Deer hunter är en otroligt vacker film som speglar mycket stämningsfullt på krigets inverkan.
Robert diNiro är som vanligt suverän...
*S* jo det är ju det jag har.. jag SOMNADE..

Ja77
Medlem

Re: Döden på larvfötter

Inlägg av Ja77 » 6 april 2003, 19:02

Patrik skrev:
Ja77 skrev:Kan någon förklara varför Döden på larvfötter är så dålig.
* Dåliga skådisar?
* Dåligt manus?
* Usel dubbning?
* Texten på baksidan får min mage att vilja vända på sig.
o.s.v. o.s.v. i all oändlighet.
Tja tycker inte de är så dålig ibland ser de verkligen plågade ut, men för de mesta verkar de se ut som utvilade fullmatade skådisar.

Visst de är en påhittad historia men historien är bra mycket bättre en 12 fördömda män eller örnnästet (min eget tycke)

Hörde inte att de var dubb, var de verkligen dubb, om de är dåligt dubb är det inte orginal filmens fel......

baksidan:

1941 Slaget om stalingrad är förlorat..... OK jag fattar fy för URRRRRKKKK
inte filmens fel men man kommer inte in i någon stämning FY för texten på baksidan.....Helt klart en av de sämsta krigsfilmerna om man ska tro baksidan.....

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 6 april 2003, 21:43

ok detta passar inte topicen men sämsta pro-us krigsfilmen som någonsin gjorts är We were soldiers

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 6 maj 2003, 07:39

Canal+ Gul
kl: 17:20
I örnens klor.
(Shining Through) Amerikansk thriller från 1992 med Michael Douglas, Melanie Griffith och Liam Neeson. Regi: David Seltzer. 127 min. Judinnan Linda är sekreterare hos en New York-advokat som också är officer inom underrättelsetjänsten. Andra världskriget härjar i Europa och när advokatens spion i nazisternas högkvarter försvinner anmäler sig Linda som ersättare...

Kopierade detta från Annos TV-tablå för veckan.
Detta är en av de sämsta filmer som gjorts om andravärldskriget. Melanie Griffith är föga övertygande som spion åt de allierade i tredje rikets centrum.

Se den som en komedi.

Vad gäller Svenska filmer och serier så är "Morsarvet" ett annat hat objekt. Hur lätt är det för en långhårig svartmuskig typ att spela SS-soldat och bluffa sig in på Gestapo-högkvarteret i Oslo. GAHHhh!
(Ni kanske inte minns den här upp haussade serien från 90-talets början. :oops: )

Varje gång jag ser en sådan här dålig film om perioden WW2, så kan jag inte låta bli att tycka att det blir ett hån mot de som verkligen var där... De som råkade ut för Gestapo och liknade.

Sonderling

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 6 maj 2003, 16:30

Joachim skrev:ok detta passar inte topicen men sämsta pro-us krigsfilmen som någonsin gjorts är We were soldiers
Vem vet det kanske var så då. Men repliken -Jag är glad att dö för mitt land är för dum och löjlig att passa i en film.

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 6 maj 2003, 21:12

Black-Hawk down...
-Okey grabbar vi har fått i uppdrag att rättfärdiga alla USA:s gamla misstag och göra hjältar av de som var med...

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 6 maj 2003, 21:24

Black Hawk Down är i och för sig varken en andra-världskrigsfilm eller speciellt dålig.

/Johan

Användarvisningsbild
Djinghis Khan
Medlem

Inlägg av Djinghis Khan » 7 maj 2003, 07:07

Den absolut dåligaste WW2 filmen är Pearl Harbour, som jag knappt vill nämna. Järnkorset var inte direkt ngn höjdare den heller, liksom döden på larvfötter...

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 11 maj 2003, 14:35

Jag kollade precis på The Tuskegee Airmen som handlar om svarta piloter under WW2.
Jag harnog aldrig varit gladare för att jag inte betalat för att se en film , varning utfärdas härmed för denna skitfilm.

Användarvisningsbild
Hemvärnet
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Hemvärnet » 12 maj 2003, 08:58

Finns många filmer som är bottenapp, men men. Själv gillar jag inte Stalingrad. Hade högre förväntningar på den filmen, fast den sög rätt hårt via min personliga åsikt. Pearl Harbor, nja tack då gillar jag faktiskt Tora! Tora! Tora! mer...

SPR, helt skön början och likaså slutscenen. Annars en liten dryg film, men den funkar.

Järnkorset, rätt dålig den med. händer inget specielt.

Finns det ingen film som baserar sig på "ökenråttan" ? Skulle kunna funka med dessa stora slag. Visst är "han" med i filmen med clintan? Kellys Hjältar ??

Någon som har något tips på någon bra dok, film ? Gärna stridsvagns slag!!

Användarvisningsbild
Darius
Medlem

Inlägg av Darius » 12 maj 2003, 12:38

Hemvärnet skrev: Någon som har något tips på någon bra dok, film ? Gärna stridsvagns slag!!

Läs Ian Slater - WWIII , När Ryssland släpper lös sina tanks över hela västeuropa och NATO möter upp med sina :)

Användarvisningsbild
Örjan
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Örjan » 12 maj 2003, 15:14

Den sämste WWII-filmen kommer jag inte ihåg namnet på, men i huvudrollerna fanns Mark (Luke Skywalker) Hamill och en välkänd vitskäggig amerikansk skådespelare. Handlingen går ut på att vi följer en grupp US Rangers genom hela kriget, Nordafrika, Kasserine, Sicilien, Normandie och slutligen i Tjeckoslovakien. Troligen har den gjorts för TV. Maken till en så billig och oengagerad krigsfilm har jag aldrig sett!

Necros
Medlem

Inlägg av Necros » 12 maj 2003, 16:08

Skulle tro att du pratar om "Big Red One" som just handar om 1:a Infanteri divisionen - Big Red One och inte om US Rangers, kanske inte den allra bästa film som någonsin gjorts.

/Mikael

Ja77
Medlem

.

Inlägg av Ja77 » 12 maj 2003, 17:39

Darius skrev:
Hemvärnet skrev: slag!!

Läs Ian Slater - WWIII , När Ryssland släpper lös sina tanks över hela västeuropa och NATO möter upp med sina :)
Hur "realisitsk" är Ian Slater - WWIII? undrar bara om ryssarna är lika inkompetenta som i röd storm.

Vad heter boken exsakt? WWW III?

Användarvisningsbild
Darius
Medlem

Re: .

Inlägg av Darius » 12 maj 2003, 23:15

Ja77 skrev:
Darius skrev:
Hemvärnet skrev: slag!!

Hur "realisitsk" är Ian Slater - WWIII? undrar bara om ryssarna är lika inkompetenta som i röd storm.

Vad heter boken exsakt? WWW III?

Böckerna som är på engelska finns att köpa på http://www.sfbok.se

WW III:
1: WW III (Fawcett, USA, art.nr: 16424) Pris: 72:-
2: WW III: Rage of Battle (Fawcett, USA, art.nr: 16423) Pris: 72:-
3: WW III: World in Flames (1991, Fawcett, USA, art.nr: 10967) Pris: 72:-
5: WW III: Warshot (1992, Fawcett, USA, art.nr: 10202) Pris: 83:-
7: WW III: Force of Arms (1994, Fawcett, USA, art.nr: 18676) Pris: 72:-
Ännu en bok i Slaters serie om tredje världskriget: denna gång är Kina slagfältet.
8: WW III: South China Sea (1996, Fawcett, USA, art.nr: 20347) Pris: 83:-
Åttonde boken i Slaters serie om tredje världskriget. Det är återigen Kina som är slagfältet.

Skriv svar