*S* jo det är ju det jag har.. jag SOMNADE..Patrik skrev:Har du ingen smak kvinna???Newt skrev:DEER HUNTER var rikigt kass...
Deer hunter är en otroligt vacker film som speglar mycket stämningsfullt på krigets inverkan.
Robert diNiro är som vanligt suverän...
sämsta ww2 film
Re: Döden på larvfötter
Tja tycker inte de är så dålig ibland ser de verkligen plågade ut, men för de mesta verkar de se ut som utvilade fullmatade skådisar.Patrik skrev:* Dåliga skådisar?Ja77 skrev:Kan någon förklara varför Döden på larvfötter är så dålig.
* Dåligt manus?
* Usel dubbning?
* Texten på baksidan får min mage att vilja vända på sig.
o.s.v. o.s.v. i all oändlighet.
Visst de är en påhittad historia men historien är bra mycket bättre en 12 fördömda män eller örnnästet (min eget tycke)
Hörde inte att de var dubb, var de verkligen dubb, om de är dåligt dubb är det inte orginal filmens fel......
baksidan:
1941 Slaget om stalingrad är förlorat..... OK jag fattar fy för URRRRRKKKK
inte filmens fel men man kommer inte in i någon stämning FY för texten på baksidan.....Helt klart en av de sämsta krigsfilmerna om man ska tro baksidan.....
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Canal+ Gul
kl: 17:20
I örnens klor.
(Shining Through) Amerikansk thriller från 1992 med Michael Douglas, Melanie Griffith och Liam Neeson. Regi: David Seltzer. 127 min. Judinnan Linda är sekreterare hos en New York-advokat som också är officer inom underrättelsetjänsten. Andra världskriget härjar i Europa och när advokatens spion i nazisternas högkvarter försvinner anmäler sig Linda som ersättare...
Kopierade detta från Annos TV-tablå för veckan.
Detta är en av de sämsta filmer som gjorts om andravärldskriget. Melanie Griffith är föga övertygande som spion åt de allierade i tredje rikets centrum.
Se den som en komedi.
Vad gäller Svenska filmer och serier så är "Morsarvet" ett annat hat objekt. Hur lätt är det för en långhårig svartmuskig typ att spela SS-soldat och bluffa sig in på Gestapo-högkvarteret i Oslo. GAHHhh!
(Ni kanske inte minns den här upp haussade serien från 90-talets början.
)
Varje gång jag ser en sådan här dålig film om perioden WW2, så kan jag inte låta bli att tycka att det blir ett hån mot de som verkligen var där... De som råkade ut för Gestapo och liknade.
Sonderling
kl: 17:20
I örnens klor.
(Shining Through) Amerikansk thriller från 1992 med Michael Douglas, Melanie Griffith och Liam Neeson. Regi: David Seltzer. 127 min. Judinnan Linda är sekreterare hos en New York-advokat som också är officer inom underrättelsetjänsten. Andra världskriget härjar i Europa och när advokatens spion i nazisternas högkvarter försvinner anmäler sig Linda som ersättare...
Kopierade detta från Annos TV-tablå för veckan.
Detta är en av de sämsta filmer som gjorts om andravärldskriget. Melanie Griffith är föga övertygande som spion åt de allierade i tredje rikets centrum.
Se den som en komedi.
Vad gäller Svenska filmer och serier så är "Morsarvet" ett annat hat objekt. Hur lätt är det för en långhårig svartmuskig typ att spela SS-soldat och bluffa sig in på Gestapo-högkvarteret i Oslo. GAHHhh!
(Ni kanske inte minns den här upp haussade serien från 90-talets början.
Varje gång jag ser en sådan här dålig film om perioden WW2, så kan jag inte låta bli att tycka att det blir ett hån mot de som verkligen var där... De som råkade ut för Gestapo och liknade.
Sonderling
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
- Johan Elisson
- Medlem
- Djinghis Khan
- Medlem
Finns många filmer som är bottenapp, men men. Själv gillar jag inte Stalingrad. Hade högre förväntningar på den filmen, fast den sög rätt hårt via min personliga åsikt. Pearl Harbor, nja tack då gillar jag faktiskt Tora! Tora! Tora! mer...
SPR, helt skön början och likaså slutscenen. Annars en liten dryg film, men den funkar.
Järnkorset, rätt dålig den med. händer inget specielt.
Finns det ingen film som baserar sig på "ökenråttan" ? Skulle kunna funka med dessa stora slag. Visst är "han" med i filmen med clintan? Kellys Hjältar ??
Någon som har något tips på någon bra dok, film ? Gärna stridsvagns slag!!
SPR, helt skön början och likaså slutscenen. Annars en liten dryg film, men den funkar.
Järnkorset, rätt dålig den med. händer inget specielt.
Finns det ingen film som baserar sig på "ökenråttan" ? Skulle kunna funka med dessa stora slag. Visst är "han" med i filmen med clintan? Kellys Hjältar ??
Någon som har något tips på någon bra dok, film ? Gärna stridsvagns slag!!
Den sämste WWII-filmen kommer jag inte ihåg namnet på, men i huvudrollerna fanns Mark (Luke Skywalker) Hamill och en välkänd vitskäggig amerikansk skådespelare. Handlingen går ut på att vi följer en grupp US Rangers genom hela kriget, Nordafrika, Kasserine, Sicilien, Normandie och slutligen i Tjeckoslovakien. Troligen har den gjorts för TV. Maken till en så billig och oengagerad krigsfilm har jag aldrig sett!
.
Hur "realisitsk" är Ian Slater - WWIII? undrar bara om ryssarna är lika inkompetenta som i röd storm.Darius skrev:Hemvärnet skrev: slag!!
Läs Ian Slater - WWIII , När Ryssland släpper lös sina tanks över hela västeuropa och NATO möter upp med sina
Vad heter boken exsakt? WWW III?
Re: .
Ja77 skrev:Hur "realisitsk" är Ian Slater - WWIII? undrar bara om ryssarna är lika inkompetenta som i röd storm.Darius skrev:Hemvärnet skrev: slag!!
Läs Ian Slater - WWIII , När Ryssland släpper lös sina tanks över hela västeuropa och NATO möter upp med sina
Vad heter boken exsakt? WWW III?
Böckerna som är på engelska finns att köpa på http://www.sfbok.se
WW III:
1: WW III (Fawcett, USA, art.nr: 16424) Pris: 72:-
2: WW III: Rage of Battle (Fawcett, USA, art.nr: 16423) Pris: 72:-
3: WW III: World in Flames (1991, Fawcett, USA, art.nr: 10967) Pris: 72:-
5: WW III: Warshot (1992, Fawcett, USA, art.nr: 10202) Pris: 83:-
7: WW III: Force of Arms (1994, Fawcett, USA, art.nr: 18676) Pris: 72:-
Ännu en bok i Slaters serie om tredje världskriget: denna gång är Kina slagfältet.
8: WW III: South China Sea (1996, Fawcett, USA, art.nr: 20347) Pris: 83:-
Åttonde boken i Slaters serie om tredje världskriget. Det är återigen Kina som är slagfältet.