För mig är det glasklart att både NATO och Sovjet var här, Mällsten, Töre87, Hävringe88 och nu U137 räcker som bevis för mig, båda.
Det blir väldigt mycket antingen eller och lite beroende på vilket årtionde det är så är man antingen herre på täppan eller blir mulad av alla större killar i klassen.
Jag undrar om vi skulle kunna slippa vissa saker i denna tråd,
Jag kommenterar nu bara debattekniken förd mot
mig, det har varit förminskande av person, häcklande av bevisning, koordinerade attacker i forumet av 3-4 medlemmar, man hoppar av mitt i en teknisk diskussion och ignorerar sedan konsekvent det som diskuterats, man är selektiv med information som delges forumet så att det gynnar ens syften, man länkar inte som sig bör och sedan upprepade försök att röra till allting för om man inte kan vinna så är iallafall oavgjort det näst bästa.
För mig är ovan rejält dimmiga försök att styra en diskussion, när man sitter och skriver så pass mycket så elimineras till sist slumpen, återkommande mönster och allt det där, det blir rätt uppenbart
När det gäller rapporter och utredningar håller jag helt med om att man skall vara väldigt selektiv, jag vill även här lägga till biografier och böcker där man nästan bör tala om vilken sida om staketet författaren står på om man vill referera, Tunander och Gyllenhaal är ju två bra exempel för båda citeras flitigt och båda tjänar pengar på att driva sin tes och det bör man komma ihåg, dom kan ju i och för sig ha rätt men lika gärna tokfel och dom skiter nog i vilket så länge det betalar bra.
Just när det gäller SOU 1995 så är min uppfattning att den är relativt opåverkad och vi har i tråden dessutom diskuterat teknisk information snarare än vilka slutsatser dom kom fram till i rapporten. Det finns ju lite mer spännande i den som vi nog kan få användning för framöver.
Jag fokuserar gärna på just teknisk information för är det något denna tråd är duktig på så är det att lägga pussel.
När det gäller U137 så såg jag att Bergman postat den i referenstråden, då får den ligga där tills den motbevisats och åker ned så fort det är gjort och så länge Bergman kommer ihåg sitt lösenord
När det gäller namn så klurade jag lite på det, de gamla uvarna har väl listat ut vad de andra heter vid det här laget och jag funderade lite på vad som gör att man vill vara anonym och vad det gör för debatten, funderar vidare på det.