Idag hittade jag min samling med Pilottidningar. Antar att det är fler än mig som läst om Battler britton, Iron Annie mm i denna härliga serietidning
Är det någon som känner till lite mer historik bakom tidningen? Som under vilka år den kom ut osv?
Jodå, den tidningen läste jag ofta som ung. Gick ner till Seriemagasinet i Örebro varje vecka för att göra nya fynd. Iron Annie var en stor favorit.Thomas Johansson skrev:Vet inte riktigt om det här är rätt forumsdel men isåfall kanske någon moderator kan flytta den här tråden?
Idag hittade jag min samling med Pilottidningar. Antar att det är fler än mig som läst om Battler britton, Iron Annie mm i denna härliga serietidning![]()
Är det någon som känner till lite mer historik bakom tidningen? Som under vilka år den kom ut osv?
Thomas Johansson skrev:Vet inte riktigt om det här är rätt forumsdel men isåfall kanske någon moderator kan flytta den här tråden?
Idag hittade jag min samling med Pilottidningar. Antar att det är fler än mig som läst om Battler britton, Iron Annie mm i denna härliga serietidning![]()
Edit: @Hellqvist: Jag minns att hag hade Dix Dogfight. Suverän. (Jag minns att han hade en bild av Hitler i plånboken.)Blixten skrev:Vilken Sci-fi-serie var det? "Eddie Tops på två hjul" var heller ingen höjdare. Bland det bästa var faktauppslagen som fanns ibland om tex B-36 eller något annat flygplan.
Thomas Johansson skrev:Är det någon som känner till lite mer historik bakom tidningen? Som under vilka år den kom ut osv?
Achtungsonderling skrev:Aschtung
Achtung Engländer!Hans skrev: Sorry, det var öppet mål.
Jodå, även Hans läste med stor behållning. Jag fick till och med en skämtteckning och en läsarfråga publicerad.
MVH
Hans