tryggve skrev:Sant. Men USA har plockat hem ca 1000 ggr mer material än vad ryssarna har gjort. Har de inte gjort det i Apolloprojektet så måste de ha gjort det på annat sätt, som inte har märkts. DEt blir mer komplicerar och kräver fler förklaringar. Dessutom så låg (vad jag förstår) Sovjet före USA i teknologi för obemannade rovers/sonder vid denna tid.Nord skrev:Mångrus tog ju även ryssrna hem, men inte har väl de varit på månen för det?
Var det inte Apolloprojektet som hämtade hem detta så får man väl visa vilka andra obemannade expeditioner som det var. O s v, os v.![]()
Jag syftade på MC:s Youtubefilm/filmer i början på denna tråd. Kanske var lite oklar.Nord skrev: Youtube filmerna du nämner ligger på Nasas sida, det är där man hämtar dem, duger inte Nasas filmer för dig som bevis? Hur ska man då kunna påvisa att man var där, då detta är den tyngsta bevisningen för att de just varit där.
Tack för svaret. Undrar om du inte skulle spara rätt mycket tid på att kanske först fundera över vad det är du vill ha för bevis. Men det beror ju på hur viktigt detta är för dig, ser du det mest som en kul grej så...Nord skrev: För mig räcker det med att jag inte hittar saker som pekar på direkt motsatsen. Jag har som sagt precis som ni varit "Nasafrälst" men har nu på slutet försökt tänka lite själv, och faktiskt i detaljer granskat det material som Nasa har på sin hemsida bl.a. Det tar mkt tid, och det kräver att man är beslutsam, så kika du också som kommer vi nog mötas framöver i den här frågan.
Nå, gillar man att titta på Månbilder så kan ju det vara kul, men för egen del så har jag inte tiden att avvara, och jag har också ärligt talat lite svårt att riktigt förstå vad poängen skulle vara för min del. Men jag är väl indoktrinerad.
Jag tycker att denna tråd är riktigt skoj, jag gillar att vi har tagit ner nivån till en lite trevligare läge.
Jag vill inte några specifika bevis alls, jag vill veta sanningen. Jag inbillar mig inte heller att jag kommer att få fram den, varken här eller i nått annat forum. Jag deltar inte och har inte deltagit i liknande forum innan. Detta är första ggn jag debatterar månlandningen. Jag lär mig däremot en del, och det är skoj att undersöka bilderna och se vad det ger.
Fick jag önska nått här, så skulle det vara att ni andra som sitter med en massa kunskap också tyckt att det va skoj, så gjorde vi detta tillsammans istället för att kasta skit på varann.