Mycket intressant länk, tack för den. Men som alla saker i livet, det blir rekyleffekter. Information kan tolkas och vridas hur man vill. I just detta fall exempelvis kan man citera följande:
"Konspirationer finns, det vill jag göra klart från början. Machiavelli sade till exempel att konspirationer var det politiska livets livsblod, Caesars död kan sägas vara orsakad av en konspiration. Konspirationer existerar alltså i sinnevärlden. Men vad vi nu ska titta på är konspirationsteorier, vilket är en helt annan sak - det är misstanken om en konspiration utan att den visats existera. Enbart konspirationsteorier kan givetvis inte tas som bevis för att konspirationer existerar men lika lite gäller det omvända."
Det innebär i korthet att allt som utöver detta skrivs i artikeln blir irrelevent. Det finns konspirationer,och det enda sättet att kunna upptäcka dem är att vara kritisk. Sen måste det vara med rimlighet givetvis. Men varför skulle vi inte vara kritiska till alla stora händelser?
Hitler och hans anhängare ljög om sin avsikt under massor av år, Usa om anledningen till att invadera Irak, Kina ljuger fortfarande. Kort sagt så döljer man sanningar för allmänheten hela tiden av olika anledningar.
Med det är det inte sagt att man ljuger om månlandningen, men att vara lagom skeptisk är ett sundhetstecken. Jag hade aldrig ifrågasatt något om jag inte hörde att det kanske var fejk, och då började jag intressera mig för frågan.
Det finns 99.9% av det totala som jag inte ifrågasätter då jag inte vet något om det, men sen finns en liten del som jag begriper mig på hyfsat, och där finns tveksamheter. Detta innebär inte att jag har rätt, inte ens att även om jag har rätt, att de inte varit på månen.
Saken är ju den att om det finns 99,9 procent som stämmer men en enda sak som inte stämmer, ja då är hela projektet i fara. Omvänt gäller inte på samma sätt. Man kan liksom inte peka på en grejj och säga -titta det stämmer ju! Så skit i det andra.