Medal of honor - Allied Assault - Spearhead
Medal of honor - Allied Assault - Spearhead
Måste bara få tipsa om detta spel som enligt gamesmix.com släpps den 5:e december här i sverige.
ea.com
Absolut jäkla lysande! :)
I orginalet (mohaa) så spelade man en soldat som deltog i bland annat landstigningen vid normandie (som i stort sett rippades från 'Saving Private Ryan') och diverse andra slag.
I spearhead så har tillverkarna nog sneglat på 'Band of Brothers', spelet börjar med att man kommit in över den franska kusten och skall hoppa ut ur sitt transportplan, helt fantastiskt coolt att hoppa ut, se luftvärnselden och strålkastarna och att man faktiskt närmar sig ett batteri :)
Ladda ner demot nu!
ea.com
Absolut jäkla lysande! :)
I orginalet (mohaa) så spelade man en soldat som deltog i bland annat landstigningen vid normandie (som i stort sett rippades från 'Saving Private Ryan') och diverse andra slag.
I spearhead så har tillverkarna nog sneglat på 'Band of Brothers', spelet börjar med att man kommit in över den franska kusten och skall hoppa ut ur sitt transportplan, helt fantastiskt coolt att hoppa ut, se luftvärnselden och strålkastarna och att man faktiskt närmar sig ett batteri :)
Ladda ner demot nu!
Instämmer i att spelet är lite för kort, men det är väldigt roligt, särskilt när man får slåss i Berlin. Men varför får man inte slåss med bajonett? Det får de rätta till om det kommer ytterligare banor. Östfronten t.ex.
Däremot är jag oerhört besviken på Multiplayer, rena rama sandlådan med töntar som hoppar omkring som vore det Quake.

Däremot är jag oerhört besviken på Multiplayer, rena rama sandlådan med töntar som hoppar omkring som vore det Quake.
Tu trembles, mon coeur?
För min del tycker jag MOHAA Spearhead är det bästa multiplayer som finns ute. Det som är roligt är att det är lite quake i spelet. Fast mer realistiskt. Och tar man bort rockets så är det förbannat kul att spela. Ju mer amn spelar så förstår man att det lönar sig med att vara försiktig och inte hoppa runt. Campar man så dör man. Det gäller att röra sig från rum till rum och inte ute i öppen terräng.
Kul kul kul
/Rally
Kul kul kul
/Rally
Lite nya vapen och mer kartor i stadsmiljö. färre sniperkartor. Bättre ljud.tobbe skrev:Vad är det som är nytt i Spearhead?
Och sen kan man vara britt (och ryss) också...och det är så skönt att slippa jänkarna.
tyskarna har till exempel inte längre hagelbrakarn som ett vapenalternativ de har i stället ett granatförsett gevär.
/Rally
Jag kan hålla med om att det var lite för kort kanske, men faktum är att Spearhead är det första spel sedan Quake2 kom ut som jag faktiskt spelat igenom hela spelet. För även om det är lite väl kort, så är det definitivt hög kvalité på SP delen åxå.
Å har man dessutom sett BoB så ser man snabbt likheterna, vilket gör att spelet blir väldigt intensivt att spela...
//Virdung
Å har man dessutom sett BoB så ser man snabbt likheterna, vilket gör att spelet blir väldigt intensivt att spela...
//Virdung
En trist grej som jag blev besviken över att behöva betala för var att MP kartorna inte var gjorda av EA utan av andra MOHAA spelare. De satte upp en tävling om vilka hemmagjorda kartor som var bäst och sen putsade EA upp dessa kartor och la in dem i Spearhead. Trist. Bra kartor, men det var ju sånt man kunde ladda ner även innan man köpte spelet.
/Rally
/Rally
- CJBackfire
- Medlem
- CJBackfire
- Medlem