Medal of honor - Allied Assault - Spearhead

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Morot
Medlem

Medal of honor - Allied Assault - Spearhead

Inlägg av Morot » 13 november 2002, 21:43

Måste bara få tipsa om detta spel som enligt gamesmix.com släpps den 5:e december här i sverige.

ea.com

Absolut jäkla lysande! :)

I orginalet (mohaa) så spelade man en soldat som deltog i bland annat landstigningen vid normandie (som i stort sett rippades från 'Saving Private Ryan') och diverse andra slag.
I spearhead så har tillverkarna nog sneglat på 'Band of Brothers', spelet börjar med att man kommit in över den franska kusten och skall hoppa ut ur sitt transportplan, helt fantastiskt coolt att hoppa ut, se luftvärnselden och strålkastarna och att man faktiskt närmar sig ett batteri :)

Ladda ner demot nu!

Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 18 november 2002, 07:38

Å andra sidan så är det rätt kort.. Man undrar om det inte kunde ha fått plats med några fler uppdrag, 9 är kanske lite lite?

Don Ezy
Medlem

Inlägg av Don Ezy » 18 november 2002, 10:45

Instämmer i att spelet är lite för kort, men det är väldigt roligt, särskilt när man får slåss i Berlin. Men varför får man inte slåss med bajonett? Det får de rätta till om det kommer ytterligare banor. Östfronten t.ex.
Däremot är jag oerhört besviken på Multiplayer, rena rama sandlådan med töntar som hoppar omkring som vore det Quake.
:D
Tu trembles, mon coeur?

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 7 januari 2003, 12:51

För min del tycker jag MOHAA Spearhead är det bästa multiplayer som finns ute. Det som är roligt är att det är lite quake i spelet. Fast mer realistiskt. Och tar man bort rockets så är det förbannat kul att spela. Ju mer amn spelar så förstår man att det lönar sig med att vara försiktig och inte hoppa runt. Campar man så dör man. Det gäller att röra sig från rum till rum och inte ute i öppen terräng.

Kul kul kul

/Rally

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 7 januari 2003, 13:22

Vad är det som är nytt i Spearhead?

Användarvisningsbild
virdung
Medlem

Inlägg av virdung » 7 januari 2003, 14:48

Absolut störtskönt lir... rular fetast av alla...

Spela MP nångång?

Viva La France!

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 7 januari 2003, 15:42

tobbe skrev:Vad är det som är nytt i Spearhead?
Lite nya vapen och mer kartor i stadsmiljö. färre sniperkartor. Bättre ljud.
Och sen kan man vara britt (och ryss) också...och det är så skönt att slippa jänkarna.

tyskarna har till exempel inte längre hagelbrakarn som ett vapenalternativ de har i stället ett granatförsett gevär.

/Rally

Användarvisningsbild
Petter
Medlem

Inlägg av Petter » 7 januari 2003, 18:44

Rally skrev:
tobbe skrev:Vad är det som är nytt i Spearhead?
Bättre ljud.
Går det? MoHAA har ju störtskönt ljud! :)

Verkar lite kort som sagt, är det 9 uppdrag som i 9 olika uppdrag(det var ju sex i originalet, Afrika, Norge, Omaha, Normandie, Bretagne, Schmerzen) eller är det ännu kortare?

Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 7 januari 2003, 19:38

Nej det är helt klart för kort... =\

jag har inte provat det i multi, jag brukar vara för kass för att kunna prestera något bra i mp :P Undantaget är väl SoF2 där jag klådde 2 klanspelare en gång ;) De var säkert höga..

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 7 januari 2003, 23:17

Jo spelet är helt klart för kort. Men det är ju inte att betrakta som ett spel. Vi, de som köpta MOHAA, krävde ju att få se fler kartor och det fick. Sen att vi fick punga ut 250 kronor för att få det är en annan femma.

/rally

Användarvisningsbild
virdung
Medlem

Inlägg av virdung » 8 januari 2003, 08:53

Jag kan hålla med om att det var lite för kort kanske, men faktum är att Spearhead är det första spel sedan Quake2 kom ut som jag faktiskt spelat igenom hela spelet. För även om det är lite väl kort, så är det definitivt hög kvalité på SP delen åxå.

Å har man dessutom sett BoB så ser man snabbt likheterna, vilket gör att spelet blir väldigt intensivt att spela...

//Virdung

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 8 januari 2003, 13:14

En trist grej som jag blev besviken över att behöva betala för var att MP kartorna inte var gjorda av EA utan av andra MOHAA spelare. De satte upp en tävling om vilka hemmagjorda kartor som var bäst och sen putsade EA upp dessa kartor och la in dem i Spearhead. Trist. Bra kartor, men det var ju sånt man kunde ladda ner även innan man köpte spelet.

/Rally

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 9 januari 2003, 10:10

kampanjen äger..

" Och tar man bort rockets så är det förbannat kul att spela"

kan bli sinnes sjukt om nästan alla har rocket...
Det blir spännande

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 9 januari 2003, 19:12

Spelare med raketskjutare är enkla mål. Så var det iallfall i Mohaa

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 9 januari 2003, 19:25

samtidigt är dom farliga den nya tyska geväret med granat kastare är också en fröjd

Skriv svar