SILMARILLION - FILM???

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 26 oktober 2002, 19:56

Elijah Wood är amerikan va?
Dominic Monaghan
Hmm, jag hade för mig att han var Nya Zeeländsk?

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 26 oktober 2002, 21:19

Hmm, jag hade för mig att han var Nya Zeeländsk

Jag trodde han var kanadick... :?

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 28 oktober 2002, 20:32

Enligt IMDb är han född i Berlin, men flyttade till England när han var 12. Han har skådespelat i brittisk teater och TV.

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 4 november 2002, 18:46

Danne skrev:Dessutom tycker jag du inte inser vilken enorm risk de tog, i och med att de lät PJ 1) göra hela 3 filmer (något som inte alls var självklart) och 2) filma hela klabbet på en gång. Det har sagts, och det stämmer nog, att hade dessa filmer floppat hade det inneburit New Lines konkurs (eller i alla fall nästintill).
Dessutom tycker jag att låta just Peter Jackson göra filmerna skulle ha varit en mycket stor risk... Kolla bara på hans andra filmer, låg-buget-splatter :D

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 4 november 2002, 21:02

på tal om PJs filmer...jag såg några 14 (?) år gamla "skräckfilmer" av honom när jag va på skräckhajk helgen...dom va helt förskräckliga!!! med tanke på att Sagan om Ringen är så himla fin!!! *ryser*

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 4 november 2002, 21:20

Har inte sett någon annan film av PJ än LotR, men det man har hört om de andra är ju inte direkt särskilt vackra ord.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 4 november 2002, 21:25

tja...jag skulle ju inte direkt tipsa om vare sig Bad taste eller braindead...men man få skratta en del iallafall...dom e ju så fåniga!!!=)...och bad taste gör iallafall skäl för namnet!!! :lol:

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 4 november 2002, 21:29

:lol:
Vad handlar dom om egentligen?

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 4 november 2002, 21:47

bad taste är väl nånting liknade att jorden har invaderats av utomjordingar som ser ut som människor...då är det ett antar snubbar sm ska ta död på dom...i väldig förenkling...hela filmen är ganska fånig men ganska rolig...och PJ är själv med i den!!! :lol:

i Braindead har nån hittat en apa...om man blir iten av den blir man typ hjärndöd...hur som helst så får dom väldiga problem...av nån konstig anledning... :lol: ...fast nu blir jag slaktad om jag inte lämnar datorn sååå... :| *springa*

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 4 november 2002, 22:01

Eowyn skrev:och PJ är själv med i den!!! :lol:
Fyfan va sköj :) :D :lol:

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 5 november 2002, 12:55

Eowyn skrev:tja...jag skulle ju inte direkt tipsa om vare sig Bad taste eller braindead...men man få skratta en del iallafall...dom e ju så fåniga!!!=)...
Jag rekommenderar dem! :D
Eowyn skrev:bad taste är väl nånting liknade att jorden har invaderats av utomjordingar som ser ut som människor...då är det ett antar snubbar sm ska ta död på dom...i väldig förenkling...hela filmen är ganska fånig men ganska rolig...och PJ är själv med i den!!!
Är det inte så att utomjordingar från ett intergalaxiskt delikatess-företag har kommit från jorden för att samla in människohjärnor som de sedan ska sälja vidare och att de använder döda människokroppar som förklädnader? Hursomhelst så sänder någon hemlig underrättelsetjänst ut 'The Boys' för att ta kål på dom :wink: Jag tycker den är skitkul, speciellt när en kille kommer på Peter Jackson med att äta en hjärna ur en killes huvud eller då när Derek(som också spelas av Peter Jackson :) ) skallar ihjäl en fiskmås... :lol:

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 5 november 2002, 15:57

ja, så kanske d va...hade lite bråttom när jag skrev det så...å den fina grütan!!! :aliengray ...hehe...fast dom är ju ganska härliga!!!

å morsan i braindead... 8O sicken liten läckerbit....mmm... :D

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 11 november 2002, 15:30

Fast PJ:s bästa (värsta?) och sjukaste lågbudgetfilm är nog "Meet the Feebles". En dockfilm som utspelar sig på en teater med allehanda djur (typ Mupparna), men med en stor portion sex och massvis med splattervåld. Om ni gillar lemlästade dockor så är det filmen för er...

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 11 november 2002, 18:10

Uhh, jag måste se den nån dag, min kompis har den, men vi har liksom aldrig fått tummen ur röven (Hähä, det är nog utav de fulaste uttryck som finns :D ) till att se den...

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 11 november 2002, 20:38

hmm...låter lite konstigt...

Skriv svar