Och Isak, lycka till med din nya hobby.
/Johan
Albert Ross är en höjdarfigur med få brister, och Ricky Foster är också ett bra köp om man kan få honom till ett bra pris (uniformen är lite skum). Frank Laird är en av Dragons bästa Airborne, och utmärkt för Operation Market-Garden. Även Garrett White är bra, och kan man hitta en Soldat 2 för under $130 har man gjort ett fynd.Jojjan67 skrev:Om man mot alla oddsskulle investera i en eller flera amerikanska figurer (gärna Airborne), vilka rekommenderas? DID Ricky Forrester eller Albert Ross, Dragons Frank Laird eller någon annan (någon av BBI:s figurer kanske)?
70 papp = 70 000:-???Kent W skrev:Izhak,
På tal om tok-förklarad hör då på detta om kostnader...![]()
Summa sumarum med alla optionpack så hamnar ett kit från Armortek på i runda slängar 70 papp med all frakt mm inräknat.
Mvh
Kent
O-O-O-J... Det där var myyyycket mer än vad jag nånsin hade kunnat tro... Men jag kan förstå att man vill ha det perfekt in i den minsta detalj, inte minst för att det syns ganska tydligt i 1/6 men man blir ju så mycket nöjdare med resultatetKent W skrev:Izhak,
På tal om tok-förklarad hör då på detta om kostnader...![]()
Summa sumarum med alla optionpack så hamnar ett kit från Armortek på i runda slängar 70 papp med all frakt mm inräknat.
Då har du en massa lådor med delar du själv får sätta ihop och ersätta eller bygga om efter tycke och smak.
Jag som är niträknaren personifierad får lida maximalt då mycket inte når upp till den standard jag kräver.
Som tur är har jag inte tummen mitt i handen och det finns nu en hel del "aftermarket" att handla + några andra "dårar" som tar fram ibland helt otroligt fina detaljer man bara inte kan leva utan och som är dina mot £ eller $.
Sen skall skapelsen ha färg och det går lös på en 3-4 tusen med primer av hög kvalité då en del delar är av konstiga metaller som brons.
Använder själv Tamiyas sprayburkar som är allt annat än dryga (men helt rätt i ton och torkar fort). 10 st à 70:- gick åt bara till Pantherns hjul men slutresultatet blev bra.
Sen skall vagnarna ha div attribut som figurer (hellst rörliga) mm så slutsumman börjar närma sig 6-siffrigt![]()
Som tur är handlar man lite i taget under flera år så det känns inte så farligt![]()
Vad som är farligt är att denna hobby är beroendeframkallande och jag är biten för jag har 5 vagnar...(mer eller mindre o-färdiga, mest mer...)
Så nu är du varnad, men du skall veta att det här är skitkul!
Mvh
Kent
Här kommer en bild på vad som blev kvar av min Friedrich LugwinIzhak skrev:
Har funderat på att köpa DiD´s "enkla" figur, Friedrich Lugwin, är det värt att beställa den eller bör man hellre lägga pengarna på en lite exlusivare figur när man ändå är i farten så att säga, med frakten och allt..
Mvh Isak