Hitler och Stalin - lika som bär?

Tillägnad vår saknade medlem Stellan Bojerud
Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 22 oktober 2002, 19:25

inte ni heller. ni hade tagit alla argument om och om igen.
jag tycker att han höll minst lika hög nivå på sia inlägg som ni gjorde.

jag skulle snarare säga att det var ni som började med "kladd och lek nivån" genom att kalla honom för stalinist.

//Palle

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 22 oktober 2002, 19:37

Saken är att det var han som ständigt kom med nya argument, som ständigt blev krossade. Om inte han kommer med nya argument är det inte så konstigt att inte vi kan svara något. Jag hade inget mål med debatten utom att visa att hans påstående inte stämde.

Att jag sen sade några mindre vänliga ord om honom när han sen var så grinig och vägrade ge sig trots att han blivit överbevisad är ganska naturligt...

/Johan

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 22 oktober 2002, 20:07

Man behöver bara läsa hans inlägg, så ser man att han är en Soviet-lover!

Användarvisningsbild
loop
Stödjande medlem 2025

Inlägg av loop » 23 oktober 2002, 12:59

Anno skrev:Man behöver bara läsa hans inlägg, så ser man att han är en Soviet-lover!
Och dina för att se att du är en ung vänstrare som är livrädd för erat förflutna.
mvh

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 oktober 2002, 13:25

Loop i ett pm till mig:
Det om socialingenjörskonst? Jag tycker att ni agerade förjävligt och jag hatar själgoda liberaler och sossar eller de flesta själgoda uppblåsta typer förresten. Han försökte argumentera men du kan tex inte sluta upp med att håna honom efter det han sagt att han skall sticka. Och folk är extremt noga med att nyansera bilden på Tyskland under 30-talet men inte när det gäller Sovjet. Sen så är hans politiska hemvist helt oväsentlig och likräkning patetiskt.
mvh

Användarvisningsbild
loop
Stödjande medlem 2025

Inlägg av loop » 23 oktober 2002, 13:33

Anno skrev:Loop i ett pm till mig:
Det om socialingenjörskonst? Jag tycker att ni agerade förjävligt och jag hatar själgoda liberaler och sossar eller de flesta själgoda uppblåsta typer förresten. Han försökte argumentera men du kan tex inte sluta upp med att håna honom efter det han sagt att han skall sticka. Och folk är extremt noga med att nyansera bilden på Tyskland under 30-talet men inte när det gäller Sovjet. Sen så är hans politiska hemvist helt oväsentlig och likräkning patetiskt.
mvh
Vill ni se svaret?
mvh

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 23 oktober 2002, 13:35

Ok, skillnaden mellan Engelbräckts försvar av Stalin och Anno är att Anno aldrig försökt försvara sossarnas tvångssterlisering - vilket om man nu använder sig av Engelbräckts termologi kan betecknas som defensiv då man ville skydda befolkningen från mentalsjukdomar, alkolism o.s.v..
Det är med andra ord en ganska larvig jämförelse Loop.
Om inte annat Loop kan du ju bevisa att Anno någonstans försvarat tvångssterliseringarna, om inte annat är du en lika stor pajas som Engelbräckt.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 oktober 2002, 13:38

Tack Patrik, för att du bekräftade att det finns sunda människor!

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 oktober 2002, 14:05

Jag menade att UV idag agerar som SSU gjorde på 40-talet dvs tar väldigt mycket avstånd ifrån Stalins Sovjet.
Tycker det är bra att UV tar avstånd från en sådan regim!
Jag vet att ni fick stöd, grejen är att ni kunde ha stoppat. Men jag menade inte att Anno försvarade något dumt i historien utan ville mer peka på att han hade nått lik i garderoben att ta hänsyn till.
mvh
Har jag??? Jag kan inte ta ansvar för hur sossarna och hur borgarna tänkte när de beslutade om det i riksdagen, den allmänna synen var sådan då!
Senast redigerad av 1 Martin Tunström, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
loop
Stödjande medlem 2025

Inlägg av loop » 23 oktober 2002, 14:19

Anno skrev:[qoute]Jag menade att UV idag agerar som SSU gjorde på 40-talet dvs tar väldigt mycket avstånd ifrån Stalins Sovjet.
Jag vet att ni fick stöd, grejen är att ni kunde ha stoppat. Men jag menade inte att Anno försvarade något dumt i historien utan ville mer peka på att han hade nått lik i garderoben att ta hänsyn till.
mvh
Har jag??? Jag kan inte ta ansvar för hur sossarna och hur borgarna tänkte på när dom beslutade om det i riksdagen, den allmänna synen var sådan då![/quote]

Håller med dig. Ok, sossarna har lik i garderoben och om du är med i SSU så kanske du måste förhålla dig till det på något vis. Jag antar att du tar avstånd ifrån det.
mvh

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 oktober 2002, 14:22

loop skrev:
Anno skrev:[qoute]Jag menade att UV idag agerar som SSU gjorde på 40-talet dvs tar väldigt mycket avstånd ifrån Stalins Sovjet.
mvh
Har jag??? Jag kan inte ta ansvar för hur sossarna och hur borgarna tänkte på när dom beslutade om det i riksdagen, den allmänna synen var sådan då!
Håller med dig. Ok, sossarna har lik i garderoben och om du är med i SSU så kanske du måste förhålla dig till det på något vis. Jag antar att du tar avstånd ifrån det.
mvh[/quote]

Jepp, jag tar avstånd från sådant skit! Rasbiologi är inte min smak.
Senast redigerad av 1 Martin Tunström, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus

Inlägg av MD650 » 23 oktober 2002, 23:11

Hmmmm inte slut på den här tråden...... :? :?

:)

Lars Wittstedt
Utsparkad

Inlägg av Lars Wittstedt » 7 januari 2003, 22:01

Hans Rosenborg skrev:Personligen tycker jag att Lars Wittstedt är lik Hitler både till utseendet och beteendet
Så där lågt trodde jag inte att du skulle sjunka Hans :cry:

Användarvisningsbild
Löwe
Medlem

Inlägg av Löwe » 4 mars 2004, 15:37

tobbe skrev:Bönderna hade ingen rättigheter under Sovjetunions era. Slaveri var lika vanligt i Sovjetunionen som under tsar-tiden.
Wreezig förklara varför du tycker att Staffans Skott bok är propaganda.
Mycket som Staffan skott skrivit är bra. Men ibland går han till överdrift. Som här:
Genom att sluta separatfred med Tyskland, gav Lenin tyska armén ryggen fri på västfronten. På så sätt förlängde man första världskriget med flera månaders tid. -Staffan Skott
Jag tror det var i Skeletten i garderoben, en bok om VPK:s förflutna han yttrade detta.
Men det är absurt. Att tyskarna fortsatte slåss efter Brest-Litovsk är inget som Lenin kan ställas till ansvar för, det är tyska militärledningens fel.
Senast redigerad av 1 Löwe, redigerad totalt 24 gånger.

Användarvisningsbild
NikolaiBucharin
Medlem

Inlägg av NikolaiBucharin » 21 mars 2004, 12:30

Det är bara att konstatera att det finns olika beskriningar, tolkningar och sätt att se på historien. Staffan Skott säger en sak och Mario Sousa säger en annan. Ord står mot ord.....

Skriv svar