Hitler och Stalin - lika som bär?
- SuperPalle
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Saken är att det var han som ständigt kom med nya argument, som ständigt blev krossade. Om inte han kommer med nya argument är det inte så konstigt att inte vi kan svara något. Jag hade inget mål med debatten utom att visa att hans påstående inte stämde.
Att jag sen sade några mindre vänliga ord om honom när han sen var så grinig och vägrade ge sig trots att han blivit överbevisad är ganska naturligt...
/Johan
Att jag sen sade några mindre vänliga ord om honom när han sen var så grinig och vägrade ge sig trots att han blivit överbevisad är ganska naturligt...
/Johan
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Loop i ett pm till mig:
Det om socialingenjörskonst? Jag tycker att ni agerade förjävligt och jag hatar själgoda liberaler och sossar eller de flesta själgoda uppblåsta typer förresten. Han försökte argumentera men du kan tex inte sluta upp med att håna honom efter det han sagt att han skall sticka. Och folk är extremt noga med att nyansera bilden på Tyskland under 30-talet men inte när det gäller Sovjet. Sen så är hans politiska hemvist helt oväsentlig och likräkning patetiskt.
mvh
Vill ni se svaret?Anno skrev:Loop i ett pm till mig:Det om socialingenjörskonst? Jag tycker att ni agerade förjävligt och jag hatar själgoda liberaler och sossar eller de flesta själgoda uppblåsta typer förresten. Han försökte argumentera men du kan tex inte sluta upp med att håna honom efter det han sagt att han skall sticka. Och folk är extremt noga med att nyansera bilden på Tyskland under 30-talet men inte när det gäller Sovjet. Sen så är hans politiska hemvist helt oväsentlig och likräkning patetiskt.
mvh
mvh
Ok, skillnaden mellan Engelbräckts försvar av Stalin och Anno är att Anno aldrig försökt försvara sossarnas tvångssterlisering - vilket om man nu använder sig av Engelbräckts termologi kan betecknas som defensiv då man ville skydda befolkningen från mentalsjukdomar, alkolism o.s.v..
Det är med andra ord en ganska larvig jämförelse Loop.
Om inte annat Loop kan du ju bevisa att Anno någonstans försvarat tvångssterliseringarna, om inte annat är du en lika stor pajas som Engelbräckt.
Det är med andra ord en ganska larvig jämförelse Loop.
Om inte annat Loop kan du ju bevisa att Anno någonstans försvarat tvångssterliseringarna, om inte annat är du en lika stor pajas som Engelbräckt.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Tycker det är bra att UV tar avstånd från en sådan regim!Jag menade att UV idag agerar som SSU gjorde på 40-talet dvs tar väldigt mycket avstånd ifrån Stalins Sovjet.
Har jag??? Jag kan inte ta ansvar för hur sossarna och hur borgarna tänkte när de beslutade om det i riksdagen, den allmänna synen var sådan då!Jag vet att ni fick stöd, grejen är att ni kunde ha stoppat. Men jag menade inte att Anno försvarade något dumt i historien utan ville mer peka på att han hade nått lik i garderoben att ta hänsyn till.
mvh
Senast redigerad av 1 Martin Tunström, redigerad totalt 12 gånger.
Tycker det är bra att UV tar avstånd från en sådan regim!Anno skrev:[qoute]Jag menade att UV idag agerar som SSU gjorde på 40-talet dvs tar väldigt mycket avstånd ifrån Stalins Sovjet.
Har jag??? Jag kan inte ta ansvar för hur sossarna och hur borgarna tänkte på när dom beslutade om det i riksdagen, den allmänna synen var sådan då![/quote]Jag vet att ni fick stöd, grejen är att ni kunde ha stoppat. Men jag menade inte att Anno försvarade något dumt i historien utan ville mer peka på att han hade nått lik i garderoben att ta hänsyn till.
mvh
Håller med dig. Ok, sossarna har lik i garderoben och om du är med i SSU så kanske du måste förhålla dig till det på något vis. Jag antar att du tar avstånd ifrån det.
mvh
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Håller med dig. Ok, sossarna har lik i garderoben och om du är med i SSU så kanske du måste förhålla dig till det på något vis. Jag antar att du tar avstånd ifrån det.loop skrev:Tycker det är bra att UV tar avstånd från en sådan regim!Anno skrev:[qoute]Jag menade att UV idag agerar som SSU gjorde på 40-talet dvs tar väldigt mycket avstånd ifrån Stalins Sovjet.
Har jag??? Jag kan inte ta ansvar för hur sossarna och hur borgarna tänkte på när dom beslutade om det i riksdagen, den allmänna synen var sådan då!Jag vet att ni fick stöd, grejen är att ni kunde ha stoppat. Men jag menade inte att Anno försvarade något dumt i historien utan ville mer peka på att han hade nått lik i garderoben att ta hänsyn till.
mvh
mvh[/quote]
Jepp, jag tar avstånd från sådant skit! Rasbiologi är inte min smak.
Senast redigerad av 1 Martin Tunström, redigerad totalt 12 gånger.
-
Lars Wittstedt
- Utsparkad
Mycket som Staffan skott skrivit är bra. Men ibland går han till överdrift. Som här:tobbe skrev:Bönderna hade ingen rättigheter under Sovjetunions era. Slaveri var lika vanligt i Sovjetunionen som under tsar-tiden.
Wreezig förklara varför du tycker att Staffans Skott bok är propaganda.
Jag tror det var i Skeletten i garderoben, en bok om VPK:s förflutna han yttrade detta.Genom att sluta separatfred med Tyskland, gav Lenin tyska armén ryggen fri på västfronten. På så sätt förlängde man första världskriget med flera månaders tid. -Staffan Skott
Men det är absurt. Att tyskarna fortsatte slåss efter Brest-Litovsk är inget som Lenin kan ställas till ansvar för, det är tyska militärledningens fel.
Senast redigerad av 1 Löwe, redigerad totalt 24 gånger.
- NikolaiBucharin
- Medlem