Carolus skrev:
Kanada har också en underlig tendens att förflytta all slum till Vancouver. Övriga Kanada är tämligen välmående, men Vancouver är ett riktigt slumträsk.
Ett par områden där droger flutit in och så känner jag till men hur menar du?
-----
Det finns saker som många kanadensare ser negativt på med USA, Med tanke på stora klassklyftor, fattiga områden och våld, även om de värre ställena ligger längre ned. Jag kan tänka mig att det bl a av den anledningen skulle bli stora motsättningar i landet om frågan verkligen kom på tal och blev allvar. Det är liksom min poäng.
-----
Kanada har väl närmat sig USA, blivit mer likt om man säger så. Och separerar Quebec kommer USA och Kanada att närma sig mer ändå, har som sagt även jag en mycket stark känsla av.
Carolus skrev:
Ett separat northwest territories mellan staten Washington och Alaska låter konstigt. Snarare att dessa ingår i USA.
Pacific North West. Mitt fel. Det finns en del som anser att BC och Washington State har mer gemensamt med varandra än med resten av de båda länderna. Jag tror inte heller att det i realiteten skulle inträffa att de blev ett eget land.