Hearts Of Iron 2
- Johan Ekstrand
- Medlem
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Jag instämmer i denna fråga, själv lyckas jag aldrig med att kuppa. Kan i o f s förstå att det ska vara svårt, men det förefaller vara omöjligt.Robert Sköld skrev:Jag vet att frågan har varit uppe tidigare i denna diskussion, men vad krävs egentligen för att kuppa en annan nation? JAg har bara lyckats med detta en gång under alla år, Som sovjet kuppade jag Rumänien sent 1939.
/Robert Sköld
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Om man läser inantill i manualen så står det att den viktigaste faktorn när man försöker kuppa ett land är att landet har en hög dissent level, alltså att befolkningen är missnöjd. Detta känns, när man tänker efter, som ett ganska rimligt krav. Jag har fått uppfattningen att det också hjälper om de inbördes relationerna mellan ditt eget land och det som ska kuppas håller en god, hög, nivå.
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
-
M Corleone
- Medlem
Spelar som UK nu, går väl sisådär. Tyskarna har lyckats ockupera polen, danmark och delar av belgien och holland, har lyckats stabilisera fronten i väst, drivit ut tyskarna från norge och sänkt stora delar av deras flotta. Nu har jag dessutom inlett en massiv strategisk bombkampanj mot själva tyskland. Så får se hur allt slutar....
Jag tror det är MYCKET svårt att bli kuppad själv. Datorn smäller sina stålar på annat helt enkelt.
Och i min kampanj är mina tyskar och puttrar runt i Indien (och OJ OJ OJ vad stabiliteten blir lidande av att skapa lydstater..var som värst uppe i 17% i instabilitet...).
Året är 1945 och USA härjar i västra nordafrika. England är nerpiskat till södra Egypten. Kaukasusär i mina händer, Persien, Irak och Pakistan är med i Axeln. Efter ett lömskt angrepp 1943 har Sovjet straffats. Stalingrad har fallit. Moskva och Leningrad ligger illa till när sommaren kommer...men jag lider akut brist på pansartrupper i Ryssland. (De är alla i Nordafrika och Indien).
Japanerna har klått engelsmännen noga men Kina började kriga mot oss igen i December 1944 (slöt en fred med dem 1942)
Sydafrika har hetsats in i krig och slutit separatfred 5-6 gånger sedan 1939... ingen aning om vad de håller på med.
Cypern togs av partisaner och blev en Stalinistisk Monarki (?!) som är i krig med de allierade och några sydamerikanska stater dessutom...
Mina allierade är perverst nog faktiskt till viss nytta!
Ungrarna och Rumänerna gör faktiskt annat än bara flyr/begår massjälvmord för första gången i min spelkarriärshistoria!
Dadaism på hög nivå med andra ord.

Och i min kampanj är mina tyskar och puttrar runt i Indien (och OJ OJ OJ vad stabiliteten blir lidande av att skapa lydstater..var som värst uppe i 17% i instabilitet...).
Året är 1945 och USA härjar i västra nordafrika. England är nerpiskat till södra Egypten. Kaukasusär i mina händer, Persien, Irak och Pakistan är med i Axeln. Efter ett lömskt angrepp 1943 har Sovjet straffats. Stalingrad har fallit. Moskva och Leningrad ligger illa till när sommaren kommer...men jag lider akut brist på pansartrupper i Ryssland. (De är alla i Nordafrika och Indien).
Japanerna har klått engelsmännen noga men Kina började kriga mot oss igen i December 1944 (slöt en fred med dem 1942)
Sydafrika har hetsats in i krig och slutit separatfred 5-6 gånger sedan 1939... ingen aning om vad de håller på med.
Cypern togs av partisaner och blev en Stalinistisk Monarki (?!) som är i krig med de allierade och några sydamerikanska stater dessutom...
Mina allierade är perverst nog faktiskt till viss nytta!
Ungrarna och Rumänerna gör faktiskt annat än bara flyr/begår massjälvmord för första gången i min spelkarriärshistoria!
Dadaism på hög nivå med andra ord.
Spelar som Tyskland och har kommit till tidigt 1944. av misstag nekade jag axelns bildande vilket kanske var lika bra d. Istället för att stranda i östra sovjet 1946 p.g.a slut på manpower och tvåfrontskrig. Nu har jag istället en himla massa fina bundsförvanter som gör rejält med nytta.
Ex USA och Japan som har rensat haven från nästan alla brittiska flottstyrkor vilket underlättar mina landstigningsoperationer. Ungern, Italien, rumäninen, Bulgarien och slovakien har varsin armegrupp med 12 div på östfronten. Litauen, kroatien coh nåra italienska infanteriförband tar hand om den omfattande anti-partisan försvaret i västra Sovjet, Frankrike, Polen och Holland/Belgien.
Det Sovjetiska försvaret har knäckts ryggen på, mina atombomber kommer utplåna England inom en snar framtid, Nordafrika skall återtas med hjälp av en toppmodern flotta på 15 moderna tunga enheter (skrotade hela flottan 39) Luftwaffe håller medelhavet rent från brittiska konvojer. frågan är hinner jag erövra "öarna".
Min oljeförbrukning är skrämmande har kommit ner till 50K olje enheter har två val antingen aveckla hela pansarvapnet vilket skulle få mig o gråta.
Jag har för mig att man kan sätta sina divisioner¨i reserven "force pool" utan att dom automatiskt redeployas. Nån som vet detta säg till snälla. JAJA ska inte skriva längre
intressant med lägesrapporter tycker jag
kanske borde startas en ny tråd med enbart lägesrapporter från HOI 2
MVH // Pelle
Ex USA och Japan som har rensat haven från nästan alla brittiska flottstyrkor vilket underlättar mina landstigningsoperationer. Ungern, Italien, rumäninen, Bulgarien och slovakien har varsin armegrupp med 12 div på östfronten. Litauen, kroatien coh nåra italienska infanteriförband tar hand om den omfattande anti-partisan försvaret i västra Sovjet, Frankrike, Polen och Holland/Belgien.
Det Sovjetiska försvaret har knäckts ryggen på, mina atombomber kommer utplåna England inom en snar framtid, Nordafrika skall återtas med hjälp av en toppmodern flotta på 15 moderna tunga enheter (skrotade hela flottan 39) Luftwaffe håller medelhavet rent från brittiska konvojer. frågan är hinner jag erövra "öarna".
Min oljeförbrukning är skrämmande har kommit ner till 50K olje enheter har två val antingen aveckla hela pansarvapnet vilket skulle få mig o gråta.
Jag har för mig att man kan sätta sina divisioner¨i reserven "force pool" utan att dom automatiskt redeployas. Nån som vet detta säg till snälla. JAJA ska inte skriva längre
intressant med lägesrapporter tycker jag
MVH // Pelle
Hur mycket olja du kan konvertera beror bara på din IC, inte din forskning. Det är bara mängden energi som går åt som minskar när du forskar på det där. Det är bara första och sista steget som egentligen påverkar din oljeproduktion. Du behöver första för att kunna konvertera öht och sista ger dig en ratio på mer än 1.0 vilket ger dig lite större oljeproduktion.Fläsket skrev:Din kommentar om oljebrist för mig till en fråga:
Hur mycket nytta har man egentligen av syntetoljeforskningen?
Jag har haft den på max ("advanced plants" och hela rubbet) och ändå har min oljekonsumtion överstigit nyproduktionen...
- Johan Ekstrand
- Medlem