Karolinuniform
Hör med dessa också, de syr även historiska dräkter
http://www.nyamea.com/index.html
http://www.nyamea.com/index.html
En karoliner uniform kostar ca 30-35 tusen kr. Det kostar våra uniformer i Smålands Karoliner iaf. o då kostar bara skona 2000 kr . o sen ska du ju ha patronväska, uniformsrocken, väst, gehäng, yllestrumpor. hatt, knälånga byxor osv .
bättre du bli medlem så få du låna en som du få har hemma hehe
Mvh
Andréas
bättre du bli medlem så få du låna en som du få har hemma hehe
Mvh
Andréas
-
Lord Havelock Vetinari
- Medlem
Ingen som jag har hittat iallafall.Aphid skrev:Finns det någon karolinerförening i norrland, närmare Umeå?
De jag har hittat är från: Göteborg, Sätila, Karlstad, Eksjö och Norrköping.
Om du vill kolla vidare på deras förenings hemsidor så finns det länkar på http://www.rsmf.nu/ver2/forening.htm
Nu har jag fått ett godkännade av mitt projekt!
Ska så snart som möjligt sätta igång med arbetet. Måste dock först beställa tygerna.
Jag är lite osäker på vilken färguppsättning jag ska ha på uniformen. Tror att jag kommer välja att göra
en efter Öst-Göta regementets uppsättning med gula strumpor, blåa byxor, gul väst och blå livrock med gult foder.
Roligast hade kanske varit om jag skulle göra en uniform med Västerbottens regementets färger, men jag tycker att den
tyvärr är den minst snygga av de färguppsättningar från den tiden.
Vilken av färguppsättningarna tilltalar er mest?
Ska så snart som möjligt sätta igång med arbetet. Måste dock först beställa tygerna.
Jag är lite osäker på vilken färguppsättning jag ska ha på uniformen. Tror att jag kommer välja att göra
en efter Öst-Göta regementets uppsättning med gula strumpor, blåa byxor, gul väst och blå livrock med gult foder.
Roligast hade kanske varit om jag skulle göra en uniform med Västerbottens regementets färger, men jag tycker att den
Det fanns ett par regementen som hade grå uniformer med blå uppslag och gula strumpor. Även om jag inte vet om jag skulle kalla den för favorit så är det helt klart en trevlig variation på standardutseendet.Kynes skrev:Nu har jag fått ett godkännade av mitt projekt!
- Panzerschreck
- Medlem
Vi kommer inte behöva göra något super stort arbete, och då jag inte behöver det kommer jag mest troligt inte göra det häller. Jag följer lättjans väg. Aldrig hört att lättjan är en dygd?
Det kommer nog hur som helst ta ett bra antal timmar att göra själva uniformen. Bara att sticka ett par knästrumpor kommer ta massor av tid! Men när arbetet är klar kommer jag ha en karolinuniform samt vara bättre på att sy och sticka än mitt feminina bekantskap
Jag kommer få redovisa för 2orna i en kvart om mitt projekt arbete. Något jag mest troligt skulle kuna göra redan nu. Sen ska jag skriva ett mindre arbete om uniformerna hade jag tänkt.
Jag kommer få redovisa för 2orna i en kvart om mitt projekt arbete. Något jag mest troligt skulle kuna göra redan nu. Sen ska jag skriva ett mindre arbete om uniformerna hade jag tänkt.
-
Lord Havelock Vetinari
- Medlem
-
Lord Havelock Vetinari
- Medlem
Asså, jag har inte behövt presentera något syfte ännu.
Jag sa bara att jag hade tänkt att göra det som projekt arbete och min handlerare sa att det gick bra för han. Men att jag skulle höra med en sylärare som kunde vara handledare för det praktiska.
Antar att jag kommer få försöka hitta på något som låter bra senare...men ett problem i taget
Antar att jag kommer få försöka hitta på något som låter bra senare...men ett problem i taget
-
frankenstein
- Ny medlem