Uppdateringar av min hemsida
Uppdateringar av min hemsida
Jag har uppdaterat min hemsidas lite äldre konstruktioner, för den intresserade:
Ett slagskepp - HMS Fädernäslandet
En Pansarkryssare -HMS kronprinsen
En eskortkryssare -HMS Gripsholm
För er som vill se hela kalaset kolla -HÄR
Enjoy
Ett slagskepp - HMS Fädernäslandet
En Pansarkryssare -HMS kronprinsen
En eskortkryssare -HMS Gripsholm
För er som vill se hela kalaset kolla -HÄR
Enjoy
- Wolfblitzer
- Medlem
Varför börjar du inte spela rollspel istället? Då får du leka alternativa verkligheter i stor dos.
Missförstå mig rätt, men jag tycker faktiskt att det är lite skamligt att lägga ut "falsk" historia med flit utan att ange att det är fiktion. Det finns så många vildskallar som påstår ett och annat utan belägg eller bara taget ur nån vandringssägen ändå utan att man behöver konstruera flera.
Vi vet redan att det går att förfalska historia och göra det till någon slags vedertagen sanning. Frågan är bara om vi vill ha fler som gör det?
Missförstå mig rätt, men jag tycker faktiskt att det är lite skamligt att lägga ut "falsk" historia med flit utan att ange att det är fiktion. Det finns så många vildskallar som påstår ett och annat utan belägg eller bara taget ur nån vandringssägen ändå utan att man behöver konstruera flera.
Vi vet redan att det går att förfalska historia och göra det till någon slags vedertagen sanning. Frågan är bara om vi vill ha fler som gör det?
Jag är benägen att hålla med, i så fall får du ju göra det väldigt klart att det är fantasikartor.Franq skrev:Varför börjar du inte spela rollspel istället? Då får du leka alternativa verkligheter i stor dos.
- Perra
- Medlem
Pålitligt var ordet...
Känner mig lite kluven inför "alternate history"-köret; å ena sidan kan man tycka att den som går på att Färöarna och Madagaskar (tyckte jag mig se?) är svenska kolonier kan skylla sig själv. Å andra sidan så är det inte så lätt att ha koll på sånt i Japan eller på Tasmanien. Mer än en seg myt har börjat som ett skämt - som chefen för patentverket som skulle ha påstått att alla uppfinningar snart är gjorda, för att ta ett exempel som ni säkert hört. Om folk går på den grejen, hur ska man då veta vad som är rimligt?The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. (...) Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
Etik, sunt förnuft....problemet med sådana sidor att han blandar fakta och fiction vilket göra att de är svårt att avgöra för en ej insat. Särskilt när sidans primära målgrupp INTE är svenskar eftersom den är skriven på engelska.hangatyr skrev:ni som tycker att det borde framgå att det är fejk: vad har han för ansvar att göra det? det måste vara upp till var och en att vara källkritisk!
återigen: det är upp till var och en att vara källkritisk.Ja77 skrev:Etik, sunt förnuft....problemet med sådana sidor att han blandar fakta och fiction vilket göra att de är svårt att avgöra för en ej insat. Särskilt när sidans primära målgrupp INTE är svenskar eftersom den är skriven på engelska.hangatyr skrev:ni som tycker att det borde framgå att det är fejk: vad har han för ansvar att göra det? det måste vara upp till var och en att vara källkritisk!
anser jag.
- Mikael Eklund
- Medlem