Uppdateringar av min hemsida

Användarvisningsbild
Psilander
Medlem
Kontakt:

Uppdateringar av min hemsida

Inlägg av Psilander » 13 mars 2005, 21:34

Jag har uppdaterat min hemsidas lite äldre konstruktioner, för den intresserade:

Ett slagskepp - HMS Fädernäslandet
En Pansarkryssare -HMS kronprinsen
En eskortkryssare -HMS Gripsholm

För er som vill se hela kalaset kolla -HÄR

Enjoy

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 13 mars 2005, 22:30

Jasså så den där myskosidan var din. Snygga bilder men du... Sverige ser inte ut så där. Du kanske ska öppna en atlas eller nåt ;)

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Franq » 13 mars 2005, 22:46

Får man fråga vad hemsidan är till för? Kartorna var lite... fantasy...

Användarvisningsbild
Psilander
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Psilander » 14 mars 2005, 14:25

1. Det är en kul hobby, att konstruera och diskuteraq fartygskonstruktion
2. Det är alltid kul att skoja lite med folks okunskap dvs jag skulle vilja se den lärare som går i fällan hehe
3. Leka med historien är intressant, eller hur, göra det så realisitskt som möjligt fast ändå inte

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Franq » 14 mars 2005, 15:00

Varför börjar du inte spela rollspel istället? Då får du leka alternativa verkligheter i stor dos.

Missförstå mig rätt, men jag tycker faktiskt att det är lite skamligt att lägga ut "falsk" historia med flit utan att ange att det är fiktion. Det finns så många vildskallar som påstår ett och annat utan belägg eller bara taget ur nån vandringssägen ändå utan att man behöver konstruera flera.

Vi vet redan att det går att förfalska historia och göra det till någon slags vedertagen sanning. Frågan är bara om vi vill ha fler som gör det?

Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 14 mars 2005, 16:03

Franq skrev:Varför börjar du inte spela rollspel istället? Då får du leka alternativa verkligheter i stor dos.

Missförstå mig rätt, men jag tycker faktiskt att det är lite skamligt att lägga ut "falsk" historia med flit utan att ange att det är fiktion. Det finns så många vildskallar som påstår ett och annat utan belägg eller bara taget ur nån vandringssägen ändå utan att man behöver konstruera flera.

Vi vet redan att det går att förfalska historia och göra det till någon slags vedertagen sanning. Frågan är bara om vi vill ha fler som gör det?
Jag är benägen att hålla med, i så fall får du ju göra det väldigt klart att det är fantasikartor.

Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 14 mars 2005, 16:39

Undra vad finnarna och en del norrmän tycker om det där? :P

Allvarligt talat är det väl av sådana här skäl som internet inte är ett särskilt pålitligt medie för källor...

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 14 mars 2005, 17:05

Pålitligt var ordet...
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. (...) Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.
Känner mig lite kluven inför "alternate history"-köret; å ena sidan kan man tycka att den som går på att Färöarna och Madagaskar (tyckte jag mig se?) är svenska kolonier kan skylla sig själv. Å andra sidan så är det inte så lätt att ha koll på sånt i Japan eller på Tasmanien. Mer än en seg myt har börjat som ett skämt - som chefen för patentverket som skulle ha påstått att alla uppfinningar snart är gjorda, för att ta ett exempel som ni säkert hört. Om folk går på den grejen, hur ska man då veta vad som är rimligt?

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 14 mars 2005, 22:36

Jag tycker det är en rolig ide och jag har haft mycket kul åt den hemsidan, keep up the good work. Möjligen kunde du någonstans skriva att det är fiktion.

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 14 mars 2005, 23:55

Ingen människa tror på det där inte! :lol:

Ja77
Medlem

Inlägg av Ja77 » 15 mars 2005, 09:24

Psilander: ser att du lekt med skeppsbyggar simulatorn och du har lagit ner mycket tid på hemsidan. Gör bar en sak så "dumma" amrekanare eller någon annan inte misuppfattar att det är fiction.

En stor rubrik What If... sverige var en stormakt eller något liknande så alla förstår att de är fiction.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 15 mars 2005, 10:20

ni som tycker att det borde framgå att det är fejk: vad har han för ansvar att göra det? det måste vara upp till var och en att vara källkritisk!

Ja77
Medlem

Inlägg av Ja77 » 15 mars 2005, 10:44

hangatyr skrev:ni som tycker att det borde framgå att det är fejk: vad har han för ansvar att göra det? det måste vara upp till var och en att vara källkritisk!
Etik, sunt förnuft....problemet med sådana sidor att han blandar fakta och fiction vilket göra att de är svårt att avgöra för en ej insat. Särskilt när sidans primära målgrupp INTE är svenskar eftersom den är skriven på engelska.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 15 mars 2005, 11:43

Ja77 skrev:
hangatyr skrev:ni som tycker att det borde framgå att det är fejk: vad har han för ansvar att göra det? det måste vara upp till var och en att vara källkritisk!
Etik, sunt förnuft....problemet med sådana sidor att han blandar fakta och fiction vilket göra att de är svårt att avgöra för en ej insat. Särskilt när sidans primära målgrupp INTE är svenskar eftersom den är skriven på engelska.
återigen: det är upp till var och en att vara källkritisk.
anser jag.

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem

Inlägg av Mikael Eklund » 15 mars 2005, 12:25

Snyggt ! Har länge undrat vem som är ansvarig för det där. Fortsätt ditt fantastiska arbete. Önskar jag tid och kunskapen nog att göra något likanande med den svenska armen oxå. Har funderat på att använda dina fartyg till figurspel.

Micke

Skriv svar