Close Combat V-modifikationer

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 31 oktober 2004, 14:06

Var hittar jag plugin-filen till Winter War? Kartorna hittade jag men inte den, skumt.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 31 oktober 2004, 15:15

Längst ner på den här sidan. Lycka till!

/Johan

Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 31 oktober 2004, 15:25

Tackar, sitter och spelar Omaha just nu, riktigt bra mod.

Ska ta och ladda ner Winter War...

Hur går det med Stalingrad, den har väl varit på gång ett bra tag nu?

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 31 oktober 2004, 17:18

Ja... Manoi som utvecklade moden verkade ha lagt ner, när den återupptogs för några veckor sedan. Ryktena säger att den är på gång, men att det är någon envis liten jobbig bugg som gör att de inte vill släppa modden riktigt än. All grafik, alla kartor, all data och så verkar vara klart.

/Johan

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 31 oktober 2004, 17:22

Hur är det med Dreaded 88's Market Garden-mod?

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 31 oktober 2004, 19:06

Så mördande tråkigt det är att ladda ner kartorna en i taget, de borde ju samla alla kartor i en stor .zip-fil, det hade varit smidigare.

Användarvisningsbild
fenderbender
Medlem

Inlägg av fenderbender » 31 oktober 2004, 19:55

kolla detta
Bilagor
UO0005.jpg
UO0005.jpg (8.31 KiB) Visad 3349 gånger

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 31 oktober 2004, 20:37

D. Löwenhamn skrev:Hur är det med Dreaded 88's Market Garden-mod?
Den lades ned, men har blivit övertagen av han som gjort Winter War-moden, så den är under utveckling, men det lär dröja ett tag innan den är klar.
maal skrev:Så mördande tråkigt det är att ladda ner kartorna en i taget, de borde ju samla alla kartor i en stor .zip-fil, det hade varit smidigare.
Mjo, men då hade modemanvändare (ja, det är faktiskt många CC-spelare som fortfarande bara har modem) fått det väldigt jobbigt. :) Dessutom skulle det vara jobbigt om man bara ville ha en enskild karta.
fenderbender skrev:kolla detta
Eftersom du får upp ett felmeddelande som innehåller sökvägen till förvalda installationssökvägen, misstänker jag att du inte gjort riktigt rätt när du ändrat i regedit. Mitt tips är att du gör om det steget i installationen.

/Johan

Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 31 oktober 2004, 21:16

Hur är den mod som gör om CC5 till CC2 och finns det någon bra länk till den?

Tycker fortfarande att 2:an är den bästa och det vore kul att prova med funktionerna från 5:an.

Winter War var riktigt bra, fast det är ruskigt svårt att slå ut horderna av sovjetiska stridsvagnar som kommer från alla håll.

Användarvisningsbild
fenderbender
Medlem

Inlägg av fenderbender » 31 oktober 2004, 21:19

Jag har gjort exakt som det står i dina beskrivningar. Jag kan ju installera andra mod såsom gjs utan problem. Så jag fattar fan inte hur det kan bli problem med endast meuse moddet.

Har testat att ominstallera CCV + patchen + regdit, och bara lagt in kartorna för meuse och sedan försökt att plugga in moddet. Men ICKE!!!!
För att bara senare, utan problem lägga in tex vetbob utan problem...

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 31 oktober 2004, 21:53

maal, nej, inte vad jag hittat. Jag vet inte om portningen är speciellt bra, har inte testat, men han som gjort om CC2 till CC5 gör många modifikationer, tyvärr så gör han dem ofta inte fullt ut, varför de inte blir några jättesuccéer.

fenderbender, då har jag faktiskt alls inte den blekaste. Jag har som sagt inte testat att installera v3.3 men jag tror inte att det är något problem med de filerna ändå, för jag har inte hört något om det någon annanstans. :|

/Johan

Användarvisningsbild
bazmeg
Ny medlem

Karelia

Inlägg av bazmeg » 1 november 2004, 22:09

Fan Johan!

Nu har jag försökt ALLT datorn vill ändå ha en btd fil till kartan Basly (kanske fler senare, det vet jag inte, nu stannar det där i alla fall).

Åhhh....jag skulle så gärna vilja spela den här moden (jag har spelat Winter War 6 gånger nu och vill vidare på den finska fronten).

Har du spelat det?
Har du fått det att funka?
Är det coolt?

Kan jag inte få KÖPA hela skiten på en CD av dig!!!!?

Det ska för he... inte behöva vara en hel vetenskap bara för att få det att funka. Nu är det förbi min förmåga i alla fall!

HJÄLP!!!!!!!

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Re: Karelia

Inlägg av Johan Elisson » 2 november 2004, 00:18

bazmeg skrev:Fan Johan!

Nu har jag försökt ALLT datorn vill ändå ha en btd fil till kartan Basly (kanske fler senare, det vet jag inte, nu stannar det där i alla fall).
Jag har formaterat datorn och har därför inte något installerat ännu, men inom kort ska jag installera CC och alla mods, då kan jag kolla upp om det är något speciellt man bör tänka på vid installationen. Till dess så kan jag nog inte svara på vad felet är. :|
Åhhh....jag skulle så gärna vilja spela den här moden (jag har spelat Winter War 6 gånger nu och vill vidare på den finska fronten).
Din tid kommer. :wink:
Har du spelat det?
Har du fått det att funka?
Är det coolt?
Ja.
Ja (med separat installation, kommer inte ihåg om jag testat pluginversionen).
Ja. :)
Kan jag inte få KÖPA hela skiten på en CD av dig!!!!?
Det ska nog ordna sig ska du se. I absolut sista fall kan jag snacka med sapa (han som gjort moden, en svensk vid namn Mats). Han kan möjligtvis fixa en CD åt dig i så fall.
Det ska för he... inte behöva vara en hel vetenskap bara för att få det att funka. Nu är det förbi min förmåga i alla fall!
Tycker inte heller det. :( Tyvärr är det ganska krångligt med installationen av modifikationer till CC.

/Johan

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 2 november 2004, 01:59

Johan Elisson skrev:
D. Löwenhamn skrev:Hur är det med Dreaded 88's Market Garden-mod?
Den lades ned, men har blivit övertagen av han som gjort Winter War-moden, så den är under utveckling, men det lär dröja ett tag innan den är klar.
Tack. Bra att du håller koll på läget. :)

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
fenderbender
Medlem

Inlägg av fenderbender » 2 november 2004, 10:54

Kära close combattare...

Kolla in denna sajt, full med modds och mycket annat. Samt ett mycket bra forum. Inte lika utförligt som detta dock :P

http://www.closecombatseries.net/CCS/

Skriv svar