Close Combat V-modifikationer
- Johan Elisson
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
- fenderbender
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Den lades ned, men har blivit övertagen av han som gjort Winter War-moden, så den är under utveckling, men det lär dröja ett tag innan den är klar.D. Löwenhamn skrev:Hur är det med Dreaded 88's Market Garden-mod?
Mjo, men då hade modemanvändare (ja, det är faktiskt många CC-spelare som fortfarande bara har modem) fått det väldigt jobbigt.maal skrev:Så mördande tråkigt det är att ladda ner kartorna en i taget, de borde ju samla alla kartor i en stor .zip-fil, det hade varit smidigare.
Eftersom du får upp ett felmeddelande som innehåller sökvägen till förvalda installationssökvägen, misstänker jag att du inte gjort riktigt rätt när du ändrat i regedit. Mitt tips är att du gör om det steget i installationen.fenderbender skrev:kolla detta
/Johan
Hur är den mod som gör om CC5 till CC2 och finns det någon bra länk till den?
Tycker fortfarande att 2:an är den bästa och det vore kul att prova med funktionerna från 5:an.
Winter War var riktigt bra, fast det är ruskigt svårt att slå ut horderna av sovjetiska stridsvagnar som kommer från alla håll.
Tycker fortfarande att 2:an är den bästa och det vore kul att prova med funktionerna från 5:an.
Winter War var riktigt bra, fast det är ruskigt svårt att slå ut horderna av sovjetiska stridsvagnar som kommer från alla håll.
- fenderbender
- Medlem
Jag har gjort exakt som det står i dina beskrivningar. Jag kan ju installera andra mod såsom gjs utan problem. Så jag fattar fan inte hur det kan bli problem med endast meuse moddet.
Har testat att ominstallera CCV + patchen + regdit, och bara lagt in kartorna för meuse och sedan försökt att plugga in moddet. Men ICKE!!!!
För att bara senare, utan problem lägga in tex vetbob utan problem...
Har testat att ominstallera CCV + patchen + regdit, och bara lagt in kartorna för meuse och sedan försökt att plugga in moddet. Men ICKE!!!!
För att bara senare, utan problem lägga in tex vetbob utan problem...
- Johan Elisson
- Medlem
maal, nej, inte vad jag hittat. Jag vet inte om portningen är speciellt bra, har inte testat, men han som gjort om CC2 till CC5 gör många modifikationer, tyvärr så gör han dem ofta inte fullt ut, varför de inte blir några jättesuccéer.
fenderbender, då har jag faktiskt alls inte den blekaste. Jag har som sagt inte testat att installera v3.3 men jag tror inte att det är något problem med de filerna ändå, för jag har inte hört något om det någon annanstans.
/Johan
fenderbender, då har jag faktiskt alls inte den blekaste. Jag har som sagt inte testat att installera v3.3 men jag tror inte att det är något problem med de filerna ändå, för jag har inte hört något om det någon annanstans.
/Johan
Karelia
Fan Johan!
Nu har jag försökt ALLT datorn vill ändå ha en btd fil till kartan Basly (kanske fler senare, det vet jag inte, nu stannar det där i alla fall).
Åhhh....jag skulle så gärna vilja spela den här moden (jag har spelat Winter War 6 gånger nu och vill vidare på den finska fronten).
Har du spelat det?
Har du fått det att funka?
Är det coolt?
Kan jag inte få KÖPA hela skiten på en CD av dig!!!!?
Det ska för he... inte behöva vara en hel vetenskap bara för att få det att funka. Nu är det förbi min förmåga i alla fall!
HJÄLP!!!!!!!
Nu har jag försökt ALLT datorn vill ändå ha en btd fil till kartan Basly (kanske fler senare, det vet jag inte, nu stannar det där i alla fall).
Åhhh....jag skulle så gärna vilja spela den här moden (jag har spelat Winter War 6 gånger nu och vill vidare på den finska fronten).
Har du spelat det?
Är det coolt?
Kan jag inte få KÖPA hela skiten på en CD av dig!!!!?
Det ska för he... inte behöva vara en hel vetenskap bara för att få det att funka. Nu är det förbi min förmåga i alla fall!
HJÄLP!!!!!!!
- Johan Elisson
- Medlem
Re: Karelia
Jag har formaterat datorn och har därför inte något installerat ännu, men inom kort ska jag installera CC och alla mods, då kan jag kolla upp om det är något speciellt man bör tänka på vid installationen. Till dess så kan jag nog inte svara på vad felet är.bazmeg skrev:Fan Johan!
Din tid kommer.Åhhh....jag skulle så gärna vilja spela den här moden (jag har spelat Winter War 6 gånger nu och vill vidare på den finska fronten).
Ja.Har du spelat det?
Är det coolt?
Ja (med separat installation, kommer inte ihåg om jag testat pluginversionen).
Ja.
Det ska nog ordna sig ska du se. I absolut sista fall kan jag snacka med sapa (han som gjort moden, en svensk vid namn Mats). Han kan möjligtvis fixa en CD åt dig i så fall.Kan jag inte få KÖPA hela skiten på en CD av dig!!!!?
Tycker inte heller det.Det ska för he... inte behöva vara en hel vetenskap bara för att få det att funka. Nu är det förbi min förmåga i alla fall!
/Johan
- fenderbender
- Medlem
Kära close combattare...
Kolla in denna sajt, full med modds och mycket annat. Samt ett mycket bra forum. Inte lika utförligt som detta dock
http://www.closecombatseries.net/CCS/
Kolla in denna sajt, full med modds och mycket annat. Samt ett mycket bra forum. Inte lika utförligt som detta dock
http://www.closecombatseries.net/CCS/