Så vilka vapen skulle ni välja om ni tvingades gå i krig?
Mina val för strid i stad först; (det var vad vi talade om i den andra tråden)
AK-47 funktionssäker bössa med tung kula med hög anslagsenergi till följd av kulvikt snarare än hastighet (jämf 5,6 NATO/Ak-5 ). Byggd för automateld med möjlighet till halvautomatik. Innfällbar kolv... och igen funktionssäker. Tung? litet magasin? Jepp! so what?!
Granater! Har noll koll! Men det är klart man ska ha granater.
En kort hagelpump... igen tänker jag på funktionssäkerheten. Pålitligare än en automat men mer magasinkapacitet än ett brytvapen. Grovkalibrig med grovt hagel och stor spridning ska det vara -Buckshots kanske?
En pistol.... här blir det krångligare! och jag väntar med att svara tills jag tänkt till lite. Men spontant tänker jag Colt
En kniv - smalt blad utan att vara flexibel...den ska passa mellan revbenen i båda vinklarna så att säga.
Fullständigt makabert fick jag det att låta nu samt att macho-stämpeln flög upp genom taket nu. Men anledningen att jag startar tråden är att vi spårade ur då vi talade om hemvärnet i en annan tråd och jag tyckte det var en rolig hjärngympa.
Blir det krig är jag den första att lägga svansen mellan benen och fly all världens väg med min familj.
Mvh
Björn