Känsla av tomhet..
Känsla av tomhet..
Är det någon annan som också har fått en känsla av tomhet?
Det känns som det inte finns något att njuta av längre efter man har läst alla tolkiens böcker..
Visst, filmen om Bilbo kommer nog om något år, men ja känner mig ändå tom och även en gnutta ledsen.
Det känns som det inte finns något att njuta av längre efter man har läst alla tolkiens böcker..
Visst, filmen om Bilbo kommer nog om något år, men ja känner mig ändå tom och även en gnutta ledsen.
- KättarAngus
- Medlem
Jag ser också fram mot Extendedversionen (vågar man hoppas på att den är över 4 timmar?).
I dagens läge finns det så pass mycket fantasy att välja och vraka bland att det borde vara skapligt lätt att hitta mer att läsa som är minst lika bra, jag är glad att jag inte var med i mitten på 60-talet när det var långt sämre ställt.
/Angus
I dagens läge finns det så pass mycket fantasy att välja och vraka bland att det borde vara skapligt lätt att hitta mer att läsa som är minst lika bra, jag är glad att jag inte var med i mitten på 60-talet när det var långt sämre ställt.
/Angus
- D. Andersson
- Medlem
- Raskolnikov
- Medlem
Jag håller med,själv har jag bara läst SoR och halva SoTt men filmerna är verkligen någonting speciellt,det känns bittert att inte ha en ny film att se fram emot om ett år...
Fantasylitteratur finns det ju i rikligt överflöd nu,bra fantasy-filmer däremot är sällsynta...jag kan inte komma att tänka på en enda bra fantasyfilm förutom sagan om ringen filmerna...
Fantasylitteratur finns det ju i rikligt överflöd nu,bra fantasy-filmer däremot är sällsynta...jag kan inte komma att tänka på en enda bra fantasyfilm förutom sagan om ringen filmerna...
Som Tharêlon säger har PJ just nu fullt upp med sin remake av King Kong. Han har visserligen sagt att han är intresserad av att göra en filmversion av Bilbo, men det blir alltså inte förrän apfilmen är klar.
Dessutom är problemet är det är en del strul med rättigheterna kring Bilbo som måste redas ut innan någon överhuvudtaget kan börja planera filmandet...
Dessutom är problemet är det är en del strul med rättigheterna kring Bilbo som måste redas ut innan någon överhuvudtaget kan börja planera filmandet...
Jaaa! Ännu ett sagolikt äventyr att se fram emot
Men samtidigt är man lite orolig att filmen inte kommer att hålla ens förväntnigar. Ibland har man ju tänkt sig vissa saker på ett sätt lixom och som inte GÅr att ändras.
Fast det är nog inget att oroa sig för när hela ringen trilogin blivit sådan underbar film.
Men samtidigt är man lite orolig att filmen inte kommer att hålla ens förväntnigar. Ibland har man ju tänkt sig vissa saker på ett sätt lixom och som inte GÅr att ändras.
Fast det är nog inget att oroa sig för när hela ringen trilogin blivit sådan underbar film.
- Bilagor
-
- Bilbo&ring.jpg (4.7 KiB) Visad 1374 gånger
Menar du inte John Rhys-Davies, skådespelaren som gör Gimli?Beorn - John-Rhee Davis
Jag tror hursomhelst att John Rhys-Davies skulle göra Beorn Dj-vlgt bra. Han ser liksom rätt ut.
Fast jag vill inte att PJ gör Bilbo. Jag vill inte ens ha Bilbo som film. Lite lämnat åt fantasin kan väl inte skada.
/Martin
Jag tror inte jag skulle vilja se Rhys-Davies i rollen som Beorn (även om jag tror att han skulle göra den rättvisa). Känns tillräckligt schizofrent att han gör både Lavskägge och Gimli... Däremot skulle jag kunna tänka mig honom som Gimlis far, Glóin. Då gör det ju inget om de är lika!Menar du inte John Rhys-Davies, skådespelaren som gör Gimli?
Du behöver ju inte se den!Fast jag vill inte att PJ gör Bilbo. Jag vill inte ens ha Bilbo som film. Lite lämnat åt fantasin kan väl inte skada.