Känsla av tomhet..

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Aeglos
Medlem

Känsla av tomhet..

Inlägg av Aeglos » 17 december 2003, 15:31

Är det någon annan som också har fått en känsla av tomhet?
Det känns som det inte finns något att njuta av längre efter man har läst alla tolkiens böcker..

Visst, filmen om Bilbo kommer nog om något år, men ja känner mig ändå tom och även en gnutta ledsen.

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 17 december 2003, 16:51

Det dröjer nog mer än nåt år innan Bilbo koer.. Särskilt om PJ är den tänkta regissören...

Men just nu är det väl ändå extended man ser fram emot! Det blir en sorts ny bio-upplevelse igen det...

Användarvisningsbild
KättarAngus
Medlem

Inlägg av KättarAngus » 17 december 2003, 20:04

Jag ser också fram mot Extendedversionen (vågar man hoppas på att den är över 4 timmar?).

I dagens läge finns det så pass mycket fantasy att välja och vraka bland att det borde vara skapligt lätt att hitta mer att läsa som är minst lika bra, jag är glad att jag inte var med i mitten på 60-talet när det var långt sämre ställt.
/Angus

Användarvisningsbild
Endor
Medlem

Inlägg av Endor » 19 december 2003, 17:44

Nu har man inget att se fram emot vi jul heller jagkände det precis efter filmen "det var det då" :(

Användarvisningsbild
D. Andersson
Medlem

Inlägg av D. Andersson » 19 december 2003, 20:19

Även jag känner en tomhetskänsla. Redan under promenaden till biografen fick jag en stor klump i magen. Vetskapen om att det plötsligt var slut med tre års längtan, tre års diskussioner, tre års förhoppningar.

Användarvisningsbild
Raskolnikov
Medlem

Inlägg av Raskolnikov » 1 januari 2004, 17:51

Jag håller med,själv har jag bara läst SoR och halva SoTt men filmerna är verkligen någonting speciellt,det känns bittert att inte ha en ny film att se fram emot om ett år...

Fantasylitteratur finns det ju i rikligt överflöd nu,bra fantasy-filmer däremot är sällsynta...jag kan inte komma att tänka på en enda bra fantasyfilm förutom sagan om ringen filmerna...

Användarvisningsbild
LunQan
Medlem

Inlägg av LunQan » 10 januari 2004, 00:17

Ayrabeth skrev:Det dröjer nog mer än nåt år innan Bilbo koer.. Särskilt om PJ är den tänkta regissören...

Bilbo kommer att komma ut 2005 var det tänkt. PJ har själv lagt fram idéen till att göra filmen om Bilbo så han blir nog den som regisserar och producerar och helafadderullan...

LunQan

Användarvisningsbild
Tharêlon
Medlem

Inlägg av Tharêlon » 10 januari 2004, 00:27

Var har du hört det? Todde att PJ hade fullt upp med King Kong.

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 10 januari 2004, 16:29

Som Tharêlon säger har PJ just nu fullt upp med sin remake av King Kong. Han har visserligen sagt att han är intresserad av att göra en filmversion av Bilbo, men det blir alltså inte förrän apfilmen är klar.

Dessutom är problemet är det är en del strul med rättigheterna kring Bilbo som måste redas ut innan någon överhuvudtaget kan börja planera filmandet...

Användarvisningsbild
Aeglos
Medlem

Inlägg av Aeglos » 10 januari 2004, 21:29

Dessutom är problemet är det är en del strul med rättigheterna kring Bilbo som måste redas ut innan någon överhuvudtaget kan börja planera filmandet...
Newline kommer att göra ALLT för att få rättigheterna till Bilbo - En Hobbits Äventyr.
Så vi kan vara lugna tror jag. :)

Användarvisningsbild
Alida
Ny medlem

Inlägg av Alida » 10 februari 2004, 12:16

Jaaa! Ännu ett sagolikt äventyr att se fram emot
Men samtidigt är man lite orolig att filmen inte kommer att hålla ens förväntnigar. Ibland har man ju tänkt sig vissa saker på ett sätt lixom och som inte GÅr att ändras.
Fast det är nog inget att oroa sig för när hela ringen trilogin blivit sådan underbar film.
Bilagor
Bilbo&ring.jpg
Bilbo&ring.jpg (4.7 KiB) Visad 1376 gånger

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 10 februari 2004, 18:19

Grejen är den att vi kommer ha LOTR-förväntningar av Bilbo, för visst ska Ian McKellen spela Gandalf igen? Finns ingen annan tänkbar egentligen för mig. Spånar bara på en liten eventuell rolllista:

Bilbo - En som ser ut som en ung Ian Holm.
Gandalf - Ian McKellen
Beorn - John-Rhee Davis

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 10 februari 2004, 21:49

Gothmog skrev:Beorn - John-Rhee Davis
vem, är det?

Användarvisningsbild
MrMR
Medlem

Inlägg av MrMR » 10 februari 2004, 23:09

Beorn - John-Rhee Davis
Menar du inte John Rhys-Davies, skådespelaren som gör Gimli?
Jag tror hursomhelst att John Rhys-Davies skulle göra Beorn Dj-vlgt bra. Han ser liksom rätt ut.
Fast jag vill inte att PJ gör Bilbo. Jag vill inte ens ha Bilbo som film. Lite lämnat åt fantasin kan väl inte skada.

/Martin

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 11 februari 2004, 06:42

Menar du inte John Rhys-Davies, skådespelaren som gör Gimli?
Jag tror inte jag skulle vilja se Rhys-Davies i rollen som Beorn (även om jag tror att han skulle göra den rättvisa). Känns tillräckligt schizofrent att han gör både Lavskägge och Gimli... Däremot skulle jag kunna tänka mig honom som Gimlis far, Glóin. Då gör det ju inget om de är lika!
Fast jag vill inte att PJ gör Bilbo. Jag vill inte ens ha Bilbo som film. Lite lämnat åt fantasin kan väl inte skada.
Du behöver ju inte se den! :)

Skriv svar