Det var bombningen dom testade, inte höjd eller hastighet.Mr x skrev:citat:Boroda skrev:Du skämtar??? Testa lågflygning?! Kunde de inte göra det utan att terrorbomba en stad i sammanhanget?Mr x skrev:Det var en test för luftwaffe som framgår av artikeln för att bla testa låg flyging etc.
experimental object, because test bombers, flying at low speed, weren't endangered by AA fire , the centrally placed town hall was an ideal orientation point for the crews
Sorry fel översat testa låg hastighet står det sorry
Bombkrigets fasor drabbade även Tyskland
Om det ska vara korrekt står det tesat bomning under låg hastighet utan att bli beskjuten av anti airgun och då var den staden ett perfekt mål i bla rent oreinteringsmässigtBoroda skrev:Det var bombningen dom testade, inte höjd eller hastighet.Mr x skrev:citat:Boroda skrev:Du skämtar??? Testa lågflygning?! Kunde de inte göra det utan att terrorbomba en stad i sammanhanget?Mr x skrev:Det var en test för luftwaffe som framgår av artikeln för att bla testa låg flyging etc.
experimental object, because test bombers, flying at low speed, weren't endangered by AA fire , the centrally placed town hall was an ideal orientation point for the crews
Nu snackar vi samma språk...mer cyniskt och ruttet än att testa sådant på en försvarslös stad kan det ju knappast bliMr x skrev:Om det ska vara korrekt står det tesat bomning under låg hastighet utan att bli beskjuten av anti airgun och då var den staden ett perfekt mål i bla rent oreinteringsmässigtBoroda skrev:Det var bombningen dom testade, inte höjd eller hastighet.Mr x skrev:citat:Boroda skrev: Du skämtar??? Testa lågflygning?! Kunde de inte göra det utan att terrorbomba en stad i sammanhanget?
Jag har aldrig förnekat västmakternas terrorbombning, men påståendet att tyskarna inte terrorbombade innan britterna gjorde det är helt fel.Mr x skrev:Det är ännu värre att brandbomba en stad nästan enbart för att stora delar av staden var byggt i trä och på så sätt kunde brinna mkt lätt=Dresden
Jag vet nu ska vi inte jämföra vilket som var värst
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
För det första, så har jag aldrig försvarat de allierades bombningar av tyska städer, om du noterar så var det jag som skapade tråden.Eftersom du skrev att det inte var något militäriskt värde i bombningen av Rotterdam då det inte fanns någon industri, därav tog jag fram några Tyska städer som bombades sönder utan att det fanns någon industri för militära ändamål
/Anno
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Ja, må hända att staden var det, och? Staden hade inget militärt värde i sig, och därför kriminellt att bomba staden. Det här börjar faktiskt bli en aning bisarrt, mr x, man börjar tro att alla bombningar enligt dig från tysk sida var försvarbart, men inte de allierades.Mr x skrev:Om det ska vara korrekt står det tesat bomning under låg hastighet utan att bli beskjuten av anti airgun och då var den staden ett perfekt mål i bla rent oreinteringsmässigtBoroda skrev:Det var bombningen dom testade, inte höjd eller hastighet.Mr x skrev:citat:Boroda skrev: Du skämtar??? Testa lågflygning?! Kunde de inte göra det utan att terrorbomba en stad i sammanhanget?
/Anno
Kommentarer till diverse inlägg:
Det är ganska uppenbart att tyskarna tillhör de mest drabbade folken under kriget. Jag lägger inga värderingar i detta.
Utan att ha några siffror, skulle jag gissa att det släpptes 100 gånger mer bomber över Tyskland, än över England.
På TV igår fick vi se hur en miljon civila tyskar deporterades till Sibirien.
Och bomber Harris var väl engelsman och inte amerikan, om nu någon trodde det.
Det är ganska uppenbart att tyskarna tillhör de mest drabbade folken under kriget. Jag lägger inga värderingar i detta.
Utan att ha några siffror, skulle jag gissa att det släpptes 100 gånger mer bomber över Tyskland, än över England.
Håller med dig till 100% på punkt ett kunde inte sagt det bättre:))Sune skrev:Kommentarer till diverse inlägg:
Vilket Tv program visades detta?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Notera att han inte skrev det mest drabbade folket, utan en av de mest drabbade folken.tobbe skrev:Det är det inte alls. Säger inte 25 miljoner döda sovjetiska medborgare dig något?Sune skrev:Kommentarer till diverse inlägg:
/Anno