Hearts Of Iron

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem

Inlägg av Mikael Eklund » 26 september 2003, 08:41

Helt otroligt kul spel ! Spelade igeonom alla tutorials ( kan inte säga att jag blev proffs på det ). Försökte mig på att spela med Finland. Jag lyckades hålla ryssen borta i ett helt år :? Stackars min familj. Dom får se lite av sin far den närmsta tiden . Ett jätte problem dock, spelet chrashade 3 gånger irad runt 1940. Vanligt problem ?

MIcke

Flax
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Flax » 26 september 2003, 16:32

tryggve skrev:
Albert skrev:
Flax skrev:Problemet med HOI är att det inte finns någon teknologi catchup man borde fatta lite om tex advanced medium tanks om man har slagits mot dem i flera månader och betalat i blod för den förståelsen.

Exakt vad menar du?
Skulle man få tex advanced medium tanks-teknologin bara för att motståndaren har sådana stridsvagnar???
Flax menar nog att man t ex erövrar en eller annan vagn o kan studerna teknologin bakom. O liknande.
Eller vad menar du, Flax? :)

Litegrann åt det hållet.

Jag menar inte att man skall "få" en tecknologi rätt av men det borde bli
enklare/billigare att skaffa den då mycket av grundforsknigen redan är
gjord.

Detta skedde under kriget i stor utsträckning då patenträtten inte
direkt hindrade någon.

Men någon funtion där man fick några procents rabatt per vecka upp till
ett max på kanse 50% eller något sådant.

Flax

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 26 september 2003, 21:30

Mikael Eklund skrev:Helt otroligt kul spel ! Spelade igeonom alla tutorials ( kan inte säga att jag blev proffs på det ). Försökte mig på att spela med Finland. Jag lyckades hålla ryssen borta i ett helt år :? Stackars min familj. Dom får se lite av sin far den närmsta tiden . Ett jätte problem dock, spelet chrashade 3 gånger irad runt 1940. Vanligt problem ?

MIcke
Har du patchat upp det? efter jag gjorde det så kraschade inte spelet en enda gång faktiskt :)

Ladda hem den här:
* Hoi 1.5 - sca

DIREWOLF75
Ny medlem

Inlägg av DIREWOLF75 » 28 september 2003, 18:02

Joachim skrev:Klarade HOI på hard. Eller det som man betecknar med att klara. det är då som spelet börjar bli trist.
Inga utmaningar kvar...

Jo. det skulle vara att spela sverige och försöka ta över hela världen. 8)
Lätt gjort.
Har gjort det, en av anledningarna att jag inte kommer att köpa spelet och troligen inte kommer att spela det nåt mer heller.

Speliden var bra, men fungerar inte riktigt nån längre tid.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 28 september 2003, 18:09

DIREWOLF75 skrev:Lätt gjort.
8O Att klara av att ta hela världen som Sverige på hard, utan att fuska på något sätt är ju för fasen omöjligt. Antingen har du fuskat på något sätt eller så är du riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt hardcore.

/Johan

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem

Inlägg av Mikael Eklund » 1 oktober 2003, 11:44

Tack Docster. Ska genast ladda ned patchen. Blir lite tröttsamt när spelet går ned. Spelade Sverige i helgen. Och valde dumt nog att stödja Finland i kriget mot Sovjet. Mitt mål va att hålla ut tills tysken tröttnat på ryssen. Stärkte försvaret i Kiruna och Luleå. Där skulle han bara inte komma fram. Som det blev så tog jag bara en seger. Jag slog ut hela hans östersjöflotta. Dock så förintades min expeditions arme totalt. Det klassiska misstaget med för långa försörninglinjer :D Sedan så vandrade han in genom norrland likt förbannat. Han brydde sig inte om mina desperata rop på Fred. Och tyskland vägrade ta emot mig som allierad. Men det va en kul omgång. Tänk att det kan vara roligt att förlora. Jag tänker definivt hjälpa Finland igen. Nu vet jag lite bättre hur jag ska göra och vad jag ska satsa på. ( Inget Kavalleri mao )

Micke

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 1 oktober 2003, 22:17

Har du laddat ner 1.05 patchen då?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 1 oktober 2003, 22:19

Litegrann åt det hållet.

Jag menar inte att man skall "få" en tecknologi rätt av men det borde bli
enklare/billigare att skaffa den då mycket av grundforsknigen redan är
gjord.

Detta skedde under kriget i stor utsträckning då patenträtten inte
direkt hindrade någon.

Men någon funtion där man fick några procents rabatt per vecka upp till
ett max på kanse 50% eller något sådant.

Flax
Ta och skriv till de som gör CORE moden då de utvecklar den moden hela tiden ju. Här har du adressen: http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... orumid=145

De tar gärna emot information om olika events och teknologier också.

Flax
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Flax » 5 oktober 2003, 08:30

tobbe skrev:

Ta och skriv till de som gör CORE moden då de utvecklar den moden hela tiden ju. Här har du adressen: http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... orumid=145

De tar gärna emot information om olika events och teknologier också.
Tyvärr så funkade inte någon av forum länkarna kanse beror på att jag sitter på skum public burk atm.

Men tackar för tipset.

Flax

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 5 oktober 2003, 11:08

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 5 oktober 2003, 12:03

Tjena, jag undrar hur effektivt flyg egentligen är?

jag spelar just nu med england, och jag satsar en hel del på stategiskt flyg, men hur ska jag organisera dom för att få mest effekt?
Och när det gäller taktiska bombare och störtbombare, vilken bör man satsa på?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 6 oktober 2003, 00:27

Flax skrev: Tyvärr så funkade inte någon av forum länkarna kanse beror på att jag sitter på skum public burk atm.

Men tackar för tipset.

Flax
Jo det måste vara det.

Bygg inte strategiska bombare det är helt onödigt fast kanske lite bra om du ska bomba befästningar fast annars är de inget att ha. Såvida du inte vill bomba städer fast det är ju mycket bättre att bomba fiendens armeér istället. Så bygg taktiska bombare och lite på störtbombare istället.

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 6 oktober 2003, 17:13

DIREWOLF75 skrev:
Joachim skrev:Klarade HOI på hard. Eller det som man betecknar med att klara. det är då som spelet börjar bli trist.
Inga utmaningar kvar...

Lätt gjort.
Har gjort det, en av anledningarna att jag inte kommer att köpa spelet och troligen inte kommer att spela det nåt mer heller.

Du ljuger. Att erövra världen är i stort sätt omöjligt även om du är Tyskarna eller Sovjet. Att göra det med Sverige som inte kan förklara krig är omöjligt.

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 6 oktober 2003, 17:44

Centurion skrev:
DIREWOLF75 skrev:
Inga utmaningar kvar...

Lätt gjort.

Du ljuger. Att erövra världen är i stort sätt omöjligt även om du är Tyskarna eller Sovjet. Att göra det med Sverige som inte kan förklara krig är omöjligt.
Dom kan förklara krig, men inte förens det är "100% war entry"

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 6 oktober 2003, 18:10

Precis, du måste vänta tills 1940 eller något i den stilen

Skriv svar