MIcke
Hearts Of Iron
- Mikael Eklund
- Medlem
Helt otroligt kul spel ! Spelade igeonom alla tutorials ( kan inte säga att jag blev proffs på det ). Försökte mig på att spela med Finland. Jag lyckades hålla ryssen borta i ett helt år
Stackars min familj. Dom får se lite av sin far den närmsta tiden . Ett jätte problem dock, spelet chrashade 3 gånger irad runt 1940. Vanligt problem ?
MIcke
MIcke
tryggve skrev:Albert skrev:Flax menar nog att man t ex erövrar en eller annan vagn o kan studerna teknologin bakom. O liknande.Flax skrev:Problemet med HOI är att det inte finns någon teknologi catchup man borde fatta lite om tex advanced medium tanks om man har slagits mot dem i flera månader och betalat i blod för den förståelsen.
Exakt vad menar du?
Skulle man få tex advanced medium tanks-teknologin bara för att motståndaren har sådana stridsvagnar???
Eller vad menar du, Flax?
Litegrann åt det hållet.
Jag menar inte att man skall "få" en tecknologi rätt av men det borde bli
enklare/billigare att skaffa den då mycket av grundforsknigen redan är
gjord.
Detta skedde under kriget i stor utsträckning då patenträtten inte
direkt hindrade någon.
Men någon funtion där man fick några procents rabatt per vecka upp till
ett max på kanse 50% eller något sådant.
Flax
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Har du patchat upp det? efter jag gjorde det så kraschade inte spelet en enda gång faktisktMikael Eklund skrev:Helt otroligt kul spel ! Spelade igeonom alla tutorials ( kan inte säga att jag blev proffs på det ). Försökte mig på att spela med Finland. Jag lyckades hålla ryssen borta i ett helt årStackars min familj. Dom får se lite av sin far den närmsta tiden . Ett jätte problem dock, spelet chrashade 3 gånger irad runt 1940. Vanligt problem ?
MIcke
Ladda hem den här:
* Hoi 1.5 - sca
-
DIREWOLF75
- Ny medlem
Lätt gjort.Joachim skrev:Klarade HOI på hard. Eller det som man betecknar med att klara. det är då som spelet börjar bli trist.
Inga utmaningar kvar...
Jo. det skulle vara att spela sverige och försöka ta över hela världen. 8)
Har gjort det, en av anledningarna att jag inte kommer att köpa spelet och troligen inte kommer att spela det nåt mer heller.
Speliden var bra, men fungerar inte riktigt nån längre tid.
- Johan Elisson
- Medlem
- Mikael Eklund
- Medlem
Tack Docster. Ska genast ladda ned patchen. Blir lite tröttsamt när spelet går ned. Spelade Sverige i helgen. Och valde dumt nog att stödja Finland i kriget mot Sovjet. Mitt mål va att hålla ut tills tysken tröttnat på ryssen. Stärkte försvaret i Kiruna och Luleå. Där skulle han bara inte komma fram. Som det blev så tog jag bara en seger. Jag slog ut hela hans östersjöflotta. Dock så förintades min expeditions arme totalt. Det klassiska misstaget med för långa försörninglinjer
Sedan så vandrade han in genom norrland likt förbannat. Han brydde sig inte om mina desperata rop på Fred. Och tyskland vägrade ta emot mig som allierad. Men det va en kul omgång. Tänk att det kan vara roligt att förlora. Jag tänker definivt hjälpa Finland igen. Nu vet jag lite bättre hur jag ska göra och vad jag ska satsa på. ( Inget Kavalleri mao )
Micke
Micke
Ta och skriv till de som gör CORE moden då de utvecklar den moden hela tiden ju. Här har du adressen: http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... orumid=145
Litegrann åt det hållet.
Jag menar inte att man skall "få" en tecknologi rätt av men det borde bli
enklare/billigare att skaffa den då mycket av grundforsknigen redan är
gjord.
Detta skedde under kriget i stor utsträckning då patenträtten inte
direkt hindrade någon.
Men någon funtion där man fick några procents rabatt per vecka upp till
ett max på kanse 50% eller något sådant.
Flax
De tar gärna emot information om olika events och teknologier också.
Tyvärr så funkade inte någon av forum länkarna kanse beror på att jag sitter på skum public burk atm.tobbe skrev:
Ta och skriv till de som gör CORE moden då de utvecklar den moden hela tiden ju. Här har du adressen: http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... orumid=145
De tar gärna emot information om olika events och teknologier också.
Men tackar för tipset.
Flax
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
eller gå in på http://core.roadtowar.com/
- Panzerschreck
- Medlem
Jo det måste vara det.Flax skrev: Tyvärr så funkade inte någon av forum länkarna kanse beror på att jag sitter på skum public burk atm.
Men tackar för tipset.
Flax
Bygg inte strategiska bombare det är helt onödigt fast kanske lite bra om du ska bomba befästningar fast annars är de inget att ha. Såvida du inte vill bomba städer fast det är ju mycket bättre att bomba fiendens armeér istället. Så bygg taktiska bombare och lite på störtbombare istället.
Du ljuger. Att erövra världen är i stort sätt omöjligt även om du är Tyskarna eller Sovjet. Att göra det med Sverige som inte kan förklara krig är omöjligt.DIREWOLF75 skrev:Lätt gjort.Joachim skrev:Klarade HOI på hard. Eller det som man betecknar med att klara. det är då som spelet börjar bli trist.
Inga utmaningar kvar...
Har gjort det, en av anledningarna att jag inte kommer att köpa spelet och troligen inte kommer att spela det nåt mer heller.
- Panzerschreck
- Medlem
Dom kan förklara krig, men inte förens det är "100% war entry"Centurion skrev:Du ljuger. Att erövra världen är i stort sätt omöjligt även om du är Tyskarna eller Sovjet. Att göra det med Sverige som inte kan förklara krig är omöjligt.DIREWOLF75 skrev:Lätt gjort.Joachim skrev:Klarade HOI på hard. Eller det som man betecknar med att klara. det är då som spelet börjar bli trist.
Inga utmaningar kvar...
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt: